14 inch zadeltjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

14 inch zadeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 23:13

Voor mijn Welsh a ben ik al eens rustig aan het rondkijken voor een zadeltje.
Nou is de planning dat hij vooral voor de wagen komt te lopen, maar ik heb neefjes en nichtjes die ook wel willen rijden.
Hij zal dus niet dagelijks of wekelijks onder het zadel lopen, waardoor ik ook zeker niet van plan ben om honderden euro's uit te gaan geven aan een zadel.
Nou hadden vrienden nog een leuke tekna van 14inch liggen maar helaas ligt deze te ver achterover.
Afbeelding
Nou wil ik wel een redelijk degelijk zadel, waarmee ik bedoel geen pinokio zadeltje die je vaak op de shetjes ziet.
Echter zijn de meeste zadels 15 inch, maar deze gaan te groot zijn voor mijn uk.
Dus wie ooh wie weet er nog wat zadels van 14 inch die mij geen rib uit mijn lijf gaan kosten? :)

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 14 inch zadeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:22

Wintec, Knight Rider, Thorowgood en Norton.
Hebben allemaal kinderzadeltjes kleiner dan 15 inch.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:27

Met deze zadels wordt er bij ons serieus op de shets (boven de 1 meter) gereden. Dus ook springen, manegelessen, proefjes, buitenritten, dressuur etc.
http://www.riderpro.nl/nl-nl/productdet ... 22o1972s1/
En we hebben ook een rider pro neptunes geloof ik.

En hier staan er ook wat
http://shetlandershop.nl/assortiment/Zadels?lang=nl
https://www.de-shetlandhoek.nl/c-860572/zadels/
https://www.horseshopinternational.nl/r ... zadel.html

Uit ervaring weet ik wel dat kinderen liever meer een kinderzadel hebben. Met handvat en gedwongen zit. In zo'n "grote mensen" zadel verliezen ze een beetje hun grip.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:32

inch heeft te maken met de bips van de ruiter, je hebt ook korter gebouwde zadels voor paarden/pony's met een korte rug.

dat zadel als dat niet op de schoft drukt zou je op kunnen lossen met pad dat achter ophoogt.
Zo op het oog lijkt het op een springzadeltje en valt het achterover liggen wel mee (kan de beugelhaken slecht zien)

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 23:42

Met handvat is idd erg prettig dat heeft dit tekna zadeltje ook. :j
Heb kinderen leren rijden met dit zadeltje en dat ging prima!

Dat inch de bipsmaat is weet ik, maar aangezien de pony niet zo groot is wil ik er geen te groot zadel op gaan leggen. :)

Ik had ook het idee dat ik met een backriser best een eind moet kunnen komen, maar sommige hadden zo'n uitgesproken mening dat dit zadel echt niet kon dat ik ben gaan twijfelen. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 14 inch zadeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:44

Ik zou een zadeltje dat zo ligt niet gebruiken. Maar dat is mijn mening. :)

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:57

Ik heb ook heel lang moeten zoeken voor een geschikt zadeltje voor onze ponies. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Shire Hi Lite Gymkhana Elite met extra brede boom. lichtgewicht kunststof zadel en de kinderen zitten er heel stevig in en hij ligt echt heel goed. Ik heb de 14 inch voor een pony van 95 cm en de 15 inch voor eentje van 1.10. Geloof dat de prijs normaal rond de 180 is ( goed Googlen !) maar ik had een aanbieding van 129 euro.

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:00

MarlindeRooz schreef:
Ik zou een zadeltje dat zo ligt niet gebruiken. Maar dat is mijn mening. :)


Dat is toch ook letterlijk wat er staat? Dat ze opzoek is naar een ander zadeltje omdat deze niet goed ligt?
Spoiler:
Lezen is ook moeilijk..

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 00:03

bruceandnoon schreef:
Ik heb ook heel lang moeten zoeken voor een geschikt zadeltje voor onze ponies. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Shire Hi Lite Gymkhana Elite met extra brede boom. lichtgewicht kunststof zadel en de kinderen zitten er heel stevig in en hij ligt echt heel goed. Ik heb de 14 inch voor een pony van 95 cm en de 15 inch voor eentje van 1.10. Geloof dat de prijs normaal rond de 180 is ( goed Googlen !) maar ik had een aanbieding van 129 euro.


Deze bedoel je dan?
https://www.athleteshop.nl/shires-veelz ... art-231652

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:05

ik had een 15,5 inch op de welsh a liggen. Maar terug gebouwde kussens en dat was geen duur zadel.

of het echt niet ligt kun je niet vanaf die foto beoordelen, dan moet je de beugels eraan hangen, en kijken hoe die hangen.

gewoon een wig eronder, als het voor nu en dan een keer is, geen probleem (mits het niet te nauw is op de schoft/schouder)

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: 14 inch zadeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 00:07

Schoft en schouders heeft hij ruimte genoeg.
Zal morgen de beugels er nog eens aan doen en nog een foto maken.
Maar hij ligt sowieso te ver naar achter. :j

Weet jij zo nog welk zadel dat was alane?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:16

Jellybeans schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik zou een zadeltje dat zo ligt niet gebruiken. Maar dat is mijn mening. :)


Dat is toch ook letterlijk wat er staat? Dat ze opzoek is naar een ander zadeltje omdat deze niet goed ligt?
Spoiler:
Lezen is ook moeilijk..

Ja lezen is echt super moeilijk. Misschien kan je oefenen met dit topic want mensen zeggen dat het wel kan met een verhoging aan de achterkant.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 01:05

MarlindeRooz schreef:
Ja lezen is echt super moeilijk. Misschien kan je oefenen met dit topic want mensen zeggen dat het wel kan met een verhoging aan de achterkant.


Ja men neme een lamvel van een bekend merk met de mogelijkheid om die aan de achterkant te verhogen door er speciaal daarvoor gemaakte vulling in te doen.
Hierdoor wordt het zadel aan de achterkant hoger gelegd en toch de ruggengraat vrij gehouden.
die onderleggers zijn ideaal voor die periodes dat je paard anders in de bespiering zit door bijv, meer of minder op stal/weide/training/rijden of wat dan ook.

Aangezien ts aangeeft dat de pony weinig wordt gereden maar wel voor de wagen loopt is dat ideaal, temeer ook dat die pony nog zal veranderen door bespiering/voer/beweging/geeft het een naam.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 14 inch zadeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 01:34

ik zou pony er eens mee longeren en kijken wat de rug en het zadel dan doen. sommige welshjes liften de rugmooi omhoog in beweging en als dat het geval is een goede zadelpasser laten komen.