Beschermers te warm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 19:42

Hallo allemaal.
Ik rij mijn pony met de BR beschermers jullie kennen deze vast wel. Nou viel het mij vandaag op toen ik ze af deed, dat hij bezweet was eronder. Ik vroeg mij af of dit kwaad kan.

Welke beschermers raden jullie aan?
En is er iemand bekend met de HH flextrainers die met bontvoering?

Ik rij licht dressuurmatig en recreatief

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:53

Is je pony die beschermers nodig, zo niet gewoon niet gebruiken, steun geven ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:08

Dat is vrij normaal. Zeker met deze temperaturen. Ik heb flextrainers waarin temperatuur control zit alleen ook daaronder was mijn paard vandaag bezweet na les. Kan geen kwaad maar ik spuit na het rijden vaak de benen zodat de pezen afkoelen. Tenzij het vriest, dan niet.
Ik gebruik ze omdat mijn paard ijzers heeft en ik ook zijgangen rijd, en dan ben ik veelste bang dat ze met een ijzer aantikt want dat kan veel schade aanrichten.
Achter heeft ze geen ijzers, maar wat extra bescherming kan geen kwaad. Flextrainers zijn daarintegen niet hard dus aantikken kan gebeuren maar ze kunnen zich dan niet openschaven of pezen scheuren. En ik ben zeer tevreden over flextrainers, gebruik ze liever dan normale peesbeschermers omdat bij normale beschermers de pezen vaak erg heet worden. Bij flextrainers wordt dit beperkt.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:16

Voor licht dressuurmatig en recreatief heb je geen beschermers nodig als ie zichzelf niet aantikt of een voorgeschienis van klachten heeft.
Voor het zwaardere dressuurwerk ook niet zo maar, maar 't staat wel hip. En 'k snap dat ie van 23u stal en een uur 'ff lekker goed werken' met nog geen 5min degelijk instappen wel eens een blessure kan krijgen. (maar da's een andere discussie)

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 20:25

Ik heb een jonge pony van 4 met nog niet een top balans en tikt zich vooral in de galop regelmatig voor aan!! Ik ga hier geen discussies voeren over wel of geen beschermers, graag alleen reactie op mijn vragen.
Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 06-03-18 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 20:27

AmyPony schreef:
Dat is vrij normaal. Zeker met deze temperaturen. Ik heb flextrainers waarin temperatuur control zit alleen ook daaronder was mijn paard vandaag bezweet na les. Kan geen kwaad maar ik spuit na het rijden vaak de benen zodat de pezen afkoelen. Tenzij het vriest, dan niet.
Ik gebruik ze omdat mijn paard ijzers heeft en ik ook zijgangen rijd, en dan ben ik veelste bang dat ze met een ijzer aantikt want dat kan veel schade aanrichten.
Achter heeft ze geen ijzers, maar wat extra bescherming kan geen kwaad. Flextrainers zijn daarintegen niet hard dus aantikken kan gebeuren maar ze kunnen zich dan niet openschaven of pezen scheuren. En ik ben zeer tevreden over flextrainers, gebruik ze liever dan normale peesbeschermers omdat bij normale beschermers de pezen vaak erg heet worden. Bij flextrainers wordt dit beperkt.

Welke heb jij als ik vragen mag :D

Anoniem

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:40

Harry's Horse flextrainers in het zwart met wit (nep)bont aan de binnenkant. :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:54


FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:14

michelle933 schreef:
Ik heb een jonge pony van 4 met nog niet een top balans en tikt zich vooral in de galop regelmatig voor aan!! Ik ga hier geen discussies voeren over wel of geen beschermers, graag alleen reactie op mijn vragen.


Iedereen antwoord toch netjes op je vraag?

Als de benen te warm worden kan dit wel degelijk kwaad. Hoeveel kwaad het precies doet is veel discussie over, maar valt moeilijk te bewijzen

Ik zelf heb gekozen voor cross beschermers welke goed ademen.
https://www.stalbolsterbos.be/webshop/e ... port-boot/

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:21

Die flextrainers zijn echt waardeloos!! Kun je de benen net zo goed in de oven stoppen.

In dit topic: [HAR] De ultieme peesbeschermers? worden veel beschermers besproken en daar zitten ook mensen die zelf aardig wat beschermers geprobeerd hebben en je kunnen adviseren wat voor beschermers aan te raden zijn.

Esra_P
Berichten: 49
Geregistreerd: 02-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:22

Ik had de flextrainers met bond maar ik vond dat de benen daaronder ook nog te warm werden. Zeker nu de temperaturen weer eindelijk omhoog gaan! Ik heb nu deze van Harry's horse! Ben er echt tevreden over, de benen worden niet meer heel warm! :D

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... 14860.html

Anoniem

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:49

Apart dat bij jullie onder de flextrainers de benen zo warm werden.
Bij mijn paard worden de benen veel warmer met gewone beschermers alsdat ik flextrainers gebruik.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:50

Simpel neopreen worden ze helemaal warm en nat onder ja, maar flextrainers net zo goed want dit is geen echt ademend bont wat er inzit maar kunstbont. Beide materialen ademen niet.

As je de look van de flextrainers mooi vind dan kan je kijken naar de Veredus Save the Sheep TRC, deze ademen een stuk beter dan de goedkopere flextrainers. Wil je liever iets met een harde schaal dan zou ik je de Veredus carbon air vento bevelen.

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:07

Nies_ schreef:
Die flextrainers zijn echt waardeloos!! Kun je de benen net zo goed in de oven stoppen.

In dit topic: [HAR] De ultieme peesbeschermers? worden veel beschermers besproken en daar zitten ook mensen die zelf aardig wat beschermers geprobeerd hebben en je kunnen adviseren wat voor beschermers aan te raden zijn.

Dat is inderdaad een handig topic :j
De Snugboots van Le Mieux kwamen wel als een van de beste eruit: https://www.divoza.com/nl/lemieux-snug- ... beschermer

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:29

AmyPony schreef:
Dat is vrij normaal. Zeker met deze temperaturen. Ik heb flextrainers waarin temperatuur control zit alleen ook daaronder was mijn paard vandaag bezweet na les. Kan geen kwaad maar ik spuit na het rijden vaak de benen zodat de pezen afkoelen. Tenzij het vriest, dan niet.


Als ik mij niet vergis koelen de pezen pas af na 10 minuten koelen. Sta je dan dagelijks 40 minuten af te spuiten?

Anoniem

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:20

Nee hoor, maar zeker wel 10 minuten.

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 09:37


Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 09:40

Wel bizar hoe ze je soms kunnen misleiden met hun teksten. Zoals staat aangegeven bij de hh flextrainers.. dat het de warmte goed afvoerd.

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:24

Je kunt beter de meest koele beschermers kopen want met de meeste beschermers loopt de temperatuur in de pezen op tot gevaarlijke hoogtes. Niet elk dier zal blessures ontwikkelen hoor maar je loopt gewoon meer risico op " gekookte" pezen.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:52

Mijn zus rijdt haar tinker Kaatje niet meer met beschermers, het was veelste warm voor haar prachtige sokken. Ik weet niet of dit het zelfde werkt bij warmbloeden!!!

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 12:19

bigone schreef:
Je kunt beter de meest koele beschermers kopen want met de meeste beschermers loopt de temperatuur in de pezen op tot gevaarlijke hoogtes. Niet elk dier zal blessures ontwikkelen hoor maar je loopt gewoon meer risico op " gekookte" pezen.

Oke en welke zijn aan te raden? Achter kan ik wel de strijkklappen om laten toch neem ik aan?

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:07

michelle933 schreef:
bigone schreef:
Je kunt beter de meest koele beschermers kopen want met de meeste beschermers loopt de temperatuur in de pezen op tot gevaarlijke hoogtes. Niet elk dier zal blessures ontwikkelen hoor maar je loopt gewoon meer risico op " gekookte" pezen.

Oke en welke zijn aan te raden? Achter kan ik wel de strijkklappen om laten toch neem ik aan?

Dan moet je even in het topic kijken wat Nies_ hierboven noemt :D

En op je tweede vraag, ook in het achter een zitteen natuurlijk pezen die oververhit kunnen raken.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:16

Ik heb flextrainers met goed bont erin. Hier worden de benen veel minder warm onder dan onder de harde peesbeschermers met neopreen die met springen om gaan.

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 20:55

prugelpiet schreef:
Ik heb flextrainers met goed bont erin. Hier worden de benen veel minder warm onder dan onder de harde peesbeschermers met neopreen die met springen om gaan.

Welke gebruik jij

Liannetje86
Berichten: 784
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Beschermers te warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:09

Ik heb ergens beschermers kunnen kopen met een soort van "gaas", ik heb geen idee wat het merk is, maar met warm weer ideaal omdat ze niet warm worden. Airboots ofzo werden ze genoemd (geen idee meer... Winkeltje stopte ermee, alles voor 70% eruit, dus mooi meegenomen :'))

Misschien is dat een optie?