Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:59

Ik heb een micklem competition te koop, maat Cob. Iemand interesse?

Friese_Meid
Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:23

Is cob small horse?

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:29

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een anatomisch gevormd hoofdstel.

Merken jullie degelijk verschil met een gewoon hoofdstel? Wat is het verschil?
Welke hoofdstellen zijn fijn? Ik heb een bonte merrie met een grote bles, dus het moet ook een beetje staan :o

Schockemohle Equitus spreekt mij wel aan, maar is wel erg duur!

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:53

Ik heb de shockemohle en wil niets anders meer.
Paard is zoveel rustiger en na een goede training zie je dat de neusgaten veel meer vrijheid hebben ookal had ik de sperriem nooit megastrak. Daarnaast dus fijne aanleuning en geen onrust meer met het bit (klapperen en hangen)

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:05

Dat wordt dan maar sparen :+ Vind de Beta een super mooi hoofdstel!

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:15

Ik heb de beta. Ik merk met rijden niet heel veel maar als ik met de ‘gewone’ hoofdstellen na het rijden de neusriem losmaakt doet ze meteen haar mond open om ff te kauwen. Zo van aaaaah lekker. Met de beta doet ze dat niet meer. Blijft gewoon relax staan. Dat vind ik al genoeg zeggen :)

Flanel92
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-05-14

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:30

Oh, De twijfel is toegeslagen.. PS of Sweden Pioneer of Schockemohle Alpha?? Graag lees ik verschil of ervaringen van jullie. Pioneer heeft oa losse bakstukken, Alpha komt meer overeen met Micklem qua houding?

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:36

Voor de mensen die nu bij PS of Sweden willen bestellen, ik heb nu een 10% kortingscode gekregen via ATD die ik zelf niet ga gebruiken dus mocht er iemand iets willen bestellen kun je me een Pb sturen voor de code :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:36

Voor degene die goedkope namaakhoofdstellen bestellen: hou er rekening mee dat er achter een hoofdstrl een zeer groot proces zit met een impact op dierenwelzijn, het milieu, mensenwelzijn en de gezondheid van jou en je paard. Voor lage prijzen stel ik me ernstige vragen over de herkomst en kwaliteit van het leer, over het looiproces en gebruikte producten en afvalverwerking, over welke lijm en verf, over arbeidsvoorwaarden. Bedenk je dat je mogelijk een zeer ellendige industrie steunt met eventueel giftige producten.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:02

poes schreef:
Voor degene die goedkope namaakhoofdstellen bestellen: hou er rekening mee dat er achter een hoofdstrl een zeer groot proces zit met een impact op dierenwelzijn, het milieu, mensenwelzijn en de gezondheid van jou en je paard. Voor lage prijzen stel ik me ernstige vragen over de herkomst en kwaliteit van het leer, over het looiproces en gebruikte producten en afvalverwerking, over welke lijm en verf, over arbeidsvoorwaarden. Bedenk je dat je mogelijk een zeer ellendige industrie steunt met eventueel giftige producten.



Dezelfde vraagtekens kan je ook zetten bij duurdere hoofdstellen. Duur en merk garanderen niets wat betreft milieu aspecten...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:11

Maar bij goedkoop kan het haast niet anders. Gewone leerliijm is al heel vuil spul.

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:28

Weidebloem schreef:
poes schreef:
Voor degene die goedkope namaakhoofdstellen bestellen: hou er rekening mee dat er achter een hoofdstrl een zeer groot proces zit met een impact op dierenwelzijn, het milieu, mensenwelzijn en de gezondheid van jou en je paard. Voor lage prijzen stel ik me ernstige vragen over de herkomst en kwaliteit van het leer, over het looiproces en gebruikte producten en afvalverwerking, over welke lijm en verf, over arbeidsvoorwaarden. Bedenk je dat je mogelijk een zeer ellendige industrie steunt met eventueel giftige producten.



Dezelfde vraagtekens kan je ook zetten bij duurdere hoofdstellen. Duur en merk garanderen niets wat betreft milieu aspecten...


Exact dit wou ik ook zeggen. Wanneer er absoluut beweerd kan worden dat datgene dat ik koop eerlijk is en niet belastend voor het milieu tel
Ik direct meer geld neer. Maar dit kan ook bij de dure merken niet bewezen worden. Bijvoorbeeld spijkerbroeken; de dure merken van 130,- worden op dezelfde manier gemaakt als die van 35. Arbeiders krijgen niet meer, stoffen niet minder belastend voor het milieu. Helaas te vaak dit soort voorbeelden gezien waardoor ik in deze theorie niet meer echt gelooof..

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:45

poes schreef:
Maar bij goedkoop kan het haast niet anders. Gewone leerliijm is al heel vuil spul.


Ja bij goedkoop is de kans zeer reëel, sluit helaas het andere niet uit. Ook dure merken kunnen zelfde goedkope productiekosten hebben/hanteren.

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:01

Ik heb vanmiddag eerst eens een 'goedkoop' anatomisch hoofdstel gekocht van ej. Als ie bevalt misschien maar doorsparen voor een micklem.
Hoe vinden jullie m zitten?
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:02

Ik zie niks anatomisch?

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:04

Ben ook wel benieuwd waar het anatomische zit :P

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:04

Die is toch niet anatomisch?

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:21

Amy schreef:
Ik heb vanmiddag eerst eens een 'goedkoop' anatomisch hoofdstel gekocht van ej. Als ie bevalt misschien maar doorsparen voor een micklem.
Hoe vinden jullie m zitten?
[ [url=m/R4GIj0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is inderdaad niet heel anatomisch, maar zo te zien is het kopstuk wel anatomisch gevormd. Het is niet echt te vergelijken met de werking van de Micklem.

Je heb de riempjes niet helemaal goed.
Er zitten drie riempjes aan het kopstuk;
De neusriem moet aan de “onderste”
De bakstukken aan de voorste en de keelriem aan de achterste.

Verder zit hij qua afstelling netjes, de frontriem lijkt iets strak.
Jammer dat veel hoofdstellen dit hebben, de frontriem is vaak net te kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:31

meiske1577 schreef:
[naam] schreef:
Ik heb vanmiddag eerst eens een 'goedkoop' anatomisch hoofdstel gekocht van ej. Als ie bevalt misschien maar doorsparen voor een micklem.
Hoe vinden jullie m zitten?
[ [url=m/R4GIj0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is inderdaad niet heel anatomisch, maar zo te zien is het kopstuk wel anatomisch gevormd. Het is niet echt te vergelijken met de werking van de Micklem.

Je heb de riempjes niet helemaal goed.
Er zitten drie riempjes aan het kopstuk;
De neusriem moet aan de “onderste”
De bakstukken aan de voorste en de keelriem aan de achterste.

Verder zit hij qua afstelling netjes, de frontriem lijkt iets strak.
Jammer dat veel hoofdstellen dit hebben, de frontriem is vaak net te kort.

Oh echt? Zo zat het ook maar vond het zo onlogisch zitten... En dan wel de neusriem er onder door neem ik aan? Heb je dan niet vreselijke storing in het bit?

Het kopstuk is anatomisch inderdaad. Had eerst een Mexicaans hoofdstel.
Frontriem ga ik nog naar kijken, heel irritant inderdaad, alle hoofdstellen die ik tot nu toe gehad heb hadden dat... :(

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:33

Hoi allemaal,

Ik ben me ook al even aan het verdiepen in een nieuw hoofdstel. Nu vind ik de PS of Sweden heel mooi, en dan de Pioneer of de High Jump. Weten jullie misschien wat het verschil is in werking van deze 2? Ik kan het namelijk niet vinden.. :D

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:36

xLindy91 schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben me ook al even aan het verdiepen in een nieuw hoofdstel. Nu vind ik de PS of Sweden heel mooi, en dan de Pioneer of de High Jump. Weten jullie misschien wat het verschil is in werking van deze 2? Ik kan het namelijk niet vinden.. :D


Ik kwam laatst deze tegen op hun Facebook:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:41

Dankje! Mijn paard maakt zich of sterk of wil erachter kruipen.. klinkt alsof de Nirak dan beter is?

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:47

Op de site zeggen ze dit over de Nirak: "The adjustable noseband gives the rider an opportunity to choose how much pressure to apply on the nose. It helps the horse to accept the bit and is a perfect bridle for both the young horse who's still learning to communicate with the rider as well as for the type of horse who tries to avoid contact with the rider's hand and rather folds in the neck too much.
The bridle is also suitable for very forward going horses since it helps the rider to regulate the horse's speed without putting a sharp bit in the mouth or getting a hand that's too strong. The Nirak™ bridle combined with a suitable bit brings a peaceful communication between the horse and rider. The noseband doesn't add any pressure on the teeth therefore reduces possible bit-related issues."

Dus het klinkt alsof die inderdaad geschikt is. Anders kan je PS altijd even een mailtje sturen, zij kunnen je beter adviseren denk ik. Of PS of Sweden - Bridle Fitters Nederland, kan je gewoon via Facebook een bericht sturen.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:34

Zijn de PS of Sweden hoofstellen ook ergens te testen?

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:15

Voor zover ik weet kan je ze testen door de persoon van PS of Sweden - Bridle Fitters Nederland te laten komen. Dan meet ze je paard helemaal op en kan je hem volgens mij ook proberen. Helaas komt zij pas vanaf 3 personen.