Myler level 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Myler level 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 11:42

Wat de titel zegt vroeg ik mij af of mensen ervaring hebben met een Myler level 3? Specifieke deze bitten (in link):
http://www.mylerbits.nl/wpcproduct/89-30-42/
http://www.mylerbits.nl/wpcproduct/89-30-33/
http://www.mylerbits.nl/wpcproduct/89-29-34/

Ik zoek namelijk iets wat voorkomt dat haar tong er alsnog over het bit heen gaat en wat de druk erop ontlast. Iets lichamelijks is al uitgesloten. Het is waarschijnlijk rijtechnisch (paard vind het moeilijk bit aan te nemen en achterhand te gebruiken wat zich ineens kan uiten in tong over het bit gooien. Dit gebeurt al met simpele voltes en wijken voor het been) maar zeer hardnekkig aangezien het ook deels gewoonte is geworden.

Er komt nog een revalidatie instructeur extra beoordelen deze maand (of het inderdaad echt rijtechnisch is ipv lichamelijk), maar ik probeer nu al dingen uit te sluiten zoals vorm bit, vorm hoofdstel e.d. Deze instructeur is aangeraden door onze DA, die eveneens onze chiropractor is en tandarts en daar allemaal opleidingen voor heeft gedaan en heel kundig is.

Voor dat iemand vraagt: tanden zijn gecheckt en gedaan, lichamelijk al losgemaakt, recentelijk nieuw zadel past perfect (door DA en zadelmaker - die overigens niet de maker is alleen tussen persoon met dealer).

Ik hoor graag ervaringen en of het de moeite waard is om te proberen.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 19:59

Ik heb al een level 2. Ik kwam van een bustrens af met hetzelfde probleem waarop deze een uitkomst bood. Maar naarmate we verder komen in de aanleuning krijgt zij weer meer druk op de tong ivm aannemen en naar het bit toe rijden. Dus vandaar level 3 omdat ik denk dat zij die druk op die tong niet accepteert.

Een stalgenoot bood al een stang aan, maar dat vind ik te heftig.

Bitloos is geen optie. Daar is mijn paard een flinke profiteur van :+

Ik heb de level 3 inderdaad besteld bij paardenschuur. Maar was gewoon benieuwd naar ervaringen.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Myler level 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 20:33

In iedergeval een bit zonder groeven en uit 1 stuk.

Ik hoop dat het morgen binnenkomt. Ik laat even weten wat ik er van vind!

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 12:59

De myler is binnen. Ik ga hem vanmiddag uitproberen en laat het jullie weten.

De sleuven van een level 3 ga ik toch niet gebruiken stel dat ik daar naar overstap. Nu heb ik het correctie bit level 2 (vloeiende tongboog dan de normale level 3 vind ik) binnen. Ik ben benieuwd of het wat uit maakt want dan weet ik ook de oorzaak :)

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 13:09

germie schreef:
Vind je er optisch een groot verschil tussen de level2 en de level3?


Die 3 in mijn OP vind ik allemaal behoorlijk anders ja. Ik heb de laatste besteld. Nu ik die ook in mijn handen heb zie ik zekere een veel hogere boog dan dat level 2 heeft. Als ik op stal ben maak ik wel een foto met die 2 naast elkaar.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 12:03

Gisteren gereden met de myler level 3. Wat mij meteen op viel is dat zij veel meer in je hand al kwam en makkelijker naar toe te rijden was. Wel kauwde ze nog wel en ging haar tong er 2 keer overheen. 1x toen ik niet oplette en zat te kletsen en haar te gehaast maakte met stappen en 1x toen ik ging halt houden. Dat laatste vind ik niet raar want halthouden vind zij HEEL erg moeilijk, en dan vooral vierkant met aanleuning.

De keren dat zij wat kauwde en wat wilde gaan kantelen, gaf ik wat meer binnen been erbij voor haar binnenachterbeen en herstelde zij zich zoveel malen sneller dan de level 2. Dus zeker de moeite waard om wat langer uit te proberen!

Zoals beloofd, hier het verschil. Boven is level 2. Onder is de correctie bit level 2-3. De onderste lijkt breder maar dat is optisch bedrog van de foto. Ze zijn alle 2 even lang.

Afbeelding

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 19:20

germie schreef:
jij hebt de level2 in 14mm. Ik heb de 12mm. DAt zie je ook. Maar die level 3 lijkt inderdaad heel breed. Merk je ook verschil met rijden?


Helemaal niet. Optisch bedrog. Als paardlief het inderdaad mond neemt zie je geen verschil.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, GrapeshotBot, OmgiliBot en 40 bezoekers