Stevige ruiter met kort paard (IJslander). Welk zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Stevige ruiter met kort paard (IJslander). Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:21

Gedeeltelijk off topic, maar als leek in IJslanders heb ik wel altijd begrepen dat IJslanders sterk genoeg zijn voor (normale) volwasse mensen. En een volwasse persoon, om even een volwassene man van 1,80 te nemen met normaal/gespierd postuur zit ook al gauw aan de 80-90 kilo. Zoals ik de geschiedenis heb begrepen was/is een IJslander toch “gemaakt”/gebruikt voor transport in IJsland? Ongeacht leeftijd/geslacht?

Correct me if im wrong, er zullen vast wel mensen zijn met de nodige kennis over IJslanders :j

On topic: grote inch en korte rug is echt een speld in een hooiberg. Vaak gaat die combi niet samen.

Every accomplishment starts with the decision to try.


Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:03

antje_vip schreef:
Melewel94 schreef:
Gedeeltelijk off topic, maar als leek in IJslanders heb ik wel altijd begrepen dat IJslanders sterk genoeg zijn voor (normale) volwasse mensen. En een volwasse persoon, om even een volwassene man van 1,80 te nemen met normaal/gespierd postuur zit ook al gauw aan de 80-90 kilo. Zoals ik de geschiedenis heb begrepen was/is een IJslander toch “gemaakt”/gebruikt voor transport in IJsland? Ongeacht leeftijd/geslacht?

Correct me if im wrong, er zullen vast wel mensen zijn met de nodige kennis over IJslanders :j

On topic: grote inch en korte rug is echt een speld in een hooiberg. Vaak gaat die combi niet samen.


Die grote volwassenen op die kleine paardjes ziet er toch gewoon niet uit? :+ TS, je vriendin is te zwaar. Ze kan er beter helemaal niet op gaan zitten. Denk aub aan het dier en niet alleen aan dr eigen plezier. Koop een passend paard.


Ik vind het er ook niet uitzien hoor. Oud klasgenootje van me zit in de IJslanders wereldje, en zo af en toe komt er wel iets “IJslands” voorbij op mijn fb tijdlijn. Als ik die kerels erop zie zitten denk ik ook van “Jezus zeg, is dat wel gezond?”

Maar goed, wil niet te ver off topic gaan. Verder gaat mijn kennis ook niet qua zadels, dus meer kan ik ook niet betekenen voor TS :)

Every accomplishment starts with the decision to try.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 19 bezoekers