Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:35

Afbeelding

Die had ik toevallig al.
Hoofdstel valt wel iets kleiner als normaal heb ik het idee. Alles zit op het een na laatste gaatje in vul. Het is wel enorm fijn dat je alle onderdelen zelfstandig kunt verzetten zonder dat het hoofdstel in zijn geheel zakt. Vandaag even gelongeerd morgen rijden, ben benieuwd of het ook anders is tov van mijn micklem.


Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:48

Staat erg mooi :j

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Zinzi_jewel

Berichten: 8779
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:22

Stug leder behandel ik altijd met en goede laag leder crème van absorbine.
Nachtje laten hangen in de kast en volgende dag top .
Zo een HH hoofdstel voor onze pony gekocht.
Zo ingesmeerd vrij royaal . Nachtje laten hangen en super fijn .
Soepeler als mijn kieffer hoofdstel die ik al jaren heb .
Dat lijkt dan ineens een kunst leder ding
Hoewel ik die weinig gebruik
Gebruik vaak mijn losse kopstuk met hackamore.
Zou daar graag nog een anatomisch iets voor hebben
Desnoods iets wat ik eroverheen kan schuiven

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:02

Ik ben geen fan van sidepull. En trouwens, ook bitloos en anatomisch is zo scherp als de ruiterhand. Maar idd. neusriem wel op de juiste hoogte doen

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:22

Net weer met de ali High Jump gelest en ze loopt er heeeerlijk op <3
Ben erg echt heel blij mee! Ze houdt haar hoofd veel stiller en komt makkelijker door, ook hangt ze helemaal niet meer, dat deed ze voorheen wel kleine stukjes en net voor de galop.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:42

Foto van ali?

[o]

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:09

Dit is de mijne :) Ondertussen alle riempjes goed vastgemaakt en is het hoofdstel ook echt al gevormd naar haar hoofd :)
Afbeelding

Ominira

Berichten: 126
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:41

Hoi, ik heb sinds kort een rambo micklem hoofdstel voor mijn lease pony alleen ik twijfel een beetje of hij wel helemaal goed zit...
qua hoofdmaat schommelt ze een beetje tussen cob en full, ik heb nu een cob alleen ik twijfel of de neusriem niet net te laag zit. Als ik aan haar neus voel dan zit hij namelijk nog net op het zachte deel, maar als ik hem een gaatje hoger doe dan zit het bit heel strak, die kan nog wel een gaatje losser maar weet niet zeker of het hoofdstel dan op de jukbenen zit... zo niet zou het dan beter zijn om bitriempjes in maat full te kopen of om toch een maatje full aan te schaffen? Zo wel is een grotere maat dan verstandig? Iemand die hier meer verstand van heeft en mij zou kunnen helpen?

hier een paar foto's


Afbeelding

Afbeelding

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:15

Zeker geen maat groter kopen! Ik denk dat zoals hij nu zit je hem het best mogelijk passend hebt.. Als het leer wat soepeler wordt (regelmatig invetten) wordt het hoofdstel nog wat groter, waarschijnlijk kan tegen die tijd je neusriem wel een gaatje omhoog!

Ominira

Berichten: 126
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:28

xVerax schreef:
Zeker geen maat groter kopen! Ik denk dat zoals hij nu zit je hem het best mogelijk passend hebt.. Als het leer wat soepeler wordt (regelmatig invetten) wordt het hoofdstel nog wat groter, waarschijnlijk kan tegen die tijd je neusriem wel een gaatje omhoog!


Het is een tweedehands hoofdstel en dus al vaker gebruik en altijd goed ingevet geweest... denk niet dat hij dan nu nog groter wordt.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:07

Hoe zit de frontriem? Vaak is de micklem frontriem te klein waardoor de ‘bakstukken’ dichterbij het jukbeen liggen. Een grotere frontriem geeft dan al een heel ander beeld. Wellicht dat je neusriem dan nog wel een gaatje omhoog kan, maar vanaf de foto te zien vind ik de neusriem niet extreem laag maar ik kan niet voelen natuurlijk :) .

Ik heb er zelf een andere frontriem op gedaan, gewoon van mn oude hoofdstel!

[o]

Ominira

Berichten: 126
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:38

Djeradalover schreef:
Hoe zit de frontriem? Vaak is de micklem frontriem te klein waardoor de ‘bakstukken’ dichterbij het jukbeen liggen. Een grotere frontriem geeft dan al een heel ander beeld. Wellicht dat je neusriem dan nog wel een gaatje omhoog kan, maar vanaf de foto te zien vind ik de neusriem niet extreem laag maar ik kan niet voelen natuurlijk :) .

Ik heb er zelf een andere frontriem op gedaan, gewoon van mn oude hoofdstel!


hmm volgens mij zit de frontriem niet te strak, maar ik zal morgen wel even kijken met een andere frontriem. zal ik er wel gelijk een foto van maken.


xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:31

Oh dan zal hij niet veel meer rekken nee. Als je een maat groter koopt is het effect dat hij nog lager op de neus komt omdat de "hoek" naar de neusriem dan groter is. Je zou met dit probleem dus eerder gaan kijken naar een maat kleiner maar ik gok dat je dan je kaakriempje niet meer dicht kan krijgen. Het hoofdstel lijkt echt niet zo slecht te zitten. Als hij er fijn op loopt zou ik het zo laten.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:38

Voor degene die van Hooks een hoofdstel hebben (chester), welke teugels hebben jullie daarbij? Ik ga een overstap maken naar bruin, dus een nieuw hoofdstel nodig, maar ik zag dat bij de hoofdstellen van Hooks geen teugels worden geleverd.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:48

Rena100 schreef:
Voor degene die van Hooks een hoofdstel hebben (chester), welke teugels hebben jullie daarbij? Ik ga een overstap maken naar bruin, dus een nieuw hoofdstel nodig, maar ik zag dat bij de hoofdstellen van Hooks geen teugels worden geleverd.


Mijn hoofdstel van Hooks is gisteren binnen gekomen, maar daar zaten gewoon teugels bij. :j

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:52

Rena100 schreef:
Voor degene die van Hooks een hoofdstel hebben (chester), welke teugels hebben jullie daarbij? Ik ga een overstap maken naar bruin, dus een nieuw hoofdstel nodig, maar ik zag dat bij de hoofdstellen van Hooks geen teugels worden geleverd.


Verschilt per model inderdaad. Staat er wel netjes bij. Zou er fairfield teugels bij bestellen.

Ominira

Berichten: 126
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:39

xVerax schreef:
Oh dan zal hij niet veel meer rekken nee. Als je een maat groter koopt is het effect dat hij nog lager op de neus komt omdat de "hoek" naar de neusriem dan groter is. Je zou met dit probleem dus eerder gaan kijken naar een maat kleiner maar ik gok dat je dan je kaakriempje niet meer dicht kan krijgen. Het hoofdstel lijkt echt niet zo slecht te zitten. Als hij er fijn op loopt zou ik het zo laten.


Oh Haha bedoel ook maatje kleiner O:) kaaktiem zit nu op gaatje 4 en de neusriem op gaatje 5 weet niet of het zal passen. Ik ga vanmiddag in ieder geval even kijken hoe het valt met een andere frontriem. Anders misschien toch maar zo laten zitten of toch langere bitriempjes kopen :?

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:01

Rena100 schreef:
Voor degene die van Hooks een hoofdstel hebben (chester), welke teugels hebben jullie daarbij? Ik ga een overstap maken naar bruin, dus een nieuw hoofdstel nodig, maar ik zag dat bij de hoofdstellen van Hooks geen teugels worden geleverd.


Heb het hoofdstel overigens nog niet eens gepast. Maar heb nu full en die teugels zijn bij mij met springen altijd te lang. Dan haken ze snel om mijn voet heen.

Ga deze even passen, maar anders heb ik wel fairfield bruine teugels voor je. Dan moet ik even ergens bruine teugels maat cob bestellen. :j

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:08

Ik zit nog een beetje te twijfelen, misschien dat ik toch ook een ander hoofdstel haal. Alhoewel ik de Chester wel heel mooi vind.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:17

Iemand ervaring met de nika hoofdstellen?
Ik rij al 2 jaar heel tevreden met de micklem maar heb nu een tobacco kleurig zadel (roodbruin)
Afbeelding

En wil niet terug naar een “normaal” hoofdstel

Ties 3/6/2015 <3

XladyX

Berichten: 1320
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:33

Ja ik heb er ervaring mee, met de 'nika revolution'. Leerkwaliteit viel erg tegen, net karton. De zachtere (onderlegde) delen waren wel beter maar ook niet om over naar huis te schrijven, erg jammer. Ik heb het hoofdstel weer teruggestuurd.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:34

Ik heb het Nika hoofdstel, nu bijna een jaar ongeveer. Ben er op zich wel blij mee, leerkwaliteit vond ik eigenlijk heel prima, hij begint nu wel wat te slijten. Ik poets ook te hard (met schuursponsje) en daardoor heb ik hem ook wat beschadigd. Maar dat is dus meer mijn eigen fout.

Zo ziet mijn hoofdstel er uit nu ongeveer (is zo'n 3 maand geleden ofzo gemaakt de foto).
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:02

Ha allemaal,

Voor mijn tweejarige dame ben ik langzaamaan opzoek naar een hoofdstel. Ik twijfel tussen een BR Eston en de rondgenaaide Dy’on Dressage. Beide met glimmers en lakneusriem. Echter ben ik voor de BR set met teugels en extra neusriem in ander kleurtje 120 euro kwijt en voor de Dy’on set zonder extra neusriem maar met teugels 400 euro. Enige verschillen lijken mij te zitten in de kwaliteit leer, kleine uitsparing bij het bit, merknaam en prijs.

Zijn deze verschillen 300 euro waard?

BR Eston
Afbeelding

Dy’on Dressage
Afbeelding

Welk hoofdstel zouden jullie kiezen en waarom?

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:26

Ik heb de micklem replica van nika. Leer is niet de beste kwaliteit maar best oké vind ik hem. Zeker gezien wat de micklem kost en hoe bagger die kwaliteit is..

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Zinzi_jewel

Berichten: 8779
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:43

Ik zou voor dat jonge paard iets simpels kiezen in t begin .
Gaat makkelijk wat stuk bij een jonkie .
Harry horse bijvoorbeeld heeft leuke hoofdstellen.
En keer goed behandelen met een ledercreme doet wonderen .

Wil je dat niet zou ik voor BR gaan .
Prima prijs kwaliteit.
Dy,on is imo gewoon erg duur en echt niet beter als BR

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers