Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ominira

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:35

A_nouk schreef:
Ja wel redelijk droog :j maar dat is verholpen na een keer invetten.

[ Afbeelding ]

Even anders geüpload :)


Waar heb jij hem mee ingevet dan?

Ik vind hem wel echt heel mooi <3


A_nouk

Berichten: 11630
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:36

Passier lederbalsem :j

Ominira

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-17

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:37

Dankjewel!

Ominira

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-17

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:38

Heb je niet met dat hoofdstel dat je juist heet erg in de mond trekt omdat het bakstuk nergens aan de neus vast zit en alleen achter de oren vast zit? Of lijkt dat alleen zo op de foto? Heb er niet super veel van hoor dus sorry als ik het helemaal fout heb :+

A_nouk

Berichten: 11630
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:43

Is niet anders als bij een normaal trens hoofdstel ;)

In de mond trekken is sowieso niet iets wat je moet doen :P

Ominira

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-17

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:46

Hmm ja das wel waar...

Haha ja weet ik maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel O:)

A_nouk

Berichten: 11630
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:49

Ja tuurlijk, maar dat is niet anders als bij een normaal trens hoofdstel :) veel kracht op het bit zal nu vast ook geven dat de bakstukken van het hoofd gaan wijken. Maar dat heb je natuurlijk zelf in de ‘hand’.

Ominira

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-17

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:57

Ja klopt, maar als ze helemaal van het hoofd gaan staan dan doe je het volgensmij ook niet helemaal goed...

Ominira

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:59

Mag ik vragen hoe het hoofdstel bij jou valt?

Edit* dit heb je al een keer vertelt hahha laat maar ben gewoon vergeetachtig :+

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:00

Komt even binnenvallen :o
Ik heb net de schockemohle Alpha binnen maar twijfel of hij zo goed zit. Of ik de neusriem niet een tikkeltje te hoog heb zitten.
Afbeelding

Ominira

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:01

Hij doet het weer *\o/*

Hierbij dan mijn foto zonder frontriem op een gaatje hoger. Meningen?

Afbeelding

Het rode streepje is tot waar haar jukbeen zit, (is namelijk niet zo goed te zien op de foto) persoonlijk vind ik hem echt te hoog zitten zo...

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:49

Jammer! Zit idd niet lekker zo bij het jukbeen, dan toch een gaatje lager houden maar!

[o]

Ominira

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:54

Djeradalover schreef:
Jammer! Zit idd niet lekker zo bij het jukbeen, dan toch een gaatje lager houden maar!


Heel jammer ja -O-
Heb wel al even naar andere hoofdstellen gekeken en nu lijkt mij de lingus fairfield ookwel wat, maar goed voor nu nog maar gewoon lekker met deze blijven rijden. :D

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:30

Kcinarual schreef:
Ik ben van plan om het nieuwe hoofdstel van Hooks te bestellen zodra hij beschikbaar komt, maar ik vroeg me af of er al soortgelijke hoofdstellen zijn? Het gaat om dit hoofdstel: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield , dus met een neusriem die enkel bovenop de neus ligt.

Waw mooi, vraag me af of je die frontriem ook apart kan bestellen?

Ik heb nog een vraag over bitloos gebruik van de micklem.
vraag me af of voor grondwerk dressuur het niet beter is om een teugel te bevestigen aan een ring die bovenop de neusriem ligt ipv onder de riem? Zijn daar ervaringen mee, of gaat het prima met die ring van de micklem waar ook de kinriem aan vast zit?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:11

Carl123 schreef:
Kcinarual schreef:
Ik ben van plan om het nieuwe hoofdstel van Hooks te bestellen zodra hij beschikbaar komt, maar ik vroeg me af of er al soortgelijke hoofdstellen zijn? Het gaat om dit hoofdstel: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield , dus met een neusriem die enkel bovenop de neus ligt.

Waw mooi, vraag me af of je die frontriem ook apart kan bestellen?

Ik heb nog een vraag over bitloos gebruik van de micklem.
vraag me af of voor grondwerk dressuur het niet beter is om een teugel te bevestigen aan een ring die bovenop de neusriem ligt ipv onder de riem? Zijn daar ervaringen mee, of gaat het prima met die ring van de micklem waar ook de kinriem aan vast zit?

ik weet niet precies wat nou je vraag is, maar met grondwerk (Richting dressuur bv. travers, wijken, schouderbinnenwaarts etc.) heb ik het touw vaak aan het ringetje op de neus ja (is een kaptoom) ik werk sinds kort ook met teugels, dus gewoon normale teugels en dan loop ik naast haar mee, ik rijd met bit maar vanaf de grond doe ik ze aan die ringetjes die gemaakt zijn voor bitloos. Dus dat zijn die ringetjes waar inderdaad ook de kinriem aan vast zit.


Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:19

Faitherr schreef:
ik weet niet precies wat nou je vraag is, maar met grondwerk (Richting dressuur bv. travers, wijken, schouderbinnenwaarts etc.) heb ik het touw vaak aan het ringetje op de neus ja (is een kaptoom) ik werk sinds kort ook met teugels, dus gewoon normale teugels en dan loop ik naast haar mee, ik rijd met bit maar vanaf de grond doe ik ze aan die ringetjes die gemaakt zijn voor bitloos. Dus dat zijn die ringetjes waar inderdaad ook de kinriem aan vast zit.

Thx, bedoelde of de ringetjes van de micklem even effectief zijn als ringetjes bovenop de neusriem, omdat deze kunnen meedraaien. Vroeg me dit gewoon af...
Die Hooks doet me heel erg denken aan dit hoofdstel :D
Afbeelding

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:47

Carl123 schreef:
Faitherr schreef:
ik weet niet precies wat nou je vraag is, maar met grondwerk (Richting dressuur bv. travers, wijken, schouderbinnenwaarts etc.) heb ik het touw vaak aan het ringetje op de neus ja (is een kaptoom) ik werk sinds kort ook met teugels, dus gewoon normale teugels en dan loop ik naast haar mee, ik rijd met bit maar vanaf de grond doe ik ze aan die ringetjes die gemaakt zijn voor bitloos. Dus dat zijn die ringetjes waar inderdaad ook de kinriem aan vast zit.

Thx, bedoelde of de ringetjes van de micklem even effectief zijn als ringetjes bovenop de neusriem, omdat deze kunnen meedraaien. Vroeg me dit gewoon af...
Die Hooks doet me heel erg denken aan dit hoofdstel :D
[ [url=m/S7bFm5.png]Afbeelding[/url] ]


Die lijkt inderdaad op de Lingus.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:37

Iemand ervaring/foto van micklem icm kneveltrens?

Laerkens Beauty

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:17

Saaams schreef:
Iemand ervaring/foto van micklem icm kneveltrens?

Volgens mij is deze vraag een tijdje terug ook beantwoord, misschien bovenin eventjes intypen dan kom je het tegen!

paramuse
Berichten: 326
Geregistreerd: 21-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:47

Saaams schreef:
Iemand ervaring/foto van micklem icm kneveltrens?



Een paar reacties terug is er een foto geplaatst met een kneveltrens door iemand anders. Ik heb zelf eerst met een kneveltrens en later met een watertrens gereden. Maar de kneveltrens bevalt echt stukken beter. Het is wel wat minder mooi maar het kan zeer zeker wel

Go wisely and slowly, those who rush stumble and fall

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vond de combinatie knevel met micklem niet fijn, de knevels bleven wel eens haken tussen de ringetjds van de neusriem. Maar er zijn ook bokkers die daar geen last van hebben. Ik gebruik mn micklem nu icm een myler D-trens.

[o]

Mizora

Berichten: 18084
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:54

Afbeelding
Afbeelding

Zo zit de combinatie kneveltrens micklem bij mij. Het bevalt mij ontzettend goed. Ik rij hem nog voornamelijk op de neusriem omdat hij nog erg negatief op (ieder) bit is, door een eerdere ervaring toen hij zich nog niet goed voelde (door een tandprobleem veel te mager bij de vorige eigenaar). Maar het geheel blijft keurig stabiel liggen.

Bij mijn vorige paard reed ik wel op het bit (dezelfde kneveltrens) en beviel het ook uitermate goed.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:59

Bedankt. Ik ga het vanavond proberen. :D

Laerkens Beauty

Goldie

Berichten: 10447
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:46

Ik had een losse lage neusriem besteld. Full, zoals altijd... Veel te groot, teruggestuurd en maat cob besteld. Veel te klein... Juist...
Iemand ervaring met een die wel normaal valt :=

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:52

Afbeelding

Ging prima op de knevel met micklem. Pony liep fijn. Denk dat ik hem wil gebruiken voor het springen. Vind de Yankee niet meer nodig.

Laerkens Beauty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers