Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:08

Azmay schreef:
Keelriem zie ik inderdaad het nut niet van in, een kaakriem zorgt voor stabiliteit en is dus zeker wel nuttig :j


toch merk ik enorm verschil met of zonder, zal voor ieder paard wel anders zijn

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:13

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb nu een sidepull ( Micklem) maar denk erover na om een kaakgekruist te testen, Wie heeft dit ook gedaan en welk hoofdstel heb je nu?
Op zich loopt hij vrij goed op sidepull maar ik merk dat ik na het rijden zie waar de neusriem gezeten heeft en vraag mij af of die nu teveel beweegt of ik te veel druk geef of dat het gewoon door de dikkere vacht komt

Je kan toch kaakgekruisd rijden met een micklem? Ik kreeg die riempjes er toen allemaal bij :)


Ik heb denk ik de sidepull gevonden die ik graag zou willen hebben, die van secretLIN in het donkerbruin :D Nu alleen nog weten of ik cob of full moet nemen..

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:31

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb nu een sidepull ( Micklem) maar denk erover na om een kaakgekruist te testen, Wie heeft dit ook gedaan en welk hoofdstel heb je nu?
Op zich loopt hij vrij goed op sidepull maar ik merk dat ik na het rijden zie waar de neusriem gezeten heeft en vraag mij af of die nu teveel beweegt of ik te veel druk geef of dat het gewoon door de dikkere vacht komt

Ik ben kaakgekruisd begonnen, maar dat was geen succes. Paard was niet gediend van de druk achter haar oren. Ik heb er een die nergens meer te koop is geloof ik. Mooi donkerbruin en heel traditioneel ogend. Hele zachte neusriem ook, op zich een super mooi ding. Eigenlijk zonde dat ie ligt te verstoffen.

Ik zie overigens ook altijd een 'afdruk' van de neusriem, maar dat heb ik ook met een normaal hoofdstel. Ik snoer hem niet strak aan, ze heeft gewoon een zweetneus denk ik :')

J0anieke: ik zou gewoon even mailen over de maat als je twijfelt :D

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:46

Ik heb inderdaad al via marktplaats een bericht gestuurd, ze had al op een eerder bericht gereageerd, dus even wachten tot ik antwoord heb op deze vraag. Staat wel bij dat er Split Reins bij zitten, hier heb ik alleen totaal geen ervaring mee, weer een nieuwe zoektocht naar nieuwe teugels.. :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:27

J0anieke schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Ik heb nu een sidepull ( Micklem) maar denk erover na om een kaakgekruist te testen, Wie heeft dit ook gedaan en welk hoofdstel heb je nu?
Op zich loopt hij vrij goed op sidepull maar ik merk dat ik na het rijden zie waar de neusriem gezeten heeft en vraag mij af of die nu teveel beweegt of ik te veel druk geef of dat het gewoon door de dikkere vacht komt

Je kan toch kaakgekruisd rijden met een micklem? Ik kreeg die riempjes er toen allemaal bij :)


Ik heb denk ik de sidepull gevonden die ik graag zou willen hebben, die van secretLIN in het donkerbruin :D Nu alleen nog weten of ik cob of full moet nemen..


Ik rij met de gewone als bitloos. Heb niet die multi helaas

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:30

Ik heb als het goed is nog losse riempjes etc. Liggen. Weet alleen niet of die er zo op kunnen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:34

Buitenzinnig schreef:
Ik heb als het goed is nog losse riempjes etc. Liggen. Weet alleen niet of die er zo op kunnen?

Pb

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:18

SecretLIN schreef:
Azmay schreef:
Keelriem zie ik inderdaad het nut niet van in, een kaakriem zorgt voor stabiliteit en is dus zeker wel nuttig :j


toch merk ik enorm verschil met of zonder, zal voor ieder paard wel anders zijn

Denk het. Ik heb diverse liggen. Schuiven niet. Alleen de lage neusriem schuift als ik daar mee wil rijden

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:44

mijne is ook bruin hoor

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 06:53

SecretLIN schreef:
mijne is ook bruin hoor

Weet ik, jouw hoofdstel is wat roder dan het hoofdstel van kifrahorse, als ik de foto's in ieder geval vergelijk. Mijn paard is zelf al bruin/zwart en ik vind roodbruin niet zo matchen met haar vacht, die van kifrahorse is zo donker dat het bijna zwart lijkt, vandaar dat ik die van kifrahorse heb besteld. :D

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:23

Ik dacht dat die van equiplay en kifra gewoon exact dezelfde waren, maar dat is dus niet zo?

Ik heb gisteravond besteld. Als het goed is komtie in de loop van volgende week binnen.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:29

Op Equiplay kun je zwart en roodbruin bestellen en Kifra bied m aan als donkerbruin. De foto's lijken er ook op dat de kleur net wat anders is. Nog maar de vraag of dat verschil er ook daadwerkelijk is, maar dat zie ik vandaag of morgen snel genoeg.. :=

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:08

mijne komt op de foto wat donkerder over vind ik dan hij in het echt is dan is hij gewoon bruin

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:02

Afbeelding
Ik ben heel blij met het Equiplay hoofdstel. Als ik hem vergelijk met die van Kifra vergelijk ik die van Equiplay qua leer toch kwalitatief beter lijken, die is ook mooi zacht onderlegd bij de neusriem.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:06

Heb je die van Kifra ook in handen gehad? Ik zie het vanavond wel.. Vanaf de foto kan ik afgezien van de frontriem en de kleur echt geen verschil zien.. :')

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:56

Volgens mij zijn die van Kifra en Equiplay hetzelfde.
Ik heb van Equiplay de kingekruiste western thuisliggen (leer is goed,1 stiksel liet na 1 keer gebruik ergens los, heb dat gelijmd en nu houdt het wel, had terug kunnen gaan, maar ja, dan zit je weer met opsturen e.d. Ik gok op gevalletje pech, want zou het hoofdstel zo nog een keer durven bestellen, maar 39 euro voor een neusriempje want meer is het niet is natuurlijk ook niet goedkoop).
En heb van Kifra de goedkopere kaakgekruiste (staan niet meer op de website). Die waren niet duur en het geld absoluut waard. Met kleurtjes onderlegd.
Ik vind de zwarte sidepull op Kifra ook nog erg mooi.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:16

Nee heb ik niet, maar ik vind het zo lijken op de foto. De nieuwste versie van Equiplay is sowieso zacht onderlegd bij de neus, de vorige versie had dat niet, ik heb ze beide gehad.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:52

xag bij kifrahorse.nl ook een nieuwe sidepull hele mooie kleur

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:12

Jets schreef:
Nee heb ik niet, maar ik vind het zo lijken op de foto. De nieuwste versie van Equiplay is sowieso zacht onderlegd bij de neus, de vorige versie had dat niet, ik heb ze beide gehad.

Handig om te weten! Die van kifrahorse staat 'nieuw' bij, dus ik zal wel even kijken of die ook zacht onderlegd is, dat is natuurlijk wel een voordeel. Ik zie nu inderdaad ook het verschil op de foto's bij de neusriem. Ben benieuwd!

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:24

Ik heb de kaakgekruisde van Equiplay, had die gevonden op marktplaats voor een leuk prijsje en ik vond de neusriem zo mooi.

Wat ik eigenlijk direct tegen vond vallen, was de lengte van de neusriem. Het zou een full zijn maar hij was echt kort. Heel kort. Ik heb het later nog nagekeken maar ze hebben ook echt maar een paar maten? En dat zou dan bij alle paarden wel passen. Helaas bleek dat dus niet het geval want door de korte neusriem, zaten de bakstukken bovenop de jukbeenderen.

Gelukkig bood een hele lieve vriendin aan om hem samen te verbouwen zodat hij wel past (bedankt mariett :D) maar ik vond het alsnog jammer.

Verder blijft het nog wel een leuk hoofdstel voor een leuke prijs, zeker als hij wel past.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:45

J0anieke schreef:
Jets schreef:
Nee heb ik niet, maar ik vind het zo lijken op de foto. De nieuwste versie van Equiplay is sowieso zacht onderlegd bij de neus, de vorige versie had dat niet, ik heb ze beide gehad.

Handig om te weten! Die van kifrahorse staat 'nieuw' bij, dus ik zal wel even kijken of die ook zacht onderlegd is, dat is natuurlijk wel een voordeel. Ik zie nu inderdaad ook het verschil op de foto's bij de neusriem. Ben benieuwd!


Ik heb ook het idee dat de riempjes van Kifra smaller zijn, maar dat kan ook vertekent zijn. Je kan het haar natuurlijk ook altijd gewoon vragen of het dezelfde is haha.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:58

Grappig dat je dat zegt, want ik vind de hoofdstellen die jullie hebben ook groffer ogen dan de voorbeeldfoto's op de Equiplay site... (In ieder geval die van secritLIN, die van jou vind ik opzich nog wel meevallen, maar kan aan het type paard/paardenhoofd/foto kwaliteit en nog veel meer andere factoren liggen natuurlijk..) Ik had het inderdaad kunnen vragen, niet aan gedacht eigenlijk, ik ging er al vanuit dat ze afgezien van de kleur en de frontriem hetzelfde waren. :Y)

Maar ik wacht vanavond wel even af, bij de Micklem zie je ook zoveel verschillen tussen de onderlinge hoofdstellen qua leerkwaliteit etc, als ik hem niet goed genoeg vind gaat hij gewoon weer terug :')

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:05

mijne lijkt idd breder dan die van kifra. maar mijn tinker heeft een groot hoofd dus wil ook geen smalle hoofdstellen dat staat echt niet haha hev bij de meeste full wat net past

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:51

Runa schreef:
Ik heb de kaakgekruisde van Equiplay, had die gevonden op marktplaats voor een leuk prijsje en ik vond de neusriem zo mooi.

Wat ik eigenlijk direct tegen vond vallen, was de lengte van de neusriem. Het zou een full zijn maar hij was echt kort. Heel kort. Ik heb het later nog nagekeken maar ze hebben ook echt maar een paar maten? En dat zou dan bij alle paarden wel passen. Helaas bleek dat dus niet het geval want door de korte neusriem, zaten de bakstukken bovenop de jukbeenderen.

Gelukkig bood een hele lieve vriendin aan om hem samen te verbouwen zodat hij wel past (bedankt mariett :D) maar ik vond het alsnog jammer.

Verder blijft het nog wel een leuk hoofdstel voor een leuke prijs, zeker als hij wel past.

*kingekruiste :D
En ja, de neusriem was wel érg klein, 25 cm. De (bovenkant van de) neusriem van Marietje is zo'n 35 cm en die voor jouw knappe Runa gaan we ook zoiets maken. Ik snap niet zo goed dat Equiplay zo'n korte neusriem verkoopt als zijnde een full maat :oo

Door jullie ging ik wel op kifrahorse kijken en ik vond deze toch wel érg gaaf:
https://kifrahorse.nl/Sidepull-Hoofdste ... d-Dark-Oil

Alleen jammer dat het zo'n (op het oog) scherpe neusriem is, een platte met diezelfde soort versiering zou helemaal perfect zijn. Weet iemand zo iets toevallig?

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:57

Sidepull was helaas niet zoals ik gehoopt had, en verkeerde maat, dus weer retour gedaan.. :+ Ik vond de riempjes in combinatie met de versieringen beetje onpractisch en neusriem was inderdaad niet zacht onderlegt.
Leer was overigens wel erg mooi, de kleur was ook echt heel mooi donker bruin en het stond haar ook prachtig. Weer verder zoeken :D