Welke veiligheidsbeugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 08:57

Helaas zijn afgelopen weekend mijn kwik out beugels gesneuveld. Het metalen plaatjes van het veersysteem is gebroken :(

Deze beugels had ik aangeschaft na de nare verhalen van kinderen die aan het paard werden rondgesleurd nadat ze eraf waren gevallen en niet meer uit de beugel konden komen. Toch mijn grootste angst....
Mijn paard is ontzettend lief, maar soms ook een klein draakje, met name buiten. Dus safety first en via marktplaats deze beugels gekocht. Ze bevallen super, zijn alleen wat lomp en zwaar en nu dus stuk :')

Nu ze stuk zijn ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers met veiligheidsbeugels. Het liefste heb ik wel beugels die eruitzien als beugels ( met elastiekjes vind ik niet zo fraai bijvoorbeeld)
Wat zijn jullie ervaringen met de veiligheidsbeugels die er in omloop zijn?

En welke zijn in prijs kwaliteit verhouden nou goed. Ik zie ze voor 300 euro voorbij komen en dat lijkt mij toch wel enigsins overdreven.....

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:12

Tja, ik heb jaren met de 'elastiekjes' gereden. Niet persé mooi maar absoluut veilig. En dat gaat bij mij boven het kosmetische.

Vriendin van mij heeft Kwik Out. Die bevallen haar super. Ik heb daar wel eens naar gekeken, die zijn qua beugels lijkende veiligheidsbeugels in mijn ogen de mooiste oplossing. Je ziet het bijna niet (behalve aan het logo) en ze zijn super qua systeem.

Veer19
Berichten: 32
Geregistreerd: 21-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:17

ik had eerst ook de kwikout, vond het superfijn! Heb ook met elastiekjes gereden maar het voelde heel oncomfortabel ofzo. Ben inmiddels overgestapt naar de Freejump, omdat ik die mooier vind en ook veilig zijn :D Maar die zijn wel prijzig.

Mocht je nog kwikouts zoeken,stuur maar een pb, ze liggen hier toch maar :)

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:17

Sinds een half jaar heb ik de acavallo arena. Bevallen heel erg goed.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:26

Ik heb 1 paar met elastiekjes , en nu een paar met een verbreed voetbed en naar voren staande beugels. Deze vind ik wel het fijnst ! Heb ze via amidale ruitersport

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:34

Ik rij al jaren met beugels met korf

Afbeelding
Onverwoestbaar, wel zwaar en niet zo elegant maar zijn in vele kleurtjes en hebben een breed voetbed

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 10:04

Niello schreef:
Sinds een half jaar heb ik de acavallo arena. Bevallen heel erg goed.


Deze zien er ook goed uit!

Veer19, ik ga het onthouden!

Korfjes en elastieken zijn de laatste optie, ik ben toch wel een beetje ijdel wat dat betreft

Anoniem

Re: Welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:43

Elastieken zijn inderdaad een makkelijke en vaak ook de goedkoopste optie, heb dit zelf ook een tijd gebruikt.
Kwik out heb ik veel goede verhalen over gehoord, deze staan ook op mijn lijstje. :)

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:00

Veiligheidsbeugels met korfje en een kwartslag gedraaid (beugelophanging) van Barefoot: deze
Worden verkocht als "lichtgewicht" maar ik vind ze lomp en behoorlijk zwaar.
Ik vind ze heel fijn rijden op mijn jonkie, beugels hebben ook een breed voetbed. Korfje is van redelijk soepel kunstleer, dus geen harde plastic korf.
En ze zijn betaalbaar (€ 36,95).

Beugels met elastiek durf ik niet aan. Als ik het me goed herinner heb ik ergens op Bokt hier eens een topic gezien van iemand die toch door zo'n beugel met elastiek geschoten was, dat was een nare verwonding. Korfjes lijken mij nog steeds het veiligst (helaas niet zo elegant).

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:24

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:29

Ik heb SafeStyle beugels aan mijn beide zadels, die zien er uit als gewone beugels maar de achterkant is open.

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:30

Hier 3 paar freejumps :) Vond ik toen de mooiste veiligheidsstijgbeugels :+

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:53

_Aine schreef:
Ik ben van plan om deze week veiligheidsbeugels aan te schaffen, dus heb al aardig wat rond gekeken :o Veiligheid staat voor mij natuurlijk op 1, maar uiterlijk en prijs vind ik ook heel belangrijk.

Beugels met korf vielen voor mij af met als belangrijkste reden dat er altijd een kleine kans bestaat dat je daar toch in vast kan blijven hangen. Daarnaast vind ik ze lomp ogen :o

Ik twijfel tussen de Acavallo Arena en de Freejump. Wil perse veiligheidsbeugels met breed voetbed, veel comfortabeler. Wilde eigenlijk dit weekend de Acavallo Arena eens in het echt bekijken, online bij zat webshops te bestellen, maar in mijn omgeving zit geen enkele winkel die deze beugels in de winkel heeft liggen. De winkels waar ik was geweest hadden alleen de hele prijzige Freejump, BR Tech Venice en Equiline of juist de lelijke maar zeer betaalbare beugels met elastiek :+ Ontzettend jammer, want de Acavallo Arena ziet er qua uiterlijk en systeem mooi uit en is tevens veel betaalbaarder met z'n €150. Deze prijs maakt veilige, maar ook mooie beugels voor veel meer mensen beschikbaar. Het is echter toch €150 wat je neerlegt, daarom had ik de beugels graag eerst in handen willen hebben om ze eens goed te bekijken.

Ik twijfel dus nog omdat ik de Acavallo Arena niet in het echt heb kunnen bekijken. Voordeel van de Freejump is de gedraaide ophanging, beter voor m'n beenligging en de beugels zijn makkelijker weer terug te vinden bij verlies. Nadeel de prijs. Acavallo Arena zijn ook veilig en mooi, daarnaast is de prijs beter. Dus ja, ik twijfel nog even door :=

Als je het niks vindt dan stuur je ze toch weer terug?

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:06

Hier ook SafeStyle beugels (met een gedraaide haak). Mooi om te zien en door de open kant kan je er niet vast in komen te zitten. Voelt het in het begin raar of onwennig dat heb je een soort flexibel opzetstukje. En door de gedraaide haak hangt de beugel precies goed zodat je je voet erin kan zetten zonder de beugelriem te draaien.
Model kost ongeveer 90 euro.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 25-06-18 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:08

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:02

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:03

ja top _Aine
Ik ben zeker geinteresseerd in die beugel. Mede om de prijs en ze zien er wel mooi uit

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:31

_Aine schreef:
Aanvulling: Ik heb de Acavallo Arena net besteld :o De prijs van €134 gaf voor mij de doorslag := Dan maar geen gedraaide ophanging. Mocht het niks zijn dan gaan ze idd terug. Ts, ik kan eventueel wel een foto en m'n eerste indruk plaatsen als de beugels binnen zijn, mocht je ook in deze beugels geïnteresseerd zijn.

Ik heb ze nu een half jaar en vind ze echt fijn. Vooral de brede voetplaat is comfortabel.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:48

Ah, dat is fijn om te lezen Niello +:)+

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:58

Esther_r20 schreef:
ja top _Aine
Ik ben zeker geinteresseerd in die beugel. Mede om de prijs en ze zien er wel mooi uit

En...Heb je de cavallo beugels gekocht? Bevallen ze?

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:52

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:31

ijsland beugels,gewone beugels met swiss clip en korfjes dat hebben wij!

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:46

_Aine schreef:
Ik heb mijn beugels net binnen gekregen en ik ben heel erg blij met m'n keuze :D Hierbij de foto's:
[ [url=m/MZL2Ia.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GLAyoj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn eerste indruk;
Ik vind ze allereerst mooi om te zien. De beugels en de scharnierarm lijken van een goede kwaliteit te zijn. Ik ben heel blij met het brede voetbed met z'n goede grip, dat was een vereiste voor mij. Ik heb de beugels natuurlijk nog niet gebruikt, dus daar kan ik niks over zeggen. Wel ben ik heel tevreden met wat ik zie, dus ik houd ze :)


Mooi! Ik overweeg deze ook (de blauwe versie). Alleen vraag ik me af of je voet er goed uitkomt, wanneer deze 'kantelt' tijdens de val. Het lijken me verder erg fijne beugels in ieder geval.

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:58

Ik heb ze van mountain horse. Zelfde idee als elastiekje alleen niet zo lelijk. Kan ze alleen nieuw online niet zo snel vinden.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:05

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt