Trust sweet iron bitten ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDanjella
Berichten: 9
Geregistreerd: 14-12-14

Trust sweet iron bitten ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 19:58

Beste Bokkers,

heeft iemand toevallig ervaring met de sweet iron bitten van het merk Trust?


Ik had wel wat andere topics gevonden, maar deze waren wat oud.


Groetjes,

Danjella

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Trust sweet iron bitten ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:48

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Trust sweet iron bitten ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:58

Ja ik heb er 1. Wat wil je weten

xDanjella
Berichten: 9
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 22:58

Lynn_Nikita schreef:
Ja ik heb er 1. Wat wil je weten

Hoe bevalt het bit je ?

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Trust sweet iron bitten ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:02

Ik heb er 2 bevallen goed maar vind ze erg duur

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Trust sweet iron bitten ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:17

Ik volg.
Ik heb er 1 van Harry’s horse maar ben wel benieuwd naar deze merk

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Trust sweet iron bitten ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:21

Ik heb zelf meerdere sweet iron bitten van HH.
De kern van het sweet iron (zover ik het begrepen heb) is dat het een 'oxiderend stalen laagje' is. Wat in feite gewoon luxe taalgebruik is voor een roestlaagje wat een lekker smaakje afgeeft.
Dit blauwe laagje gaat dus roesten. Van mijn Harry's Horse bitjes vind ik dat niet zo erg, na een jaartje ofzo vervang ik dan het bitje omdat het blauwe vrij snel verandert in roest.

Ik zou dus zelf niet zo gauw 80 euro neer leggen voor een bit, wat om de zoveel tijd vervangen moet worden. :o

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:27

DreamGuide schreef:
Ik heb zelf meerdere sweet iron bitten van HH.
De kern van het sweet iron (zover ik het begrepen heb) is dat het een 'oxiderend stalen laagje' is. Wat in feite gewoon luxe taalgebruik is voor een roestlaagje wat een lekker smaakje afgeeft.
Dit blauwe laagje gaat dus roesten. Van mijn Harry's Horse bitjes vind ik dat niet zo erg, na een jaartje ofzo vervang ik dan het bitje omdat het blauwe vrij snel verandert in roest.

Ik zou dus zelf niet zo gauw 80 euro neer leggen voor een bit, wat om de zoveel tijd vervangen moet worden. :o


Ik heb er zelf ook 1 gehad van harry's horse. Werkt net zo als de trust. Het bit gaat gewoon roesten, wat de bedoeling is. Vervanging is niet nodig, hoe meer roest hoe beter mits er geen scherpe haakjes ontstaan. Ik merkte zelf echter niet veel verschil met of zonder ''sweet iron''.

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:28

Ik heb deze gehad. Blauwe ging snel roesten en paard reageerde er niet op. Ik heb hem dus verkocht, zou het niet snel weer kopen

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re: Trust sweet iron bitten ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:32

Ik heb er een S&T combinatie van. Kost wat maar een ontspannen en stille aanleuning was een hele verademing.

xDanjella
Berichten: 9
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 23:51

josje4 schreef:
DreamGuide schreef:
Ik heb zelf meerdere sweet iron bitten van HH.
De kern van het sweet iron (zover ik het begrepen heb) is dat het een 'oxiderend stalen laagje' is. Wat in feite gewoon luxe taalgebruik is voor een roestlaagje wat een lekker smaakje afgeeft.
Dit blauwe laagje gaat dus roesten. Van mijn Harry's Horse bitjes vind ik dat niet zo erg, na een jaartje ofzo vervang ik dan het bitje omdat het blauwe vrij snel verandert in roest.

Ik zou dus zelf niet zo gauw 80 euro neer leggen voor een bit, wat om de zoveel tijd vervangen moet worden. :o


Ik heb er zelf ook 1 gehad van harry's horse. Werkt net zo als de trust. Het bit gaat gewoon roesten, wat de bedoeling is. Vervanging is niet nodig, hoe meer roest hoe beter mits er geen scherpe haakjes ontstaan. Ik merkte zelf echter niet veel verschil met of zonder ''sweet iron''.
weten jullie toevallig ook of er veel verschil zit tussen die van HH en Trust?

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:57

Ik heb een enkele gebroken trust sweet iron. Paard reageert er heel fijn op. Bit blijft ook heel mooi, bij de HH versies had ik heel snel slijtage en scherpe randjes rondom het gedeelte waar de bitringen kunnen draaien dat is hier niet het geval *\o/*

http://www.trust-equestrian.com/product ... lgebroken/

Wel “slijt” het sweet iron redelijk snel. Zit er al een tijdje aan te denken om hem terug te laten sturen. Er staat mij iets bij dat er garantie op zit en ze het weer kunnen ‘maken’.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Trust sweet iron bitten ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:16

Ik rij met de dubbel gebroken sweet iron van Trust (onderlegtrens). Ik ben er heel blij mee, paard reageert er goed op. Ik heb hem pas een paar maanden en hij begint nu licht te roesten (zoals hoort).

Hiervoor had ik de HH, hier merkte ik vrij snel slijtage, waardoor ik naar een nieuwe ben gaan zoeken. De Trust lijkt het vooralsnog een stuk langer vol te gaan houden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Trust sweet iron bitten ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:58

Ik ben er tevreden over al merk ik dat mijn paard liever bitloos rijdt en ze mij wel een maat breder hadden mogen verkopen. Verder qua aanname wel fijner dan een gewoon trensje