Welke goedkope waterdicht winterdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:48

GDG schreef:
Koper schreef:
Daarom zeg ik ook: stevige stof. Ik heb een Bucas Smartex, die is van ballistic nylon.

Dat zag ik, maar het gaat dan dus niet direct over Nika vs. Bucas en zo leek het een beetje (en het kan natuurlijk zijn hoor dat de 600D van bucas toch sterker is dan de 600D van Nika), vandaar dat ik even om verheldering vroeg . Daarnaast had TS het over weer 'een' bucas en voor de duidelijkheid wilde ik even benoemen dat 'een' bucas niet per sé steviger is dan 'een' Nika. Het hangt nogal van het type af.
Ja, dat klopt. Maar let ook op de stof. Rhino is bijvoorbeeld 1000D polypropyleen, wat sterker is dan 1200D nylon of polyester(waar de meeste dekens van zijn gemaakt).

Mijn Bucas dekens gaan ook al bijna 10 jaar mee en zoals ze er nu uitzien redden ze de volgende 10 ook makkelijk. Dus is uiteindelijk inderdaad veel goedkoper om een goede deken te kopen en ook fijner voor je paard.



Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Welke goedkope waterdicht winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:28

Ik heb de smartex en power dekens, beide van ballistic nylon. Ik gebruik de multi stable en celtic stable als onderdeken, die zijn volgens mij 1680D polypropyleen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi en 72 bezoekers