Speciaal halster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Speciaal halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 07:47

Hoi

Ik ben opzoek naar een speciaal halster. Namelijk één die je achter de oren én de neus kan verstellen. Maar niet zomaar het eerste beste. Ik had graag één met zowel op de neus als achter de oren een schuif systeem. Dus niet het alom bekende halster met gaatjes. Zo vind ik er genoeg en de winkels en internet.

Helaas de gene die ik wil vind ik nergens.

Ik werk namelijk op een stal en moet dus op een dag verschillende paarden verplaatsen van de grootste mastodont tot de kleinste shetter.

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts


little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Speciaal halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 07:51

Gewoon 3 verschillende halsterd kopen ? Geen 1 halster is verstelbaar volgens moj van mini tot trekpaard ...

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Speciaal halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 07:55



Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Speciaal halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:04


riskatc
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:49

Aangezien je de bakstukken niet kunt verstellen is het te betwijfelen of je het red met verstelbaar neus en kopstuk.
En als je iets vind ben je dan steeds aan het verstellen.
Op zich goed bedacht maar zoals Little_birdy al aangeeft: is het niet net zo handig gewoon een paar verschillende maten te hebben hangen (bijvoorbeeld in verschillende kleuren om de maten te onderscheiden )?

Leuke en voordelige ruitersportartikelen én heerlijk puur natuur paardensnoep http://www.phruitersport.nl

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Speciaal halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 07:42

Ik loop wel eens rond op een stal waar men gewoon ook de kleintjes buiten zet met de halsters voor de allergrootsten. Inderdaad een schuifsysteem achter de oren, maar vaak wordt dat niet gebruikt. Als je echt een kleintje hebt, is het vaak voldoende om onder de kaak de boel bij elkaar vast te houden. Die neus doet er dan niet zo toe.

Of moet je echt een eindje lopen met de paarden/pony's?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Speciaal halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:32

De halsters van equ-all zijn op 3 plekken verstelbaar. Denk dat die het meest in de buurt komen. Zijn te koop bij de paardendrogist.

FrNo
Berichten: 3656
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:39

Ik gebruik het (cob) halster van mijn rijpaard ook soms voor mijn mini shet. Neusje er door, halster omhoog halen en wat je boven over hebt, daar vast houden.
Is natuurlijk niet handig om hele grote stukken te lopen of pony's die niet makkelijk mee lopen.

Maar wat littebirdie zegt is denk ik het beste idee. 3 halsters in verschillende maten.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Speciaal halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:52

Wat jij zoekt doet me denken aan het veulenhalster dat ik vroeger had. Alleen was de verstelbaarheid daarvan beperkt. Was met zon verstelsysteem als in de link van dat alpaca halster. Kan je alleen zeggen dat je dat niet verstelt voor elk paard. Vond dat eigenlijk vrij stroef. Mijn goedkope wridehalsters hebben ook dat verstelsysteem (alleen achter de oren) maar makkelijk verstellen doet dat niet...

Het enige halster dat ik heb dat qua grootte tussen ponymaat en extra full verstelbaar is, is een oud halster van cottage craft met 3 gespen: bovenop neus,1 voor achter de oren en 1 voor de keelriem.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Speciaal halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:10

Als hoefsmid gebruik ik een koeienhalster. Niet mooi maar onverwoestbaar. Tot nu toe een kruising trekpaard en echt hele luxe mini's gehad die er niet in ging, maar verder alles (grote shet tot rijpaard).

https://www.btndehaas.nl/halster-koe-nylon-oranje

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Speciaal halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-18 10:44

Bedankt voor de tips. Het is natuurlijk zo dat het halster niet als gegoten zat bij de kleinste. Mijn baas gebruikt de touw om het hoofd methode maar ik heb door omstandigheden niet veel kracht in mijn hand rechts. Daarom heb ik liever een halster. Heb er zo al 1 gehad dus ik weet dat ze bestaan (heeft helaas pootjes gekregen) weet dat op het ticketje dat aan het bakstuk vast zat stond full adj dus dat je alles kon verstellen

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Texas02 en 62 bezoekers