Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 03:06

maria1991 schreef:
[ Afbeelding ]

Hier mn hoofdstel van Kramer ook binnen. Aanzienlijk mindere kwaliteit dan mijn Micklem qua leer ...


Ik heb de felix buhler anatomical en die is wel degelijk beter qua leer als de echte micklem. Je hebt de claridge house model lund, er is inderdaad kwaliteits verschil tussen de leerproducten van felix en de claridge, felix is top segment van eigen merk kramer en claridge zit er (net/best wel) onder...

Alle recensies hier gingen volgens mij over de Felix Buhler Anatomical, ben bang dat het daar is mis gegaan... wel jammer te horen dat hij tegen valt, hij ziet er op de foto wel netjes uit namelijk

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:35

Ik heb ook een Lund en die is qua kwaliteit beter dan mijn Micklems.. meningen zullen verschillen

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:18

JECKYLL schreef:
Ik heb ook een Lund en die is qua kwaliteit beter dan mijn Micklems.. meningen zullen verschillen


Ach zelfs het goedkoopste hoofdstel van geperst leer van EJ vond ik al beter leer als het mickem dat ik gehad heb... Maar goed ik heb ook wel echt een maandagochtend model gehad volgens mij, 1x vetten en en leer van mijn micklem werd 3x zo dik... oeps en dat voor €160 en na 0,0 service was ik er goed klaar mee en komt er zeker geen andere

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:02


Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:10

Hoe zijn de anatomische hoofdstellen? Zijn ze ook daad werkelijk fijner?

Ben aan het kijken voor mn paard. Maar werkt het ook echt?


Afbeelding

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:52

Zinzi_jewel schreef:
xLes schreef:


Dat is een gave. Die wil ik ook in xfull
Maar mijn duits is beroerd. Is ie in NL te koop

Ik zit ook te twijfelen om deze te bestellen, als ik het goed zie verzenden ze naar Nederland tegen 10€ verzendkosten.

rollyjogered

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:13

Hoi allemaal. Is er hier iemand die mij misschien zou kunnen helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer. :(

Voor mijn IJslandse merrie gebruik ik een simpel IJslands hoofdstel: Een bakstuk en een losse lage neusriem. Na een tijdje gereden te hebben en wanneer ze even met een losse teugel mag lopen, schud ze altijd ontzettend haar hoofd van links naar rechts. Af en toe ook als ik met teugeldruk rijd. En na het rijden wilt ze altijd direct schuren, op haar neus en achter haar oren. Dit zegt mij toch duidelijk dat het hoofdstel niet lekker zit.
Daarom ging ik kijken naar een anatomisch hoofdstel, maar ik vind ze al vrij snel erg 'veel' worden. Ik wilde eerst de Barefoot Physio Contour, maar zonder neusriem weet ik niet of het bit wel stil ligt in haar mond. Af en toe moet ik buiten toch echt de 'noodrem' gebruiken omdat ze met een galopje gewoon blind de rengalop in gaat en ik haar dan soms kwijt raak. Op een lang pad maakt het niet zo veel uit maar als dat lange pad op een drukke weg eindigt wel, en dan wil ik niet dat ik het bit door haar mond trek. Dus dan toch weer met een lage neusriem? Maar ze hebben bijna allemaal een keelriem, wat ik ook niet nodig vind. En die Micklem-achtige hoofdstellen hebben bitclips, waardoor het bit ook niet vrij stabiel ligt.

Is er iemand die een gouden tip heeft voor mij? :o

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:29

Zinzi_jewel schreef:
xLes schreef:


Dat is een gave. Die wil ik ook in xfull
Maar mijn duits is beroerd. Is ie in NL te koop


Ik denk het niet, ik heb hem alleszins nog niet gevonden.
Voor zover ik zie verzenden ze naar Nederland via GLS voor 99€ in totaal (xfull 104€). Mijn Duits is eveneens beroerd, gelukkig hier wel een kennis die het kent.

@Stamper: het is echt paardafhankelijk. Mijn merrie lijkt een gewoon kopstuk het fijnste te vinden, Micklem ging ook maar van een anatomische BR Adlington ging ze heel erg hoofdschudden. Die vond ze echt niet aangenaam.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:31

rollyjogered schreef:
Is er iemand die een gouden tip heeft voor mij? :o


Als je een anatomisch hoofdstel wil die ook nog eens bit extra stabiel houd dan is de Micklem een aanrader doordat het bit vast zit met bitriempjes aan het bakstuk ipv aan losse bakstukken.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:49

rollyjogered schreef:
Is er iemand die een gouden tip heeft voor mij? :o


De mijne doet het bij lichamelijk ongemak, maar dat komt niet perse door het hoofdstel. Soms moet de osteo komen losmaken maar ook het gebit of het zadel kan na enig tijd rijden voor ongemak zorgen, of hij vindt een bepaald bit niet prettig. Ook teveel druk op het hoofd (niet lief genoeg zijn met een hackamore) of teveel druk in de mond zorgt hier voor schudden. Dus rijtechnisch kan ook nog. Het hoofd willen schuren kan simpelweg van het zweten zijn.

Maar als dat allemaal uitgesloten is, misschien kun je eens kijken naar de collectie van Nordic Horse. Die hebben anatomisch spul gericht op Ijslanders.

Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:40

Ik had het hoofdstel van Tyssens uit Duitsland besteld. Na een dag had ik het al binnen, maar helaas moet ik het weer terugsturen. Het is een mooi hoofdstel van redelijk leer, maar de maat Vollblut (cob) is helaas veel te groot. Normaal heb ik altijd een cob maat, die past ook goed. Aan het hoofdstel hing wel een kaartje met de naam cob erop, maar volgens mij klopt daar niks van.

_Lies13
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-11-17

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:32

Kan je dan niet een maat kleiner bestellen? Of is die er niet?

Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:41

Helaas was dit de kleinste maat, maar die valt dus erg groot.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:49

Ah wat balen, maar goed om te weten. Dan ga ik dus niet bestellen (Haflinger met maat cob). -O-

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:05

Omdat ik er nog steeds niet uit ben, toch een ander hoofdstel wil proberen, maar ook niet meteen een klap geld kwijt wil zijn, ben ik nog steeds zoekende.

Iemand ervaring met de hoofdstellen van WW?
http://www.wwhippique.nl/Webwinkel-Prod ... leder.html

ik heb gezien dat Hooks en Kramer ook anatomische hoofdstellen hebben, maar vind dat ook lastig omdat dat uit het buitenland moet komen en eventueel retourneren als het toch niet past.
Zoals de Hooks (overton) Fairfield, vind het een erg mooi hoofdstel. Maar die ondersteunt het bit niet extra dan een gewoon hoofdstel?
Of de Malmo of Lund van Kramer, die lijken ook op de Fairfield?

En ik heb eerlijk gezegd op het moment niet genoeg kennis om te zien of een bepaald hoofdstel de zenuwen wel/niet vrij laat, dus lees hier wel graag mee en ook de ervaringen van jullie zodat ik hopelijk tot een beslissing kan komen. :o

Overigens sta ik ook open voor tweedehands hoofdstellen, en spiek ik af en toe in dit topic of iemand wat verkoopt waarvan ik denk dat het misschien wel fijn is. Maar zag een paar pagina's terug een melding dat hoofdstellen niet in dit topic aangeboden mogen worden.
Op de Bokt markt kan ik ze ook weinig tot niet vinden. Wel mensen die vragen om een Micklem, maar daar heb ik natuurlijk niks aan. :o

edit: even wat tekst ertussen gezet!
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 29-11-17 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:08

Kaitlyn schreef:
Omdat ik er nog steeds niet uit ben, toch een ander hoofdstel wil proberen, maar ook niet meteen een klap geld kwijt wil zijn, ben ik nog steeds zoekende.

Iemand ervaring met de hoofdstellen van WW?
http://www.wwhippique.nl/Webwinkel-Prod ... leder.html

ik heb gezien dat Hooks en Kramer ook anatomische hoofdstellen hebben, maar vind dat ook lastig omdat dat uit het buitenland moet komen en eventueel retourneren als het toch niet past.

En ik heb eerlijk gezegd op het moment niet genoeg kennis om te zien of een bepaald hoofdstel de zenuwen wel/niet vrij laat, dus lees hier wel graag mee en ook de ervaringen van jullie zodat ik hopelijk tot een beslissing kan komen. :o

Overigens sta ik ook open voor tweedehands hoofdstellen, en spiek ik af en toe in dit topic of iemand wat verkoopt waarvan ik denk dat het misschien wel fijn is. Maar zag een paar pagina's terug een melding dat hoofdstellen niet in dit topic aangeboden mogen worden.
Op de Bokt markt kan ik ze ook weinig tot niet vinden. Wel mensen die vragen om een Micklem, maar daar heb ik natuurlijk niks aan. :o


Jammer dat je zo ver weg zit, anders zou je welkom zijn eens m'n PS of Sweden en Micklem te komen bekijken/proberen

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:12

freetorun schreef:
Kaitlyn schreef:
Omdat ik er nog steeds niet uit ben, toch een ander hoofdstel wil proberen, maar ook niet meteen een klap geld kwijt wil zijn, ben ik nog steeds zoekende.

Iemand ervaring met de hoofdstellen van WW?
http://www.wwhippique.nl/Webwinkel-Prod ... leder.html

ik heb gezien dat Hooks en Kramer ook anatomische hoofdstellen hebben, maar vind dat ook lastig omdat dat uit het buitenland moet komen en eventueel retourneren als het toch niet past.

En ik heb eerlijk gezegd op het moment niet genoeg kennis om te zien of een bepaald hoofdstel de zenuwen wel/niet vrij laat, dus lees hier wel graag mee en ook de ervaringen van jullie zodat ik hopelijk tot een beslissing kan komen. :o

Overigens sta ik ook open voor tweedehands hoofdstellen, en spiek ik af en toe in dit topic of iemand wat verkoopt waarvan ik denk dat het misschien wel fijn is. Maar zag een paar pagina's terug een melding dat hoofdstellen niet in dit topic aangeboden mogen worden.
Op de Bokt markt kan ik ze ook weinig tot niet vinden. Wel mensen die vragen om een Micklem, maar daar heb ik natuurlijk niks aan. :o


Jammer dat je zo ver weg zit, anders zou je welkom zijn eens m'n PS of Sweden en Micklem te komen bekijken/proberen


Ja dat is zeker jammer, Breda is zonder trailer al zeker een uur rijden voor mij.. Wel lief van het aanbod!

Getup

Berichten: 8270
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:49

Is er bij jou in de buurt niemand met een anatomisch hoofdstel,die je kunt proberen? Welk bedrijf had ook alweer een uitleen service? Of was dat alleen voor de micklem.

Ik ben om. In t begin vond ik haar wat duwerig,maar ze was ook een tijdje niet veel gereden. Nu loopt ze er fijn op en ze schuimt ook weer meer. Hoofdstel sluit ook al beter aan. En het leer is erg soepel en zacht



Afbeelding

momentje
Berichten: 35
Geregistreerd: 30-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:50

Wij hebben voor mijn tinker een micklem rambo. Nu is ze wat aangekomen en hebben we bij de kaak al een gaatje bij moeten maken. Echter staat hij onder de ogen een stukje naar buiten gekanteld. Alsof hij niet goed past zeg maar. We hebben alles al verschoven en gedaan, maar geen resultaat. Iemand een oplossing of alternatief? We rijden bitloos trouwens

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:56

momentje schreef:
Wij hebben voor mijn tinker een micklem rambo. Nu is ze wat aangekomen en hebben we bij de kaak al een gaatje bij moeten maken. Echter staat hij onder de ogen een stukje naar buiten gekanteld. Alsof hij niet goed past zeg maar. We hebben alles al verschoven en gedaan, maar geen resultaat. Iemand een oplossing of alternatief? We rijden bitloos trouwens


Is de frontriem niet te kort? De originele frontriem is vaak erg kort

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:52

Kaitlyn schreef:
Omdat ik er nog steeds niet uit ben, toch een ander hoofdstel wil proberen, maar ook niet meteen een klap geld kwijt wil zijn, ben ik nog steeds zoekende.

Iemand ervaring met de hoofdstellen van WW?
http://www.wwhippique.nl/Webwinkel-Prod ... leder.html

ik heb gezien dat Hooks en Kramer ook anatomische hoofdstellen hebben, maar vind dat ook lastig omdat dat uit het buitenland moet komen en eventueel retourneren als het toch niet past.
Zoals de Hooks (overton) Fairfield, vind het een erg mooi hoofdstel. Maar die ondersteunt het bit niet extra dan een gewoon hoofdstel?
Of de Malmo of Lund van Kramer, die lijken ook op de Fairfield?

En ik heb eerlijk gezegd op het moment niet genoeg kennis om te zien of een bepaald hoofdstel de zenuwen wel/niet vrij laat, dus lees hier wel graag mee en ook de ervaringen van jullie zodat ik hopelijk tot een beslissing kan komen. :o

Overigens sta ik ook open voor tweedehands hoofdstellen, en spiek ik af en toe in dit topic of iemand wat verkoopt waarvan ik denk dat het misschien wel fijn is. Maar zag een paar pagina's terug een melding dat hoofdstellen niet in dit topic aangeboden mogen worden.
Op de Bokt markt kan ik ze ook weinig tot niet vinden. Wel mensen die vragen om een Micklem, maar daar heb ik natuurlijk niks aan. :o

edit: even wat tekst ertussen gezet!


heee, ik zag je berichtje en de reactie dat breda te ver was, als je graag een micklem wilt uittesten mag je hier wel eens komen testen? Ik zag dat je niet heel ver hier vandaan woonde, ik woon bij nijmegen in de buurt.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 08:43

Weet iemand of je die rambo micklem eerst kan testen? Wil graag weten of mijn paard dit echt zo fijner vind namelijk.

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:08

Kan bij divoza toch?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:09

Dochorse

momentje
Berichten: 35
Geregistreerd: 30-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:56

meiske1577 schreef:
momentje schreef:
Wij hebben voor mijn tinker een micklem rambo. Nu is ze wat aangekomen en hebben we bij de kaak al een gaatje bij moeten maken. Echter staat hij onder de ogen een stukje naar buiten gekanteld. Alsof hij niet goed past zeg maar. We hebben alles al verschoven en gedaan, maar geen resultaat. Iemand een oplossing of alternatief? We rijden bitloos trouwens


Is de frontriem niet te kort? De originele frontriem is vaak erg kort

Nope deze zit goed lijkt me. Zag alleen van de week met rijden dat hij achter haar oren omhoog komt. Heel appart