'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:30

Het zou toch makkelijk te vinden moeten zijn, zou je denken :P

Ik ben opzoek naar een vrij simpel zwart hoofdstel met een lakneusriem ook gewoon zwart onderlegd. Geen rondgenaaid of halfrondgenaaid leer en het liefst zonder blinde sluitingen aan de bakstukken. En dan eigenlijk ook nog zonder anatomisch kopstuk, mijn paard vind een recht kopstuk fijner dat die grote lappen leer tussen de oren (die voorpluk en manen moet ik ergens laten :P ) Ik kan opzich wel wat vinden, maar dat is allemaal wat goedkoop en ik ben nu echt opzoek naar een hoofdstel van goede kwaliteit welke lekker zacht is en blijft. Als dit allemaal ook nog te vinden is met een neusriem zonder sperriemlus en tot +- 150 euro ben ik al helemaal blij :D

Afbeelding

Deze van van EJ zelf, helaas is deze kapot gegaan en begon het onderlegleer wat kleur te verliezen. Ik zoek eigenlijk iets zoals deze maar dan van betere kwaliteit.
BR Kingston heb ik gisteren gekocht, maar krijg helaas met moeite de neusriem dicht.

Anoniem

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:18

Rossner Versailles? :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:26

Bridle 2 fit, kan je helemaal zelf samenstellen en kost inderdaad rond de 150 euro zoiets (afhankelijk van je keuzes).

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:30

BR neusriem vond ik inderdaad ook klein vallen, ik heb zelf een ander aansnoerriempje daaraan gezet. Gaatje bijprikken kan misschien ook? Zou toch zonde zijn als je je net nieuwe hoofdstel niet kon gebruiken, of kun je hem nog weer inruilen?

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 21:14

_Dominique schreef:
Rossner Versailles? :)

Rossner is Divoza eigen merk toch? Hoe is die in kwaliteit?


YellowGray schreef:
BR neusriem vond ik inderdaad ook klein vallen, ik heb zelf een ander aansnoerriempje daaraan gezet. Gaatje bijprikken kan misschien ook? Zou toch zonde zijn als je je net nieuwe hoofdstel niet kon gebruiken, of kun je hem nog weer inruilen?

Ah ik was al bang dat mijn paard een abnormaal hoofd had haha. Ik kan hem nog terug brengen. Vind het wat zonde om een nieuwe neusriem te moeten bij een nieuw hoofdstel, koop ik liever een direct goed passend hoofdstel :)

Bridle2fit heb ik vandaag weer eens naar gekeken bij Tweespan, maar vind het leer voor meer dan 150 euro niet netjes. Achterkant bij de gespen was helemaal ruig en verkleurd :=

Ze hadden daar ook Fryso hoofdstellen, of eigenlijk HB hoofdstellen met hun eigen merk er aan, weet iemand toevallig hoe die van kwaliteit zijn?

Anoniem

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:39

Afbeelding

Deze is van shires en is inmiddels al zeker 2 jaar oud(dagelijks gebruikt en niet zuinig mee omgegaan). En ziet er eigenlijk nog top uit. Kosten iets van 65 euro. En de leerkwaliteit is verrassend goed.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:51

Rossner idd ! Heel fijne mooie kwaliteit

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:54

Heb vandaag een hoofdstel gekocht van Profi-Rider. Een erg mooi hoofdstel met goede kwaliteit voor €80 euro

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:34

Ik heb een hoofdstel van Profi Rider. Lakneuriem. Heel fijn hoofdstel!

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 17:41

Waar heb je dat hoofdstel vandaan niniroosje? Vind de neusriem wel mooi zo!

Ik ben eigenlijk echt opzoek naar een hoofdstel wat na jaren nog steeds mooi zwart en zacht is. De lespony's op de manege verder op hebben allemaal wat oudere schockemohle en kieffer ed, die zijn echt nog heel goed. Maar ik kan zo niet zulke hoofdstellen vinden met lak die ik mooi vind :P

Ik ga denk ik deze eens proberen, maar denk dat mijn paard een erg groot bol hoofd krijgt van de anatomische neusriem https://www.tweespan.nl/fryso-hoofdstel-lak

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:46


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:17

Bamii schreef:
Waar heb je dat hoofdstel vandaan niniroosje? Vind de neusriem wel mooi zo!

Ik ben eigenlijk echt opzoek naar een hoofdstel wat na jaren nog steeds mooi zwart en zacht is. De lespony's op de manege verder op hebben allemaal wat oudere schockemohle en kieffer ed, die zijn echt nog heel goed. Maar ik kan zo niet zulke hoofdstellen vinden met lak die ik mooi vind :P

Ik ga denk ik deze eens proberen, maar denk dat mijn paard een erg groot bol hoofd krijgt van de anatomische neusriem https://www.tweespan.nl/fryso-hoofdstel-lak


Pfoe goede vraag.. geen idee meer eigenlijk.

Het model heet argenta oid van shires

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:36


Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 18:14

Nou die Fryso heeft mijn paard keihard afgekeurd -O- Terecht ook trouwens want hij zat echt voor geen meter. Ik had de neusriem nog nagemeten in de winkel en hij zou ruim moeten passen, maar moest hem echt aansnoeren en de bakstukken zaten tegen het oog aan.

Ik heb nog nooit problemen gehad met de neusriem of de pasvorm bij mijn andere hoofdstellen, heel apart. Die in de OP is gewoon epplejeck eigen merk en ik heb nu ook nog 1 van ej die helemaal rondgenaaid is waarvan ze alleen de riempjes achter het oor niet fijn vindt. Verder passen mijn aparte hoofdstellen ook gewoon allemaal, rij nu maar rond met mijn hongaarse :')

Ik ga dan nog maar een ej hoofdstel proberen, of misschien een mooie xfull?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:20

Je kan toch het aansnoerriempje van je ej hoofdstel op die BR zetten? BR heeft echt super fijn leer!
Anders eens kijken bij Nika die heeft hoofdstelkoopjes maar wel fijn en soepel leer! (En ik ben een zeikerd wat dat betreft)

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:20

Kijk eens bij Pytrons’, die hebben supermooie hoofdstellen ook met lak.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:39


Strawberry2

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-06-16
Woonplaats: Drenthe

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:25

Misschien heeft Nikahorseproducts iets?

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:30


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:32

Volgens mij komt een Passier Juno met lak neusriem wel ongeveer rond die prijs. Dan heb je echt een goede kwaliteit leer en lak wat niet snel krast. Je kunt in principe samenstellen wat je wil als de ruitersport zaak mee wil werken, dus dan zou je ook een neusriem zonder sperriem kunnen kiezen. Bij het Drunens Ruiterhuis kan dat sowieso.

Ik vind zelf Premiere, BR en bridle2fit geen denderend leer. Eigenlijk gewoon slecht.

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 12:51

Ladygiroc schreef:
Je kan toch het aansnoerriempje van je ej hoofdstel op die BR zetten? BR heeft echt super fijn leer!
Anders eens kijken bij Nika die heeft hoofdstelkoopjes maar wel fijn en soepel leer! (En ik ben een zeikerd wat dat betreft)


Het gaat vooral om de lengte tussen de bakstukken zegmaar. Ik had de hele neusriem in de rondte gemeten maar het voorste deel is vooral te kort. Voortaan moet ik dus de voorkant opmeten ipv de hele neusriem.

Pytrons hebben dezelfde hoofdstellen als Fryso, passen helaas niet.

Dat klinkt wel ideaal Nies! Ik woon er helaas niet in de buurt maar kan misschien wel in overleg of bij een andere ruiterzaak.

Van profirider twijfel ik wat over de kwaliteit :o Nika ook al vaak naar gekeken, maar hebben dan net niet wat ik zoek.

BR zat trouwens wel veel beter dan de Fryso, misschien dat ik die dan in Xfull bestel. Alleen dan ben ik bang dat de bakstukken en keelriem weer veel te groot worden, die zaten wel goed.

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:13

Als je nog gewoon een goed kopstuk hebt liggen naar jouw wens zou ik gewoon een losse lak neusriem kopen, dan heb je veel meer keus en meer kans op geen lus voor sperriem want dan kan je zoeken op hoge neusriem of voor stang en trens :)*

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:26

Bamii schreef:
Pytrons hebben dezelfde hoofdstellen als Fryso, passen helaas niet.

.



Heeft die van joouw dan echt zo'n groot hoofd? :o

Want mijn Gelderse past deze dus prima.

Enneuh...ze heeft wel een Gelders hoofd eg maar :D

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 13:46

:Y)
Afbeelding
Je ziet het, ik mishandel mijn paard zeer erg.

Door die anatomische neusriem lijkt ze nog een groter hoofd te hebben :') Full halsters etc passen prima, soms zelfs een cob dus misschien kies ik dan net het verkeerde model uit?

Dit was de BR
Afbeelding


Maddy_Paola schreef:
Als je nog gewoon een goed kopstuk hebt liggen naar jouw wens zou ik gewoon een losse lak neusriem kopen, dan heb je veel meer keus en meer kans op geen lus voor sperriem want dan kan je zoeken op hoge neusriem of voor stang en trens :)*

Mijn kopstuk is helaas kapot gegaan, anders was dit wel een goed idee! Zat zelf ook al te kijken naar mix and match hoofdstellen maar behalve bridle2fit is er niet zo heel erg veel.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: 'Simpel' hoofdstel met lak van goede kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:32

Kramer heeft tegenwoordig ook mix and match , en ook erg tevreden over hun kwaliteit !