Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ShireLizz
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-01-18

Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 19:53

Wie heeft er goede ervaringen met zijn of haar zadelmaker en wil dit met me delen?

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:59

Feike Bruinsma heb ik hele goede ervaringen mee. zijn werk is erg goed vind ik, contact krijgen of optijd komen kan bij hem nog wel eens een probleem zijn maar hij is wel erg kundig.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:18

De Twentse Zadelmakerij.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:43

Ik heb na een hele hoop zadeldrama’s Annelieke ten Pas erbij gehad van zadelmakerij ten Pas. Heb er eindelijk weer vertrouwen in. Ze heeft heel erg met me mee gedacht en was heel flexibel en heb sinds vandaag eindelijk weer een zadel die goed ligt.

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:55

_Joelle schreef:
Feike Bruinsma heb ik hele goede ervaringen mee. zijn werk is erg goed vind ik, contact krijgen of optijd komen kan bij hem nog wel eens een probleem zijn maar hij is wel erg kundig.

Inderdaad een kundige (maar wel een beetje aparte) man.
In verband met geen contact meer kunnen krijgen ben ik overgestapt op Tweespan. Ligt iets uit de richting maar komen op locatie, ook als ze wat verder moeten rijden. Zit je natuurlijk wel met voorrijkosten.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:50

Harry van den Bosch zit in Friesland. Je kan naar hem toe, maar hij komt ook op locatie. Super kundige man met veel ervaring. Wat mij betreft een dikke aanrader.

Negativity
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-11-17

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:59

Hier op stal staan mensen met goede ervaringen bij de zadelmakerij van de Divoza in Leek. Die doen ook zadels die niet van hun zijn volgens mij. Binnenkort ga ik bij hun passervice waarschijnlijk een zadel aanschaffen.

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:16

Die van divoza vind ik niet geweldig. Bekijkt 2 zadels in 5 minuten. :=

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:18

wel wat verder weg maar country mill is voor mij veruit de beste.
Divoza is zeker niet aan te raden!

Negativity
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-11-17

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:22

Best wisselende ervaringen bij de Divoza dus :+ zal er ook wel aan liggen of het zadelpassen of zadel maken is.

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:27

Chinas schreef:
_Joelle schreef:
Feike Bruinsma heb ik hele goede ervaringen mee. zijn werk is erg goed vind ik, contact krijgen of optijd komen kan bij hem nog wel eens een probleem zijn maar hij is wel erg kundig.

Inderdaad een kundige (maar wel een beetje aparte) man.
In verband met geen contact meer kunnen krijgen ben ik overgestapt op Tweespan. Ligt iets uit de richting maar komen op locatie, ook als ze wat verder moeten rijden. Zit je natuurlijk wel met voorrijkosten.


Hier niet zulke goede ervaringen met feike, hij vond het niet nodig om het zadel op het paard en met ruiter te zien na een opvulbeurt. Dat lijkt mij juist wel belangrijk! Heb wel hele fijne ervaringen met Polane, kundige dames, heel fijn dat ze alles willen laten zien en uitleggen! :)

CGaasendam
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-01-14

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:44

ik raad je zadel- en tuigmakerij Ingrid Sanders in Vinkega aan. super aardig, erg meedenkend en zeer veel kwaliteit

wijsneus
Berichten: 23
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:57

zadelmakerij Polanen.
Meten is weten bij haar en dat kan ze ook goed uitleggen/laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:17

CoronaLime schreef:
Hier niet zulke goede ervaringen met feike, hij vond het niet nodig om het zadel op het paard en met ruiter te zien na een opvulbeurt. Dat lijkt mij juist wel belangrijk! Heb wel hele fijne ervaringen met Polane, kundige dames, heel fijn dat ze alles willen laten zien en uitleggen! :)


Deed mijn zadelmaker ook nooit. Ik ging altijd naar hem toe met paard en kon mijn zadel ophalen als ie weer klaar was. Ging dan niet nog een keer met paard heen. Dit was bij Ton van de Brink, zat toen bij Nijeveen, nu in Friesland geloof ik. Goede ervaringen mee :j

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:32

TequilaRos schreef:
Harry van den Bosch zit in Friesland. Je kan naar hem toe, maar hij komt ook op locatie. Super kundige man met veel ervaring. Wat mij betreft een dikke aanrader.


Dit advies kreeg ik ook toen ik opzoek was naar een zadelmaker vorig jaar. Hij heeft mijn zadel bekeken en heeft mij kort zien rijden en daarop besloten dat mijn zadel opgevuld moest worden (zonder ook maar ergens te voelen). Dit laten doen en na een half jaar kreeg mijn paard opeens witte haartjes :oo Ik had hem gebeld en hij deed heel makkelijk, lag niet aan het zadel en hij maakte zich geen zorgen -O-

Ik heb daarop tweespan laten komen en die heeft mijn zadel helemaal nagekeken. De vulling zat er in als een heuvelachtig landschap en ook was deze over beide kussens niet goed verdeeld. Tweespan heeft terplekke alles rechtgebreid en aangevuld waar nodig. Ik mocht er gewoon bij zijn en ze heeft mij alles uitgelegd en zelf ook laten voelen.

Volgend jaar laat ik tweespan zeker weer komen voor controle, super service en klantvriendelijk.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:42

De Peertil in Groningen. Niet te duur en komen ook langs.

xhipper

Berichten: 73
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:13

Zoveel mensen, zoveel meningen.
Heb Feike meerdere keren bij mijn zadel gehad. Destijds heel tevreden, maar kreeg mijn laatste keer mijn zadel niet naar mijn wens.
Polane heb ik dan weer helemaal niks mee. Destijds kraakte ze zowel zadel als paard af zodat haar vriendin als fysio ook meteen werk had en raadde haar eigen zadels aan. Maar iedereen heeft zijn eigen ervaringen natuurlijk. Blijft altijd lastig.
Ik heb nu Kootstra bij mijn zadel en ben daar echt tevreden over. Oudere man, maar met heel veel kennis. Heeft alleen weinig met Engelse zadels, omdat die vaak scheef zijn en heeft dat ook laten zien. Hij is de enige die mijn zadel op dit moment naar wens heeft laten liggen.
Nadeel is wel dat hij geen rijbewijs heeft. Je moet er naartoe, maar hij woont midden in de stad, of hem ophalen.
Maar nogmaals; ieder zijn eigen mening..

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:25

En ik heb juist slechte ervaringen met Kootstra. Ik had op papier staan dat zolang ik de eerste eigenaar van het zadel was het zadel kostenloos aangepast zou worden op mijn paard of een evt. ander paard. Dit werd ineens eenzijdig veranderd in betalen.
Ik had een zadel van 1700 euro gekocht bij hem voor mijn 3 jarige merrie. Maar telkens bleven mijn knieen over het zweetblad schuiven. Dat lag aan mijn manier van rijden vond hij en niet aan het zadel. Ook werd het zadel telkens smaller en smaller gemaakt totdat de schouderspieren in de knel kwamen. Maar volgens hem was dat nodig.
Mijn springzadel heb ik op de tweedehandsmarkt verkocht nadat hij die heeft opgevuld en heeft daarna nooit meer op een paard gelegen. Vervolgens kocht iemand het en die ging er mee naar Kootstra en het zadel zou scheef zijn. Jaja. Ik wist 600000% zeker van niet en ook niet scheef gereden of scheef gevuld. Dus dat verhaal klopte niet.
Maar het zadel was verkocht.
Daarna heb ik mijn dressuurzadel van 1.5 jaar oud van ellende maar elders ingeruild voor slechts 800 euro. Het was zo versmald dat het in mijn ogen nooit meer op een paard zou passen.
Dus nee, daar ga ik niet meer naartoe. Heb er 1000-en euro's gespendeerd. 2 zadels gekocht en 1 voor 350 euro laten opvullen/aanpassen. Alleen dat laatste zadel heb ik nog. Het enige was dat er volgens hem popnagels in de boom kapot waren en die zou hij vervangen hebben (stond netjes op papier). toen het zadel eens open ging bij een andere zadelmaker bleek dat er nooit een popnagel vervangen was.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede zadelmaker in Drenthe gezocht...(of iets er buiten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:30

Zadelmakerij Anniek stevens heb ik erg goede ervaringen mee.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:00

De enige waar ik echt heel tevreden over was was van Triest. Maar ik weet niet of hij nog werkt (of uberhaubt leeft) Ben zijn nummer kwijtgeraakt nadat hij ziek werd en kwam hem met Venema uit Wijnjewoude weer tegen toen ik mijn flairkussens wilde laten checken die hij ooit ingebouwd had.

Feike Bruinsma daarvoor er bij en die sneed zonder overleg gelijk mijn twee zadels los om de kale boom op het paard te leggen. Bouwde Kieffer-Flair kussens over in mijn KN (wat achteraf niet kon volgens van Triest vanwege verkeerde pasvorm voor kussens KN) en kwam afspraken niet na over hoe snel ik zadel terug kreeg en was amper bereikbaar. Maar dat is jaren geleden dus wellicht werkt hij nu anders.

Ik zou graag van Triest terug laten komen dus als iemand meer weet over of hij nog leeft en werkt en zijn nummer heeft is pb welkom.

Verder lees ik hier nog even mee voor goede andere tips.

Voor Tweespan is simpele reparaties en opvullen wel prima. Zeker omdat opvullen ook op locatie kan en je op het paard wordt gezet tijdens het vullen om te zien en voelen hoe het zadel ligt en het paard er onder loopt. Maar met het passen vind ik ze minder kritisch. Het kan al snel terwijl het eigenlijk niet helemaal goed ligt. Verschilt waarschijnlijk wel wie je hebt.
Wel hele goede mogelijkheid om tweedehands zadels zelf te testen. Echt super leen/probeerservice!