Opgelicht met een zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:18

Ik kan je van Wijk aanbevelen of Marion van Checkmate.
Country mill ook zeker, maar je gaf al aan dat dat geen optie was

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:20

TS. Bel maandag met je verzekering (of laat je moeder het doen), leg de situatie uit, en overleg met hun Hoe nu verder. Ga rustig op zoek naar een goede zadelmaker, laat je paardje nakijken (of was de fysiotherapeut laatst nou al geweest? Zo ja, wat zei hij/zij?) en rijd voorlopig even met een BB of zonder zadel, of rijd even helemaal niet. Gaat je paard echt niet stuk van, van dit paniekvoetbal zoals upendo zegt wel.

Maar volg de tip van Janouk, EERST kijken wat je met dit zadel kan qua geld terug; en dan pas kijken voor een nieuwe

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:04

Ik zie dat je het zadel al te koop hebt staan.
Kan je niet beter je verzekering eerst bellen? Nu verlies je er een hoop op. Terwijl er misschien een kans is dat je alles terug kan krijgen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:05

Laat nou je paard niet (weer) de dupe worden van haast, beperkingen als vervoer, betalingstermijnen en te weinig vooronderzoek doen.

Maak even pas op de plaats, gebruik je hersens en doe wat goed is voor je paard.

Voor je portemonnee is het trouwens ook het beste om gewoon eerst de meest logische stappen te zetten, zoals eruit komen met de eerste zadelmaker.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:25

Ik vrees dat het wedstrijdje van 2 april voor ts belangrijker is dan de gezondheid van haar paard...

Wat ik niet begrijp is dat al die "serieuze" ruiters zich blindelings totaal ongeschikte zadels laten verkopen... Voor de finetuning heb je idd de ogen van een zadelmaker nodig maar iets dat totaal niet past, dat zie/ voel je toch als je een beetje kunt rijden...

Als je nu vlug vlug een ander zadel koopt dan mag je het over een maand of twee terug verkopen en zit je met hetzelfde probleem... En een geblesseerd paard...

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:38

Ts je hebt het ene probleem na 't andere, paard breekt de tent af-paard pakt vast, nu je zadel... Ik heb al eens ergens gepost dat alles met elkaar gelinkt is, het een komt door het ander, zolang de de angel niet uit je probleem haalt blijf je problemen houden, je gaat van de hak op de tak en lost niks volledig op. Er zijn genoeg mensen die de goed tips geven Maar je dendert ongeremd door naar het vokgende probleen

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:49

Dat jij je 1500 euro niet terug wil is jouw beslissing AmyPony.
Maar geef in ieder geval je paard gewoon even onbelast werk. Met longeren kun je je paard goed genoeg in de spieren houden tot er een professionele zadelmaker is geweest.

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:22

knollentuin schreef:
Ts je hebt het ene probleem na 't andere, paard breekt de tent af-paard pakt vast, nu je zadel... Ik heb al eens ergens gepost dat alles met elkaar gelinkt is, het een komt door het ander, zolang de de angel niet uit je probleem haalt blijf je problemen houden, je gaat van de hak op de tak en lost niks volledig op. Er zijn genoeg mensen die de goed tips geven Maar je dendert ongeremd door naar het vokgende probleen


Precies dit! _/-\o_

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:26

Wat ik wil: een stalling zonder gedoe waar mijn paard gewoon paard kan zijn. En waar mijn paard gelukkig is. De rest komt later. Dat zijn de prioriteiten nummero 1.

Dat is wat jijzelf schreef in een ander topic van je..

Maar volgens mij zijn jou prioriteiten belangrijker dan die van je paardje

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:28

Denk ook dat je even terug naar een goed gespierd paard moet.
Zo kan je daaruit verder naar een zadel kijken. Een beetje scheef is niet erg! Maar als er spieren zijn weggevallen is dit best heftig. En er gaat geen een zadel dan oké zitten.
Zou gewoon even 2 april afzeggen. Je gaat dit niet redden. Heel jammer maar je ben nog op tijd en je kan dan in de zomer lekker gaan starten!

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:31

brighteyes85 schreef:
Odetje92 schreef:
Suzanne Godijn van Zadels&Co
dramatische ervaring mee.

@ts bel je rechtsbijstand en laat hun het oplossen. Kies voor een zadelmaker die al langer in de paarden zit en met zowel 2e hands als nieuwe zadels komt van gevestigde merken.
Iedereen heeft plussen en minnen bij verschillende zadelmakers je moet er vanuit gaan dat iedereen zadelmaker kan worden en dat je dus ook idd mensen tegen komt die makkelijk geld zien.


Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met zadels en Co? Mag ook per pb? Ik las juist wel goede verhalen over haar.

En ts, ik weet op welke stal je staat en er zijn legio mogelijkheden om je paard juist te trainen. Ook longeren/grondwerken gaat daar prima, je moet alleen wel willen. Je bent nog heel jong en gaat van links naar rechts. Je krijgt hier goede tips, luister er naar en trek een plan, dat brengt je een stuk verder denk ik

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:35

2 april zou ik niet op wedstrijd gaan, maar een strandrit gaan doen. Het wintec schuift overigens niet. Daar ligt nu een bepaalde pad onder wat de druk beter verdeelt, en een bontje.
Longeren doe ik zo'n 3 keer per week. Maar zeker in de weekenden valt de optie longeren weg.
Ik kan Country Mill even mailen en mijn vragen daar stellen. En als deze echt zo goed is aan te raden.... zal ik even kijken naar de opties, misschien valt er iets met de Paardentaxi of iets te regelen.

Die strandrit, vind dit erg bijzonder om mee te kunnen maken. Die man die ons wilt brengen kan maar zeer beperkt, en degene die mee gaat ook. En 2 april kwam dus voor allen uit. Zolang dit zadel oke ligt, ga ik die wel rijden.

Dat uit het andere topic: paardlief komt nu veel buiten en staat heel relaxt naast een nieuwe buurman. :)

Ik wil geen ruzie bij die ruitershop maken omdat ik mijn geld terug wil, want ik kom er heel vaak en ken die mensen inmiddels redelijk goed. Ben er al te vaak geweest. :)
Als ik mijn geld terug ga krijgen doe ik dat, maar dan moet ik eerst zwart op wit, van een erkende zadelmaker hebben dat dit zadel niet past. En als iemand het zadel wil kopen, dan ben ik net zo blij. Het ligt in de weg.
Mijn eigen instructrice heeft wel verstand van zaken. Maar een zadel perfect pas kunnen herkennen is werk voor een zadelmaker.

Met drukte op stal is longeren gewoon een hele lastige optie. Plus dat het longeerbakje een erg slechte bodem heeft en behoorlijk klein is. Als ik dat kan mijden, doe ik dat. Er is ook een losgooibak waarin ik kan longeren, maar daar mag je maar 15 minuten in.
Dubbele lijnen vind ik heel leuk om te doen, maar ik heb geen dubbele lijnen. Dat is ook al een probleem.
Ik zal zo fotos toevoegen van de rug van mn paard, het zadel en paard met het zadel op.

Ik wil alles gewoon goed hebben voor mijn paard, maar ik vind het gewoon moeilijk. Zeker nu ik vreselijk de fout in ben gegaan met dit zadel.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:39

Genoeg andere ruitersportzaken waar je langs kan, als iemand 1500 euro uit je zak weet te banketstaaf en het is niet goed, dan ben je pas een echte zakenman als je dat geld teruggeeft. Dan komen je klanten namelijk wél terug.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:40

Ik merk dt je wel echt je best doet. Het is idd een slimme om te mailen. Is er niet iemand op stal die een trailer heb die je mag lenen? Evt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:44

miesnaom schreef:
Ik merk dt je wel echt je best doet. Het is idd een slimme om te mailen. Is er niet iemand op stal die een trailer heb die je mag lenen? Evt


Niet dat ik weet. Ik zou eens kunnen rondvragen. Ik zal proberen eens foto's toe te voegen.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:44

Ook al ken je de mensen, Dit zijn geen goede zaken doen met je klanten, punt einde discussie. Zoals eerder al aangehaald is kun je van de verkopende partij eisen dat ze het probleem oplossen door of een degelijk product af te leveren, of anders geld terug.

Wat betreft het leen zadel, betreft dit toevallig een cair systeem. Hier bestaan inlages voor om het zadel zodanig aan te kunnen passen, zodat je een goede drukverdeling hebt. De inlages heb je in verschillende diktes zodat je het verschil in verschillende stadia kan aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:47

Zadel:*knip*

Rug paard maand geleden:*knip*

En zadel op paard:
*knip*

Betere foto dat het zadel erop ligt heb ik niet. Bontje eronder omdat het anders al helemaal alle kanten op schoof.
*knip*
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 15-05-18 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:47

Ja een cairzadel. Alleen dat zadel is van een vriendin en ik kan er dus niets aan aanpassen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:50

Jeetje ik weet niet eens of ik op zon mager gespierd paard zou gaan rijden. Eerst wat spier erop...

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:54

Anoniem schreef:
Ja een cairzadel. Alleen dat zadel is van een vriendin en ik kan er dus niets aan aanpassen.


Zadel zelf pas je ook niet aan, je schuift onder het kussen een plaatje zodat de scheefheid kan opheffen.
Afbeelding
Deze zijn voor de achterkant, Maar je hebt ze ook voor het midden en voorzijde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:55

Romeo2007 schreef:
Jeetje ik weet niet eens of ik op zon mager gespierd paard zou gaan rijden. Eerst wat spier erop...

Op de foto vertekend het ook wel erg. Momenteel staat er sowieso wat dikker bij, ze was ook te dun. Nu ben ik flink aan het bijvoeren met resultaat. Heb zo snel geen recente foto. Kan morgen maken als ik dat niet vergeet. Heb ook wel ergens een recentere foto, zal ik even moeten zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:56

*knip*
Deze foto is recenter. Vorig weekend. Heb even zo snel geen fotos zonder deken die recent zijn.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 15-05-18 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:04

je zegt in je openingspost dat de schuurplekken op haar rug staan. Laat dat dier gewoon even met rust, ga er mee wandelen als je niet kunt longeren en vergeet die rit maar.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:08

Even los van of je in het weekend wel of niet kan longeren (wat imo gewoon kan), hoe je longeert is belangrijker, je pony aan een longeertouw een kwartier laten hollen kweekt geen spieren. Neem eens een longeerles, er zijn meerdere mensen op stal die je daarvoor kunt vragen. Als je een zadel kunt kopen moet een dubbele longeerlijn toch ook kunnen? Of leen er een? Waar een wil is....
En mbt je zadel, heel zuur dit, maar als het niet past zou ik er toch echt mee terug gaan en alles op alles zetten om het geld terug te krijgen bekenden of niet. Wat vindt je moeder hier van? Ik zou als ouder toch ook niet blij zijn.... :o

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:16

Suzanne Godijn heb ik nog nooit een slecht woord over gehoord. Ze is wel de allergrootste pietlut onder de zadelpassers hier in Noord Holland. Het zadel /de "passendheid" is niet gauw goed bij haar. Maar dat vind ik nogal een belangrijke goede eigenschap voor een zadelpasser.