Opgelicht met een zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:00

Los nog van of het op je paard past, als ik de foto's zo bekijk is het zadel ook veels te groot voor jou. Ga er tenminste vanuit dat jij de amazone bent TS op de foto's de je eerder geplaatst hebt.

Jij "verzuipt" bijna in dit zadel en kan jou daardoor nergens steun bieden om mooi in balans te blijven zitten op je paard. Dat werkt ook extra door op de paardenrug!

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:12

Anoniem schreef:
Mijn moeder begint eindelijk haar ogen te openen. En zoekt al naar instanties en weet ik veel wat.
Wel snapt ze dat ze het hele bedrag niet terugkrijgt. Omdat het dus een paar maandjes is gebruikt. Nou is dit natuurlijk onzin, want die man verkoopt ons een zadel wat al die tijd al niet past dus. Ik vind dat het gevolg dan voor zijn rekening is.
Maargoed. Ja mn pa houd zich liever erbuiten. Die is wat dat aan gaat niet heel gebekt op het moment zelf. Thuis wel, maar als het dan echt moet gebeuren niet.
Ik zit er al over te denken die man gewoon weer op te bellen straks. Ik heb nu op papier wat mijn instructrice en de instructrice van mijn vriendin hebben gezien wat allemaal niet past aan het zadel.
Het is in elk geval te groot volgens mijn vriendin haar instructrice je kan 2/3 volle vuisten in de kamer proppen als het zadel er gesingelt op zit.. mogen dacht ik 3 vingers zijn.
Ik ga kijken wat ik hiermee kan.

Note: mijn ouders zijn inderdaad erg laks. Altijd al geweest met dit soort dingen.


je moeder maakt hier denk ik een juiste inschatting en jij niet ben ik bang, een zadel wat al een paar maandjes bij jullie is is niet meer nieuw en daar krijg je logischerwijs niet de volle mep voor terug. Zodra het de winkel verlaat is het al minder waard helaas :') Ookal heb je er amper mee gereden.
Als ik winkelier was en ‘zadelpasser’ zou ik een instructrice haar woord niet zo maar geloven mbt of een zadel past of niet. Als een gecertificeerde zadelpasser dat voor je op papier zet is het al weer een ander verhaal, bewijs is erg belangrijk!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:43

Janouk heeft aan het begin van het topic geplaatst hoe consumentenrecht in zijn werk gaat.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:47

Ik ben ook niet goed gebekt als mij dit zou overkomen. Maar dan zorg ik dat iemand mee gaat die wel wat meer weerwoord kan geven.

Uiteraard probeer ik het eerst zelf (want ik voel mezelf al beter als iemand mee gaat) want ik weet mocht ik dicht klappen. Dat diegene me dan kan helpen. En daar is ook niks mis mee.,

Daarom ook goed dat de Engelse man bereid was om mee te gaan. Nu hopen dat je gedeelte terug krijgt. Al is het maar de helft, kan je dat geld mooi bij een uiteindelijk goed passend zadel bijleggen

Ik zou zadel weer ophalen en zwart/wit door een goede zadelmaker alles op papier zetten.

Heel veel suc6

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:08

Wel vreemd dat je geen duidelijke afspraken hebt over het terug te krijgen bedrag ts? Ik snap werkelijk niet dat je ouders schijnbaar het niet financieel heel ruim hebben gezien het feit dat zij niet 1x een groot bedrag kunnen neertellen, maar aan de andere kant zich hier bepaald druk om maken? Ik heb het al 2x eerder gevraagd, maar hoe oud ben jij nou ts?

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:55


Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:59

Is dat zadel eigenlijk wel gepast op jouw paard door die man van de winkel alvorens jij het gekocht hebt ?

Verhaal tegen de winkelier wordt moeilijk, zoniet onmogelijk als jij het zadel gewoon in de ruitersportzaak gekocht en meegenomen hebt...

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:55


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:03

Probleem is dat een zadel passen geen exacte wetenschap is. De zadelmaker zal best een aantal argumenten hebben waarom hij vindt dat het zadel past en de instructrices zullen een aantal dingen kunnen aanduiden die volgens hen niet goed zijn. Ze zullen allemaal wel een stukje gelijk hebben. Paard heeft geen ideale rug en is ongelijk bespierd, dat maakt het dan nog moeilijker om tot een goed eindresultaat te komen.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:05

Uiteraard ga jij nooit het volle bedrag ervoor terugkrijgen, dat doe je nooit. En waarom niet? Het ligt niet meer bij de zadelmaker en jij hebt er al mee gereden. Mijn raad: laat een zadelpasser komen om een officieel verslag te maken en gaat daarmee terug, je kunt dan hooguit +-€200 minder terug krijgen, maar dat neem je dan voor lief.

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:26

Hij is gekomen en heeft dat zadel voor haar gepast. Hij had ook nog een paar andere maar deze lag goed volgens hem.
Ik snap mijn ouders ook niet meer. Ik vind dat ze dit verder zelf maar op moeten lossen als ze zo laks zijn. Die zadelpasser was vorige week maandag ook nog langsgeweest omdat ik het dus niet vertrouwde. En het lag goed volgens hem. En dat beweert ie nog steeds.

Ik ben 16.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:34

cobiie schreef:
Janouk heeft aan het begin van het topic geplaatst hoe consumentenrecht in zijn werk gaat.


@TS: ik zou echt even de post van Janouk lezen aan het begin dan het topic. Daar staat - naar mijn mening - namelijk correct in beschreven hoe je te werk kunt gaan om dit juridisch juist kunt oplossen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:35

Voor het gemak:

janouk schreef:
https://www.rechtsbijstandverzekering.c ... e-stellen/

Hier geldt het consumentenrecht. Een brief sturen waarin, je de verkoper een termijn stelt waarin jij verwacht dat het zadel passend wordt gemaakt. Ingebreke stellen.
En anders de koop ontbinden.

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... k-product/


janouk schreef:
Ik zie dat je het zadel al te koop heb staan op bokt markt. Niet zo slim nog.

Ik heb het al eerder geschreven, dit een consumenten aankoop.
Je hebt hele sterke rechten al consument.

Niet zo snel opgeven. Lees de gegeven links. Het gaat om 1500 euro en daar mag je best moeite voor doen, dus schrijf een nette zakelijke brief, aardig want met lelijk doen bereik je niets op dit moment, waarin je de verkoper ingebreke stelt en hem in staat stelt het zadel goed passend te maken binnen een redelijke termijn. En als hem dat niet lukt om een alternatief zadel te leveren en deze terug te nemen en anders je geld terug te geven.
Dat betekent dat je dit zadel nu nog niet kan doorverkopen omdat je de leverancier in staat moet stellen om het zadel aan te passen wettelijk. Vraag je instructrice of staleigenaar om erbij te zijn en mee te kijken bij he aanpassen.

En met een nieuw zadel is het normaal, dat de vulling aangepast moet worden na een paar maanden rijden, omdat de vuliing inzakt en zich vormt en je paard verandert in bespiering.

Dus adem in adem uit.....rustig zakelijk de onderhandelingen aangaan en samen op zoek gaan naar een goed passende oplossing voor jou en jouw paard.

En als jouw paard rugproblemen heft is een goede fysiotherapeut aan te raden en die vragen erbij te zijn met aanpassen van het zadel, hoe meer deskundige hulp je erbij heb, hoe beter.

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:36

Jouw paard heeft een doorlopende schoft en met drie vingers is de ruimte dan te weinig omdat de meeste zadels dan in het midden gaan knellen ipv aan de voorkant.
De kussen moeten hoog genoeg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:07

Update!
Afgelopen dagen ook bezig geweest met de dubbele lijnen. Vrijdag heeft ze een vrije dag gehad. Vandaag eens een balkje erbij gehad. 1tje maar. Ging harstikke goed. Ook eens wat hoger gelegd en ze sprong er zo overheen terwijl ze normaal dr poten niet optilde. :)
Apart genoeg zijn de bultjes op haar rug nu volledig weg sinds ik niet meer met dat lederen BR dressuur zadel rijd. Geen bultje meer te ontdekken.

We zijn er ook achter waarom ze achterblijft in bespiering. Ze kreeg veelste weinig eiwitten. Ze kreeg niets waar echt eiwit in zat. Dus nu voeren we haar ook luzerne. Ze krijgt een mix van sportbrok, luzerne, pavo 18 plus (vettere muesli) en een handje ponybrok (extra mineralen) erdoor. Ook een scheutje lijnzaadolie. Ze krijgt hiervan 3/4 scheppen op een dag, dat is ongeveer 2/3 kilo. Ze is namelijk ook wat te mager.

De dubbele lijnen gaat erg goed en ze kijkt steeds wat meer naar binnen.

Die zadelpasser wilde maar 100/200 euro geven voor het betreffende zadel. We laten het dus maar opvullen, doen alsof het past en ruilen het elders in. Ik heb een afspraak gemaakt voor eind april bij country mill, en heb gekeken naar vervoersmogelijkheden. Het laatste gaat alleen moeilijk worden, omdat veel trailers op die dag al verhuurd zijn.
Ik heb ook contact gehad met a3's zadelservice en dit spreekt mij ook aan. Hij belt deze week nog even terug. Ik kan bij hem voor 4 weken een zadel lenen tot ze goed in de bespiering zit, voor we een nieuw zadel aanschaffen. Er was bij hem ook veel bespreekbaar. Dit voelt ook goed. We kijken aan de hand van het gesprek wat deze week gaat komen even hoe of wat. En naar welke zadelmaker we dan uiteindelijk naartoe gaan.

Ik wil deze week longeren met 1 balkje, de week erna met 2, week daarna met 3.
En iedere week 2x rust. Ze gaat morgen waarschijnlijk rust krijgen. Ze doet het al met al erg goed. :)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:13

Geweldig dat deze andere weg zo goed uitpakt!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:16

A3 hoor ik ook goede verhalen over. Vriendin van mij heeft hem als zadelmaker.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:27

Die zadelpasser die nog maar 200 euro wil geven wat jou 1500 euro heeft gekost is met recht een oplichter zeg!
Maar waarom heb je niks op papier gezet zoals eerder gemeld in het topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:36

Ineke2 schreef:
Die zadelpasser die nog maar 200 euro wil geven wat jou 1500 euro heeft gekost is met recht een oplichter zeg!


Zeg dat wel!

TS ik heb A3 ook als zadelmaker gehad. Fijne man maar zorg wel dat je duidelijke afspraken over de prijs maakt. Ik kreeg na die 4 weken iets minder dan wat er op voorhand werd gezegd. Het zou zonde zijn als het weer misgaat.

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:14

Ik kom ook nooit meer als klant bij die man. Echt schandalig vind ik het.
Afspraak op papier lijkt mij niet nodig, ik weet hem te vinden, en ik denk niet dat hij mijn stalgenoot nogmaals over de vloer wil hebben. Het is zijn geraaie dat hij deze week belt. Ik geef hem tot donderdag, dan is het een week geleden dat we hadden gebeld dat hij het maar op moest vullen. En anders weet ik heel goed waar ik wezen moet.

Ik ben ook blij dat dit alternatief goed uitpakt. :)
Kreeg nog een heel lief aanbod van de moeder van de eigenaresse van de manege/pension, ik mocht ook wel een manege-zadel lenen voor naar het strand. Ik zei dat het heel lief was, maar dat ik een leenzadel had. :)
De mensen hier willen mij aan alle kanten helpen, maar eerst moet het paardje spiertjes kweken. Het strand ga ik wel doen. Een andere vriendin had ook nog een zadel liggen. Toevallig was er op dat moment iemand op stal met de nodige kennis ervan, en zei dat dat zadel goed genoeg paste om 1x mee te rijden. Dus de strandrit. Verder wordt er niet gereden tot de zadelmaker langs is geweest.
Eens een uitstapje en variatie in het huidige programma lijkt mij geen overbodige luxe, ook voor paardlief niet.
Al met al komt het allemaal goed, strandrit kan doorgaan en paardje krijgt een goed zadel op haar rug. Paardje blij= baasje blij. :)

Ze staat ook steeds lekker lang buiten, steeds iets van 4-7 uur per dag. Heerlijk zo. Ze krijgt nu ook onbeperkt hooi. Ze moet echt voller worden. En ze werkt nu ook hard, maar op een andere manier natuurlijk.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:20

Citaat:
k kom ook nooit meer als klant bij die man. Echt schandalig vind ik het.
Afspraak op papier lijkt mij niet nodig, ik weet hem te vinden


En dan wat gebeurd er dan?

Je bent gewoon opgelicht met 1300 euro.... maar dat lijkt nog wel niet door te dringen.
Maar jou centen niet de mijne...ik had het eerdere advies echt opgevolgd ...no way dat ik mij die 1300 euro door de neus had laten boren.

scooby09

Berichten: 2207
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:25

Cowgirl schreef:
Citaat:
k kom ook nooit meer als klant bij die man. Echt schandalig vind ik het.
Afspraak op papier lijkt mij niet nodig, ik weet hem te vinden


En dan wat gebeurd er dan?

Je bent gewoon opgelicht met 1300 euro.... maar dat lijkt nog wel niet door te dringen.
Maar jou centen niet de mijne...ik had het eerdere advies echt opgevolgd ...no way dat ik mij die 1300 euro door de neus had laten boren.

Ik vind dit echt heel bijzonder.....
1300 euro verlies geen ouder die daar niet warm of koud van word.
Of dat zadel heeft TS niet nieuw gekocht...

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:30

Je kan toch op de foto's zien dat dat zadel nieuw is? Heb de bewijzen liggen hoor..

Ik wil er geen rechtszaak of iets van maken. Want als ik die verlies, verlies ik nog meer geld. Dan maar een beetje verlies, als ik het inruil zal de waarde hoger liggen als 100/200 euro lijkt mij.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:32

Vergeet niet dat Country Mill alleen in ruilt als je een zadel nieuw/demo koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:42

Saaams schreef:
Vergeet niet dat Country Mill alleen in ruilt als je een zadel nieuw/demo koopt.

Oei, dat wist ik niet.
Als dit echt zo is, valt deze optie waarschijnlijk helaas af..

Ik ben ook erg benieuwd naar die A3. Hij neemt van de week ergens contact met ons op. :)