Kent en Masters ervaringsdeskundige gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Kent en Masters ervaringsdeskundige gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 15:09

Ik ben opzoek naar mensen die een Kent en Master zadel hebben of hier ervaring mee hebben.. Er zijn mij een aantal dingen niet duidelijk. Ik kan deze dingen nergens vinden op internet. Zijn er mensen die mij hierin willen informeren?

Er zijn verschillende tekentjes in het zweetblad. Soms is het een LDS, dan weer een MDR, of een MDS.. Maar wat is het verschil? Wat betekent het?

Is iemand bekend met de cm als draagvlak van de kussens?

Ik hoor graag of iemand mij hier verder mee kan helpen..

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:14

L, m en h staan voor de soort: low wither (cob), medium (normaal) en high (hoog). Mijn S-line high wither heeft HDM, hoge schoft dressuur movable block.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 15:23

Fortitude schreef:
L, m en h staan voor de soort: low wither (cob), medium (normaal) en high (hoog). Mijn S-line high wither heeft HDM, hoge schoft dressuur movable block.


Maar waar staan die andere lettertjes dan voor? Want heb nu een zadel gevonden met MDS.. Maar de zadelmaker zegt dat ik een MDR moet hebben. Wat is het verschil? Waar staat die S of R dan voor?

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:48

De s is toch gewoon de laatste s serie is gewoon een nieuwer model zadel lijkt mij

Dan heb je die kniesteunen vast op het zweetblad bij de ander zitten ze er met klittenband onder.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:53

Voor jou is het denk ik belangrijk dat je eerst kijkt of je laag, medium of hoog nodig hebt. Vraag aan je zadelmaker of je een original of S-line zadel nodig hebt. De S-line kun je vrij simpel herkennen, die heeft een extra stiksel over het stukje kniewrong lopen. Tenzij hij een vaste wrong heeft, maar volgens mij heeft de original die optie überhaupt niet.

Spoiler:
Mocht je interesse hebben in een bijna nieuwe high wither S-line 17,5" dan heb ik er nog een liggen :)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 16:16

Fortitude schreef:
Voor jou is het denk ik belangrijk dat je eerst kijkt of je laag, medium of hoog nodig hebt. Vraag aan je zadelmaker of je een original of S-line zadel nodig hebt. De S-line kun je vrij simpel herkennen, die heeft een extra stiksel over het stukje kniewrong lopen. Tenzij hij een vaste wrong heeft, maar volgens mij heeft de original die optie überhaupt niet.

Spoiler:
Mocht je interesse hebben in een bijna nieuwe high wither S-line 17,5" dan heb ik er nog een liggen :)



Ik kan een S-line nemen.. En ik moet een Medium hebben.. Maar dat laatste lettertje snap ik niet haha. Ik heb wel een 17 inch nodig, 17,5 is te lang voor mijn pony.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Kent en Masters ervaringsdeskundige gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:28

Nou die laatste letter staat voor het type zadel, de S-line zadels met een wrong op het zweetblad hebben een S als laatste letter, de S-line zadels met een verplaatsbare wrong hebben een M als laatste letter, de original lijn heeft de R als laatste letter.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Kent en Masters ervaringsdeskundige gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:29

Als jij dus een S-line dressuur zadel zoekt voor een normale schoft, dan zoek je een MDS (wrong op het zweetblad) of een MDM (verplaatsbare wrong onder zweetblad).

De MDR is geen S-serie maar een Original dressuurzadel.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Kent en Masters ervaringsdeskundige gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 17:21

O thanks voor de informatie! Ja ik wil graag een S-line.. Maar een orginele is ook prima. Maar voorkeur gaat naar een S-line..

MarliesR

Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:42

Gizeppie schreef:
O thanks voor de informatie! Ja ik wil graag een S-line.. Maar een orginele is ook prima. Maar voorkeur gaat naar een S-line..


De vorm van de boom is wel heel anders tussen de originele en de S-line, dus maak je dan wel zeker dat het past?

De boom van de originele heeft veel meer 'rock'. Met andere woorden, de boom van de S-line is veel rechter. Wanneer je paard met een hele rechte rug hebt zal de originele waarschijnlijk niet goed liggen. En visa versa.

Zelf had ik voorkeur voor de origineel (meer open zit). Helaas lag die kale boom echt niet fijn op mijn paard. De boom van de S-line lag daar in tegen nagenoeg perfect.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 17:54

MarliesR schreef:
Gizeppie schreef:
O thanks voor de informatie! Ja ik wil graag een S-line.. Maar een orginele is ook prima. Maar voorkeur gaat naar een S-line..


De vorm van de boom is wel heel anders tussen de originele en de S-line, dus maak je dan wel zeker dat het past?

De boom van de originele heeft veel meer 'rock'. Met andere woorden, de boom van de S-line is veel rechter. Wanneer je paard met een hele rechte rug hebt zal de originele waarschijnlijk niet goed liggen. En visa versa.

Zelf had ik voorkeur voor de origineel (meer open zit). Helaas lag die kale boom echt niet fijn op mijn paard. De boom van de S-line lag daar in tegen nagenoeg perfect.


Nou mijn zadelmaker zei dat beide modellen zouden kunnen. Ik had het nog gevraagd of een S-line ook geschikt was. Ze zij van wel.. Mijn paard heeft niet helemaal een rechte rug.. Maar ook niet mega hol..

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Kent en Masters ervaringsdeskundige gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:01

Er zit wel echt verschil in het type boom van de original en sline, persoonlijk lijkt het me raar dat allebei zouden passen.

meerhofh
Berichten: 374
Geregistreerd: 07-04-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kent en Masters ervaringsdeskundige gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:13

Bij ons paste ook de original en de s line. Het zadel voor de hoge schoft heeft een rechtere boom dan die voor de medium schoft. Het is dus niet zo dat de s-line per definitie rechter is. Ze legde mijn zadelmaker het uit.

Ik vind de zitting van de original veel meer opgesloten zitten dan de s-line. Wij hebben daarom voorde s-line gekozen.
De original valt iets korter dan de s-line, dus als je paard een kort ruggetje heeft zal de original eerder passen.

Draagvlak van 17,5 inch zal bij de original denk ik rond de 48 cm liggen en bij de s-line rond de 50.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 19:14

meerhofh schreef:
Bij ons paste ook de original en de s line. Het zadel voor de hoge schoft heeft een rechtere boom dan die voor de medium schoft. Het is dus niet zo dat de s-line per definitie rechter is. Ze legde mijn zadelmaker het uit.

Ik vind de zitting van de original veel meer opgesloten zitten dan de s-line. Wij hebben daarom voorde s-line gekozen.
De original valt iets korter dan de s-line, dus als je paard een kort ruggetje heeft zal de original eerder passen.

Draagvlak van 17,5 inch zal bij de original denk ik rond de 48 cm liggen en bij de s-line rond de 50.


Ik moet echt een 17inch hebben. Een 17,5 inch is al te lang.. Die kwam uit op boven de 50 cm..

Anoniem

Re: Kent en Masters ervaringsdeskundige gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:37

Maar... kan en wil je zadels proberen als je niet fatsoenlijk kan rijden?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 23:09

Anoniem schreef:
Maar... kan en wil je zadels proberen als je niet fatsoenlijk kan rijden?


Nou mn huidige zadel gaat vervangen worden..Want hij is uit mijn zadel gegroeid.. Hij ligt nu voor even nog goed, maar over een paar maanden niet meer.

en ja ik wil nog wel rijden. Dit doe ik alleen met les, dus dan is mn instructrice erbij.. ;) Dus met zadelpassen is zij erbij.

Anoniem

Re: Kent en Masters ervaringsdeskundige gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:39

Kan wel volledig achter de gedachte staan dat je een ander zadel eens wilt proberen hoor!
Hoop dat het je wat verder kan helpen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:29

Omdat dit topic van een paar maanden geleden is stel ik mijn vraag even hierin :o
Mede door dit topic heb ik de 3 letters die bij een Kent en Masters zadel op het zweetblad staan kunnen ontrafelen. Ik dacht nu dus ook dat als de laatste letter geen R is, het dus per definitie een S-line model is (S voor vaste kniewrongen, M voor movable kniewrongen).
Maar nu kom ik in diverse advertenties op marktplaats een MDM tegen waarbij gezegd wordt dat het GEEN S-line model is. En nu vraag ik me dus heel erg af of die mensen het dan dus gewoon mis hebben, of dat er toch iets anders aan de hand is.
En daarnaast ben ik ook zadels tegengekomen waar enkel 2 letters in staan.

Kan iemand me hiermee verder helpen?

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:04

Heb het zadel even opgezocht op MP en het is inderdaad geen s line. Mede te zien door de iets vlakkere zit en het ontbrekende stiksel in de wrong.

Edit: post verkeerd gelezen. :+

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 13:14

Figo88 schreef:
Omdat dit topic van een paar maanden geleden is stel ik mijn vraag even hierin :o
Mede door dit topic heb ik de 3 letters die bij een Kent en Masters zadel op het zweetblad staan kunnen ontrafelen. Ik dacht nu dus ook dat als de laatste letter geen R is, het dus per definitie een S-line model is (S voor vaste kniewrongen, M voor movable kniewrongen).
Maar nu kom ik in diverse advertenties op marktplaats een MDM tegen waarbij gezegd wordt dat het GEEN S-line model is. En nu vraag ik me dus heel erg af of die mensen het dan dus gewoon mis hebben, of dat er toch iets anders aan de hand is.
En daarnaast ben ik ook zadels tegengekomen waar enkel 2 letters in staan.

Kan iemand me hiermee verder helpen?


Ja ik kan je wel verder helpen.. Je hebt de originele versie.. Dus de origial.. De laatste letter heeft te maken met hoe de kniewrongen gevormd zijn.. Je hebt ze op het zadel, zoals die van de S line.. Maar je hebt ze ook onder het zadel zoals de orginal of dat je ze eraf kan halen.. Daar staan die laatste letters voor. Pas wel op met de vorm van de boom. De orginal is net iets anders gevormd van de S line. Daarom dat ik gekozen heb voor een S line.. Met twee letters zijn trouwens t ouder model..

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:50

Dankjewel voor de snelle reacties!
Op mijn paard past een S-line niet, een original heb ik nog niet gepast, maar as donderdag komt de zadelpasser en zij neemt ook Kent en Master zadels mee. Ik zal de betekenis van de letters dus ook nog eens voor de zekerheid aan haar vragen.
Maar jij zegt dus dat het stiksel bij de kniewrongen anders is bij de original en de S-line Nelleke?
En @Gizeppie: heeft de original dan ook modellen met vaste en losse kniewrongen? Ik dacht dat de original enkel losse kniewrongen heeft.
En als de MDM dus zowel een original als een S-line met movable block kan zijn, hoe weet je dan of het een S-line of een original zadel is? :\

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:25


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 23:16

Figo88 schreef:
Dankjewel voor de snelle reacties!
Op mijn paard past een S-line niet, een original heb ik nog niet gepast, maar as donderdag komt de zadelpasser en zij neemt ook Kent en Master zadels mee. Ik zal de betekenis van de letters dus ook nog eens voor de zekerheid aan haar vragen.
Maar jij zegt dus dat het stiksel bij de kniewrongen anders is bij de original en de S-line Nelleke?
En @Gizeppie: heeft de original dan ook modellen met vaste en losse kniewrongen? Ik dacht dat de original enkel losse kniewrongen heeft.
En als de MDM dus zowel een original als een S-line met movable block kan zijn, hoe weet je dan of het een S-line of een original zadel is? :\


Ja de orginal heeft twee modellen daarvan.. Eentje met losse en eentje met vaste kniewrongen..

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:57

Ha allen, ik ben opzoek naar een kent en master zadel. Ik zoek een 17,5 inch S line zadel (dressuur). Is voor een jonge paard met een normale schoft. Ik zie nu op marktplaats een zadel wat mij aanspreekt, maar dat is een HDS. Dus voor een hoge schoft. Maakt dit veel uit bij kent en masters? Zadelmaker komt er pas bij als ze zadelmak is, dus een zadel zoeken voordat dat gebeurd is, vind ik toch wel lastig. Je kan tenslotte niet beoordelen hoe het zadel past als iemand er op zit...

Edit: beste foto die ik heb van haar rug

Afbeelding

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 14:20

Lily_Fee schreef:
Ha allen, ik ben opzoek naar een kent en master zadel. Ik zoek een 17,5 inch S line zadel (dressuur). Is voor een jonge paard met een normale schoft. Ik zie nu op marktplaats een zadel wat mij aanspreekt, maar dat is een HDS. Dus voor een hoge schoft. Maakt dit veel uit bij kent en masters? Zadelmaker komt er pas bij als ze zadelmak is, dus een zadel zoeken voordat dat gebeurd is, vind ik toch wel lastig. Je kan tenslotte niet beoordelen hoe het zadel past als iemand er op zit...

Edit: beste foto die ik heb van haar rug

[ [url=m/sbmX9y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja het maakt uit. HDs heeft een veel hogere kamer en schoftruimte. Dit kan invloed hebben op de ligging van de andere delen van je zadel. Ik heb die van mij net verkocht kent en masters s line.