Advies dressuurzadel E pony, smal gebouwd, ruiter 1.60

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Advies dressuurzadel E pony, smal gebouwd, ruiter 1.60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 20:27

Wie weet wat op een smal gebouwde E pony past met smalle schouders en rug. Welke boommaat? Niet teveel schoft, smalle lendenen, rug recht maar paard is lenig gebouwd, absoluut niet rond en bol. Tekna ligt dus niet goed. Prestige Lucky 16" maat 32 iets te krap op schouders *verbreed naar *33 toen gingen het zadeldekje vliegen. 17 medium Customs zadel Steffen Peters (panels lagen te ver naar achteren) en Jaguar 17" medium (te wijd) geprobeerd. Amazone is 1.60 m.




luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 21:44

Ik heb een zadelmaker bij mijn Prestige Lucky gehad, tweemaal. Laatste advies was dus het verwijden vd boom en daarna verschoven de zadeldekjes naar achteren. Dit zadel heb ik nu te koop gezet. Tekna medium boom was iets te krap bij de schouder en als ik er een wijdere boom in zou zetten, komt het te dicht bij de schoft. Zelf vond ik de Tekna ook niet lekker zitten. Ik heb zelf erg korte benen en klein achterwerk, pas in 16.5 (deze maat is mij geadviseerd, ooit eens opgemeten bij een paardenevent door zadelmaker, max 17".

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 21:47

Zou een Kingsley zadel kunnen passen, wie heeft er een en in welke boommaat. Helaas woon ik in de US dus het "even" zadelpassen, is voor mij een hele dag autorijden, dus ik zoek even een paar zadelmerken die ik eventueel zou kunnen ophalen om uit te proberen, en dan na een week weer terug kan brengen. Het zadel dat dan het beste bij hem past, kan ik dan pasklaar laten maken door de zadelpasser. Even een dressuurzadel passen, gaat hier niet zo eenvoudig.
Laatst bijgewerkt door luckyfarm op 20-03-18 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Re: Advies dressuurzadel E pony, smal gebouwd, ruiter 1.60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 21:54

Ik heb Kingsley al benaderd, ze werken met 3 boommaten. Zelf denk ik dat de D1 zou kunnen passen, maar de boommaat is moeilijk te bepalen en even terug brengen voor een andere boommaat gaat dan niet.

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Re: Advies dressuurzadel E pony, smal gebouwd, ruiter 1.60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 14:05

Ik ben terecht gekomen bij een oud Hennig zadel. Bedankt voor jullie berichtjes!

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 03:30

Uiteindelijk bleek de Hennig toch niet te passen en heb ik en thorowgood T8 regular met medium narrow gullet via Smartpak op proef. Vandaag voor het eerst uitgeprobeerd en het lijkt goed te liggen. Heb het een week op proef. Hopelijk wordt dit het zadel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annika_l83, ardanwan, Charlotte446, Gigixponys, Marrit13, Sorriso, Texas02, xLiez en 13 bezoekers