[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:31

oja die heb ik ook gezien


J0anieke

Berichten: 4859
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:11

tennan schreef:
J0anieke schreef:
Heeft ze niet twee pakketjes moeten versturen en de dozen omgewisseld? Ik vond het een beetje vreemd dat je dan überhaupt een pakketje hebt ontvangen...


Dan had ze wel gereageerd op mijn berichtjes, denk ik. Of niet, en zit er nu iemand heel gelukkig te zijn met zijn nieuwe Ride on Pad :P

Ja dat is waar, of ze probeert het eerst te regelen met die andere persoon, of het is een soort van 'excuus' om het geld te krijgen... Hoop toch echt voor jou dat ze de pakketjes heeft omgewisseld en dat je je pad alsnog gaat krijgen, moet de andere persoon natuurlijk ook eerlijk zijn en hem even terug sturen... Maar ben er bang voor...

    Alana. ♡

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:44

Dat was hem inderdaad. Hopen dat er niet meer mensen opgelicht zijn...

Kieck <3


Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:24

Je kunt het melden tennan, ook bij je bank volgens mij. Ik ben ook weleens opgelicht via marktplaats, maar omdat er al meer slachtoffers waren die melding hadden gemaakt, was de rekening van de oplichter geblokkeerd en was ik mijn geld niet kwijt.

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:02

Jeetje dat is zuur zeg!! Hopelijk krijg je je geld nog terug... en is het inderdaad niet iemand die meerdere mensen oplicht....

Maaike_Indy

Berichten: 716
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:31

@ tennan Jakkes, dat is naar! Wanneer ik via marktplaats aankoop kijk ik altijd hoe lang iemand al verkoopt (is iemand kort lid dan is dat al verdacht ivm eventuele meerdere accounts) en controleer ik naam en bankrekening nummer op een site van de politie tegen internet oplichting. Maar ja, mosterd na de maaltijd natuurlijk en dan nog is het nooit 100% waterdicht.
Hopelijk krijg je het geld nog terug!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:43

Ik koop nooit dure dingen via overschrijving. Ben ook wel eens opgelicht, maar dat ging om 25 euro. Ook niet leuk, maar te overzien. Dat is inderdaad een risico van mp. Alshet im grotere bedragen gaat, kom ik het ophalen. Dat betekent inderdaad soms ver rijden, of wachten tot het wat neer in de buurt wordt aangeboden.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:50

Ik heb vorige week nog een Barefoot gekocht via
Mp en laten verzenden.
Had ook mis kunnen gaan.... ik hoop dat eigenlijk nooit
Mee te maken.

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:16

Als je niet het risiko wil lopen de boot in te gaan dan kun je via paypal of je creditcard betalen, dan heb je iig een verzekering dat je je geld terug krijgt.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:04

Maaike_Indy schreef:
@ tennan Jakkes, dat is naar! Wanneer ik via marktplaats aankoop kijk ik altijd hoe lang iemand al verkoopt (is iemand kort lid dan is dat al verdacht ivm eventuele meerdere accounts) en controleer ik naam en bankrekening nummer op een site van de politie tegen internet oplichting. Maar ja, mosterd na de maaltijd natuurlijk en dan nog is het nooit 100% waterdicht.
Hopelijk krijg je het geld nog terug!


Zelfs dat heb ik gedaan, maar dat geeft dus ook geen zekerheid. Deze verkoper was al drie jaar lid van marktplaats.

Bedankt voor de tip van de bank, dat heb ik ook even gedaan!

Kieck <3

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:06

Ja maar ja, lang niet iedereen accepteert PayPal of CC natuurlijk, al helemaal niet via Marktplaats :)

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:28

Pfff tennan helemaal niet leuk. Hopelijk geraakt het opgelost.
Waarom kan het niet altijd gaan zoals wij het hebben gedaan. Eerlijk duurt het langst.

Even een vraagje past deze pommel goed? Hij lijkt zo hoog en hoe moet hij er terug in? Had hem eruit gehaald maar weet niet meer hoe hij erin moet. De rechte kant naar achteren? Ik dacht dat hij er zo in zat?

Afbeelding
Afbeelding

rollyjogered

Berichten: 197
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:36

Vraagje aan de Barefoot gebruikers: Hoe singelen jullie aan vanaf je paard? Ik heb nu een Wellington op proef en ik moet eerst méga strak aansingelen tot het echt niet meer gaat, maar dan na een paar rondjes moet ik er eigenlijk weer af om extra aan te singelen. Dit lukt niet vanaf de rug van mijn paard omdat het zo laag zit. Met buitenrit is dit dus niet echt ideaal. Na een rit kan ik er trouwens twee handen makkelijk tussen stoppen. Maar ik vroeg me af of andere mensen ook later moeten aansingelen en of dat lukt? Of dat mijn paard gewoon haar buik opblaast... :')

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:40

rollyjogered schreef:
Vraagje aan de Barefoot gebruikers: Hoe singelen jullie aan vanaf je paard? Ik heb nu een Wellington op proef en ik moet eerst méga strak aansingelen tot het echt niet meer gaat, maar dan na een paar rondjes moet ik er eigenlijk weer af om extra aan te singelen. Dit lukt niet vanaf de rug van mijn paard omdat het zo laag zit. Met buitenrit is dit dus niet echt ideaal. Na een rit kan ik er trouwens twee handen makkelijk tussen stoppen. Maar ik vroeg me af of andere mensen ook later moeten aansingelen en of dat lukt? Of dat mijn paard gewoon haar buik opblaast... :')


Hier moet ik ook strak aansingelen en dan vanaf het paard nog 2 a 3 gaten doen, is een arizona dus zou op zich moeten kunnen maar tot nu toe altijd iemand op de grond gehad ervoor.
Paard blaast overigens niet op, kan ook meteen als ik zit verder singelen.

darkadia

Berichten: 5229
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:15

Ik deed dat vanaf mijn paard als ie braaf stil staat.
Vandaag rondje 2 met de barrydale. Dit x door het duin. Helaas schoof het daarbij toch wel wat naar achteren. Maar links/rechts nog steeds super stabiel. Zijsprong gehad en bleef prima zitten. Alleen 1 beugel kwijt. Op en afstappen onderweg was ook geen probleem.
Dus nu wel wat twijfel... borsttuigje eraan, of moet toch andere singel. Veel strakker wil ik m niet singelen. (Fra zit eraan).

Begint wel al meer te vormen.

Vorige x voor het rijden even ter vergelijking:
Afbeelding

Vandaag na het rijden (heb hem onderweg dus wel 1x los gehad en opnieuw bevestigd).

Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:39

Volgens mij als ik het goed zie is jouw pommel veel te smal iklora

Darkadia bij jou vind ik het zadel weer teveel voorover hangen . Is jou pommel niet te breed of evt met shims werken ?

darkadia

Berichten: 5229
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:38

little_birdy schreef:
Volgens mij als ik het goed zie is jouw pommel veel te smal iklora

Darkadia bij jou vind ik het zadel weer teveel voorover hangen . Is jou pommel niet te breed of evt met shims werken ?


Nee de pommel sluit netjes aan, dus ben bang met shims of smallere pommel dat het te smal wordt op de schoft/schouders.
Of ik zou een shim moeten maken achterin, maar of dat voldoende zou helpen...? Hij heeft namelijk een vrij rechte rug. Dus denk dat het daarmee eerder erger wordt.

Heb ook gekeken hoe de L ligt, maar die zakt er heel ver overheen voor ie netjes aansluit op zn lijf, dus dat kan ook niet. Pommel ligt dan echt nog maar 0,5cm ruimte boven de schoft en dat is nog zonder mijn gewicht erop.
S maat prikken de punten in zn lijf.

Beetje t idee dat nu in heuvelachtig terrein daardoor het zadel wat naar achteren is geschoven, en dan zakt ie dus idd aan de voorkant. Het zit verder wel super fijn.
Als het even lukt wil ik morgen nog stukje testen maar met een andere singel, om te zien of dat scheelt.
Laatst bijgewerkt door darkadia op 23-11-17 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:11

Hoi,
Mijn verzorgpony heeft geen goed zadel dus ben ik opzoek naar een barebackpad, ik had de volgende gevonden: Pioneer support barebackpad https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-4 ... rebackpad/. Weet iemand of dit een goede barebackpad is, en of de webshop betrouwbaar is?
Ik hoor het graag!

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:14

Die webshop is zeker betrouwbaar hoor.

J0anieke

Berichten: 4859
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:34

Is inderdaad gewoon betrouwbaar, enige waar ik 'mee zit' is dat ze niet goed of helemaal niet reageert op mijn mail, ik weet niet zo goed welke maat Grandeur pad ik kan bestellen voor mijn Ghost, maar ik heb ook het idee dat de perfecte maat er niet tussen zit op haar site... :+

Heeft verder 'gelukkig' geen haast, heb op het moment even helemaal geen geld, studie net afgerond en de banen zijn helaas niet voor het oprapen in mijn omgeving...

    Alana. ♡

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:45

J0anieke schreef:
Is inderdaad gewoon betrouwbaar, enige waar ik 'mee zit' is dat ze niet goed of helemaal niet reageert op mijn mail, ik weet niet zo goed welke maat Grandeur pad ik kan bestellen voor mijn Ghost, maar ik heb ook het idee dat de perfecte maat er niet tussen zit op haar site... :+

Heeft verder 'gelukkig' geen haast, heb op het moment even helemaal geen geld, studie net afgerond en de banen zijn helaas niet voor het oprapen in mijn omgeving...

Mag je mij ook over mailen.
Een aantal ghost dealers hebben patronen laten maken bij grandeur welke alleeen de ghost dealers door gekregen hebben
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 23-11-17 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

darkadia

Berichten: 5229
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:46

Becidor is zeker betrouwbaar. Kreeg hier ook gewoon antwoord op mijn mail met vragen. Heb nu een testzadel van hen.


Ik bedenk me net dat ik qua aansingelen gister wel anders heb gedaan dan vorige x. Misschien dat het daar nog aan kan liggen dat ie naar achteren schoof? Ik had de 1e testdag namelijk echt gewoon gaatjes geteld. En gisteren, omdat er nog ruimte was de voorste nog wat extra aangetrokken. Miss dat het daardoor net teveel druk gaf en het schouderblad de boel naar achteren geduwd heeft. Ook nog wel even interessant om te testen dus...

J0anieke

Berichten: 4859
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:50

Buitenzinnig schreef:
J0anieke schreef:
Is inderdaad gewoon betrouwbaar, enige waar ik 'mee zit' is dat ze niet goed of helemaal niet reageert op mijn mail, ik weet niet zo goed welke maat Grandeur pad ik kan bestellen voor mijn Ghost, maar ik heb ook het idee dat de perfecte maat er niet tussen zit op haar site... :+

Heeft verder 'gelukkig' geen haast, heb op het moment even helemaal geen geld, studie net afgerond en de banen zijn helaas niet voor het oprapen in mijn omgeving...

Mag je mij ook over mailen.
Een aantal ghost dealers hebben patronen laten maken bij grandeur welke alleeen de ghost dealers door gekregen hebben

Kan ik dan ook een hele vierkante ('dressuur') model laten maken? Zover ik begreep kon dat alleen zadelvormig bij jou?

    Alana. ♡

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:51

Nee hoor alles kan

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

J0anieke

Berichten: 4859
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:55

Buitenzinnig schreef:
Nee hoor alles kan

Oh top!! Dan had ik het verkeerd begrepen! Dan zal ik je mailen wanneer ik er eentje wil bestellen! :D

    Alana. ♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, _Gerdien_, aliida, IASCrawler, Polarize, Ptl4ever en 14 bezoekers