Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:21

Haha ik zat al precies hetzelfde te denken! Gat in de markt ;-)


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:31

als je het zadel lang genoeg intensief gebruikt, komt dat vanzelf: die van mij heb ik 5 jaar in gebruik en het dijbeenblok voor is al helemaal kaal :+

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:05

silversomali schreef:
Haha ik zat al precies hetzelfde te denken! Gat in de markt ;-)

Goed plan!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

UBok

Berichten: 253
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:03

Na 10 jaar met veel plezier op de bbp van Emiel Voest te hebben gereden, heb ik de Christ Iberica Plus als opvolger gekozen. Op aanraden heb ik de bruine variant besteld in maat cob (pony). Hij is erg mooi, maar mijn huidige singels passen niet. Is er veel verschil tussen maat pony en maat paard?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:05

De maker van de Ghost zadels heeft in overleg met ons een Barebackpad ontworpen. Met een beetje het idee van de "blokken" van de Christ, maar met meer drukverdeling van de beugels en singel ophanging.
Onder de pad zit een opening met klittenband, waarin inlagen kunnen. Deze kunnen ook uitgenomen worden, of meer erin, of andere inlagen erin. Er kan ook een pad nog extra onder.
In overleg is het denk ik ook wel mogelijk hem in suede/lorica te laten maken ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/equinewhispers ... 534650861/

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Anoniem

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:05

Zag ze op fb, gaaf.
Moeten daar speciale dekjes onder?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:06

Dat kan, afhankelijk wat je wilt doen. Als jej er sowieso met beugels aan wilt rijden raad ik een pad met inlagen aan ja.

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:09

Lees ik het goed dat heet evt ook mogelijk is in suede ipv vacht? Dat zou ik ideaal vinden! En is de prijs dan ook het zelfde?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:24

Dat lees je goed ;)

De prijs zal ik dan even na moeten vragen, doe ik gelijk!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:52

Ja, in suede/lorica/leer gaat ook €407 kosten!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:11

Buitenzinnig schreef:
Ja, in suede/lorica/leer gaat ook €407 kosten!

Toch wel pittig aan de prijs dan nog.! Blijft het voor mij maar mijn Brockamp support met barefootpad er onder.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:42

Daphneeeej schreef:
Buitenzinnig schreef:
Ja, in suede/lorica/leer gaat ook €407 kosten!

Toch wel pittig aan de prijs dan nog.! Blijft het voor mij maar mijn Brockamp support met barefootpad er onder.


het kan ook in wol - dan wordt het nog goedkoper - de prijs hier is voor schapenvacht en ik moet het nog even precies uitzoeken. Ik heb even gezegd tegen BuitenZinnig dat de prijs eender bleef, vanwege een ander prototype dat ongeveer identiek is qua opzet, en die kwam ook op dat bedrag uit. Maar het zal geen dikke 100 euro schelen...

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:25

Dat zwarte wat je onder het " leer?" Ziet is dat een bijhorend dekje? Waar je dan dus inlages in kan doen? En daaronder kan dan een extra dekje?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:30

Anoniem schreef:
Dat zwarte wat je onder het " leer?" Ziet is dat een bijhorend dekje? Waar je dan dus inlages in kan doen? En daaronder kan dan een extra dekje?

Klopt, dat is een dekje met wollen onderzijde.

Afbeelding

daarop ligt de "basis" met de singelstoten, die aan een ring zitten en dus een beetje bewogen kunnen worden

Afbeelding

daarop kan je het klittenbandje met ringen voor beugelriemen bevestigen

Afbeelding

En onder dat geheel kan dan uiteraard nog een dekje voor boomloos, voor als je er wat serieuzer op wil gaan rijden

Anoniem

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:37

Erg mooi. Wie weet, ooit.
Houd graag in de gaten hoe dit " zadel" gaat bevallen.

sabby

Berichten: 1029
Geregistreerd: 28-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 01:02

Eindelijk onder m'n steen vandaan: hele topic doorgespit.. Lees ook eigenlijk al jaren mee maar blijf eeuwig twijfelen. Zou iemand eens met mij mee willen/kunnen denken aub?

Ronde haf hier zonder enige schoft. Soms tegen bevangenheid aan.. Wisselt in postuur en omvang. Rijd al jaren niet meer serieus omdat ik mijn hart verloren heb aan de Western sport maar dat nooit ga kunnen met mijn hafje ( ooit een quarter of paint dus) ..
Vroeger alle soorten zadels geprobeerd. Vooral degene die je aan kon passen : winter bijv maar ook kent en masters cob..
Altijd boomloze zadels (erbij) gehad. Vooral omdat ik wist dat m'n zadel nooit perfect lag en de zadelmakers daar meestal ook geen oplossing voor hadden ( correctie pads etc) dus ik probeerde de schade te beperken met de boomloze zadels.
Ook daarbij veel twijfel: barefoot cheyenne gehad maar ook de Londen en de lexington omdat ik toch soms dacht dat ik serieus iets wilde gaan doen. Cheyenne geen succes want ik mis alle steun daar trouwens.

Uiteindelijk blijft de western trekken.. Ik kan dan niet meedoen of starten maar wil zo graag dus ook een aantal keer een officieel western zadel aan laten meten. Deze lag eventjes goed maar doordat ze elk seizoen zo enorm schommelt in gewicht en omvang was dat altijd van korte duur.
Nu ligt er dus nog 1 'gewoon' western zadel hier (contintal Equiflex wide en short ) en ook een boomloos western zadel barefoot Arizona nut.

Wat is wijsheid ? Op mijn Arizona ben en was ik verliefd maar volgens mij ligt het mijn pony weer in de weg. allebei mijn zadels laten checken .. 1 door reguliere western zadelpasser en 1 door boomloos zadelpasser? Ik weet dat ik dit sowieso moet laten doen want niemand kan mij via een scherm vertellen of ze goed liggen natuurlijk. Maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat ze niet goed liggen en wordt er zo moedeloos van.
Of die moeite niet meer nemen; alles eruit gooien en gewoon lekker een beetje blijven hobbelen en dan op een - wat ik al jaren wil- fellsattle?
Maar welke dan? Ik wil er beugels aan kunnen hangen voor de zekerheid en wil ook echt een zit en steun.

Ik weet het echt niet meer. Sorry voor het lange verhaal maar is er iemand die eens mee kan denken en misschien kan zorgen voor een nieuw inzicht ?? Haf heeft een korte rug, is scheef -vandaar de problemen met de bomen uiteindelijk- en dus heeeel bol meestal. Staat overigens kaal en het voer wordt in de gaten gehouden maar dit is zo'n klassiek geval die dik wordt van lucht

Ga ik spijt krijgen als ik al m'n zadels weg doe en koop ik er weeeer 1 terug of zijn er hier mensen die juist veel meer zijn gaan rijden met barebackpad dan ze ooit van plan waren juist omdat je elkaar dan zo fijn aanvoelt en het gewoon veel fijner is dan zo'n stug zadel?
Pad van Christ wel geprobeerd trouwens en vind ik ontzettend fijn! Ik zou het liefst alleen maar rijden op een ' velletje' met een halsring maar ik pak ergens toch ook weer vaak terug op een zadel voor een 'zekerder' gevoel..

Zoals je ziet ga ik alle kanten op en kom ik hier niet uit. Eigenlijk heb ik een soort bevestiging nodig dat ik in zo'n fellsattle alles kan vinden wat ik zoek: Contact met je paard tijden het rijden.. Eindelijk geen knelpunten meer voor paard en genoeg steun om er zeker op te zitten. Help haha


Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 01:46

Sabby - Je zou Ghost zadels kunnen proberen, die hebben geen harde pommel en laten jou met veel contact zitten. Dat merk ligt ook op trekpaarden. (maar er zijn ook zat Trekpaard eigenaren die een Barefoot gebruiken) Of de Mandriana van hierboven - daarin heb je genoeg steun, er kunnen beugels aan (en met boomloze pad er onder, kan je ze nog redelijk goed gebruiken ook) Mogelijk kan er in de Barefoot nog een andere maat pommel, de Continental gaat echt helemaal nooit passen - mooie zadels, theoretisch fantastisch, maar ooit heb ik dat geprobeerd voor op mijn uberbrede Haflinger en die paste geen enkel Continental of Pullmann zadel, Equiflex of niet (van de 54 verschillende bomen!!!!) Vraag BuitenZinnig om langs te komen, die heeft veel verschillende modellen en kan je beslist helpen. Ze heeft ook die Mandriana en volgens mij ook nog Christ Fellsattel.

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:58

Heb je de freemax al geprobeerd? Boomloos western

sabby

Berichten: 1029
Geregistreerd: 28-09-06

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:10

Bedankt kwetal voor je tips! Ik denk inderdaad dat ik buitenzinnig eens wil vragen of een bezoekje mogelijk is :)
Ik ga me nog eens verdiepen in de Ghost .

Silversomali: nee wel over getwijfeld ook. Ik ga er nog eens naar kijken. Bedankt!

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:11

Dat is zeker mogelijk Sabby :)

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:39

Hoi Sabby, ik heb ook een (wisselend) ronde kruising haflinger met weinig schoft singelgroeve ver naar voren. Alle zadels met boom of bijvoorbeeld pommel en vps schuiven bij haar naar voren. Terwijl mijn beide barebackpads heel goed blijven liggen. De barefoot ride on pad heeft de fijnste pasvorm en singelstoot ophanging. De Christ Iberica plus blijft ook netjes liggen en geeft mij extra stevigheid, zeker in combi met beugels. Die beugelophanging is niet ideaal, maar ik gebruik ze alleen voor de nood en verder ben ik mijn beugels eerder kwijt dan dat ik er druk op zet. De singelophanging van de iberica vind ik het enige nadeel, bij zo'n ronde pony moet je toch aardig aansingelen en dan is het mooier om die druk beter verdeeld te hebben zoals bij de Mandriana rotondo (die wil ik nog testen) Ik heb altijd een barefoot pad met vilten en standaard inlages onder mijn bbp. Ik ben zelf erg licht en ik wandel de meeste tijd en rijd dan 30-45 minuten , 1 a 2 keer per week. Mijn pony vindt die barebackpads duidelijk fijner dan welk zadel (heeft ook met een rugblessure te maken), ik kan na een ritje geen gevoeligheden ontdekken en ook geen gebroken haren. Misschien dat het voor jouw haf ook een oplossing is.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:16

Hoi allemaal!! Ik wil me graag melden :)
Ik heb nu een Iberica aangeschaft maar mijn dressuursingel past er helaas niet aan door de (redelijk korte) singelstoten. Wat voor een singels gebruiken jullie bij de pad? Een speciale Christ of?

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:25

BaBritFre schreef:
Hoi allemaal!! Ik wil me graag melden :)
Ik heb nu een Iberica aangeschaft maar mijn dressuursingel past er helaas niet aan door de (redelijk korte) singelstoten. Wat voor een singels gebruiken jullie bij de pad? Een speciale Christ of?

ik heb een Westip singel, geheel elastisch, heb hem al jaren, gaat geregeld in de wasmachine en hij is nog steeds heel. Ik heb hem op maat laten maken (heb een beetje buitenmodel paard)

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:09

Morrie schreef:
BaBritFre schreef:
Hoi allemaal!! Ik wil me graag melden :)
Ik heb nu een Iberica aangeschaft maar mijn dressuursingel past er helaas niet aan door de (redelijk korte) singelstoten. Wat voor een singels gebruiken jullie bij de pad? Een speciale Christ of?

ik heb een Westip singel, geheel elastisch, heb hem al jaren, gaat geregeld in de wasmachine en hij is nog steeds heel. Ik heb hem op maat laten maken (heb een beetje buitenmodel paard)


Kan het dat de singelstoten bij mij nogal ver naar achteren liggen? Zou de Westip daar ook voor kunnen dienen? Of zou ik best kijken om er andere (langere) singelstoten op te laten maken zodat mijn normale singel ook past?

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charc, Eve_16, fnpetter1990 en 79 bezoekers