Erreplus zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:15

Udo2001 schreef:
Melisding schreef:
Ik heb de Adelinde en ben niet bepaald een grote amazone (1.70 met korte pootjes). Voor mij is die perfect. Nieuwprijs ligt inderdaad rond de prijs die jij aangaf.


Hoe lang heb je hem en hoe blijft bij? Prestige altijd heel goed gebleven....




Ik heb dit zadel nu 3 jaar en ziet er nog uit als nieuw! je krijgt echt waar voor je geld.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:19

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van de Erreplus Adelinde! Collega was er helemaal fan van voor haar paard, en na vele ervaringen met andere merken ben ik toch wel helemaal om nu. Wat een fijn zadel, het model wat we uitprobeerde was met een kleine opvulling perfect en mocht ik meteen kopen, nooit gedacht zo snel voorzien te zijn. En toevallig met lak randjes, precies wat ik wilde
Heb onlangs mn 4 jarige Friese ruin beleerd met boomloos zadel en erreplus is perfect voor een jong en snel veranderend paard. Kan nu echt aan de slag met hem, voel me er veel zekerder op en heb nu ook de goede nodige steun.
Vraag me alleen af hoe jullie je zadels onderhouden, met name de gripzitting, heeft dat ander onderhoud nodig? En wat voor een soort rijbroek gaat het beste in combinatie hiermee? Ik heb alleen rijbroeken met kunstlederen zitvlak, wordt dat niet te stroef?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:03

Jeetje Maaike, wat goed, gefeliciteerd! Ja, zekerder, dat is het goede woord, dat had ik ook maar bij mij vooral omdat mijn benen eindelijk fijn lagen (lange bovenbenen). En mijn paard bewoog er ZO fijn onder! En lak zal SUPER staan bij een Fries, geen groot, zwart vlak. Maar beetje detail.

Suzanna had mij even geholpen met onderhoud; ik mag/ hoef alleen de Rapide te gebruiken (en een doek voor het grove vuil). NIET te veel, want daarvan wordt het leer alleen maar meer stretchy. Ben ook wel benieuwd hoe de anderen dat doen met een stroef leder-zadel?

Ik rij zelfs met silicon full grip en na het rijden zie je de gripjes wel erin staan :o . Maar dat trekt vanzelf weg als je weer paar keer met normale broek rijdt. Ik stoor me er niet zo aan en het is geen blijvende schade.

Nog een foto van die van mij, ben er ontzettend trots op!
Afbeelding

Mijn moeder zegt altijd: "aan het zadel ligt het in ieder geval niet" hahaha!

Zelfs mijn juf vond het onzin dat ik een nieuw zadel ging kopen, maar nu zegt ze altijd "ik moet zeggen, hij (merrie :') ) loopt er goed onder. En sinds mijn nieuwe zadel binnen half jaar van M1 naar Z2+WP gereden dus ergens gaat er iets goed <3 .

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:15

Hi, moet bij deze toegeven; je had helemaal gelijk!
Heb zelfde model alleen andere maten, maar de zweetbladen geven echt een mooie beenligging, mede omdat ik lang ben en syb nog zo smal. Ook het onderkussen geeft veel schoudervrijheid, lijkt op dat van wow. Syb liep er ook een stuk beter onder, en ik zat meer in balans én stiller. Thanx, zal dat spul aanschaffen, daar had ik verder niets over gehoord vandaar.

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:49

Astrid bedoel je dan de rapide zeep of vet?

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:36

Ik gebruik rapide leder dressing voor al m'n tuig maar nu sinds kort de balsem van Erreplus ook voor m'n zadel en is ook heel fijn spul! :) maar al jaren blij met de rapide. Heb ook de spray fles, ultiem gemak. Even sprayen, doekje erover en netjes!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:36

Capriootje schreef:
Ik gebruik rapide leder dressing voor al m'n tuig maar nu sinds kort de balsem van Erreplus ook voor m'n zadel en is ook heel fijn spul! :) maar al jaren blij met de rapide. Heb ook de spray fles, ultiem gemak. Even sprayen, doekje erover en netjes!

Ja dit ja! Die dressing! En balsem van Erreplus hoor ik ook goede verhalen over.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:10

Nou leren zitvlak is niet te stroef hoor, vanmiddag spurtte mn paard weg toen de spiegel in de buitenbak trilde door een windhoos, niets aan de hand! Super fijn gereden 1e X, was eerst even wennen maar daarna ging het super

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:57

Ik ga zaterdag een erreplus adelinde 2e hands proberen. Ben heel benieuwd. Iemand ervaring met verbreeden/versmallen en wat de kosten daarvan zijn?

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:06

@udo2001 bedoel je de boom versmallen/verbreden?

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:03

Heb t er over gehad voor mijn prestige, dacht tussen de 150 en 200 euro als ik t me goed herinner.
Uiteindelijk een ander zadel gekocht.
Ik weet ook niet meer of dat de kosten zouden zijn voor alleen deboom aanpassen of inclusief opvullen daarna.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:42

aestate schreef:
@udo2001 bedoel je de boom versmallen/verbreden?


Dat bedoel ik. In een warmtelamp...In de buurt betaal ik 150 euro. Is dat normaal?

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:02

Het versmallen/verbreden van de boom gebeurd in een pers, waar het hele zadel ingaat. Ik heb daar 75 euro voor betaald.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:47

aestate schreef:
Het versmallen/verbreden van de boom gebeurd in een pers, waar het hele zadel ingaat. Ik heb daar 75 euro voor betaald.


Waar heb jij het laten doen?

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:45

Bij mij komt altijd Edwin van Saddlematch.nl, die heeft volgens mij ook een samenwerking met Het Gareel in Schijndel (daar heb ik het zadel vandaan).

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:37

Hai meiden, was niet mijn zadel wat te koop stond, maar ga deze er wel van de week opzetten.. helaas voor mijn paard toch niet geschikt grrrr

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:52

Iemand een idee of dat net als bij Prestige erbij Erreplus ook een productiedatum in het zadel staat?

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 02:12

Hey! Ja dit kan je wel zien.... toevallig heb ik het ook pas zitten bekijken....

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 08:43

Gisteren het zadel geprobeerd. Stond idd produhctie datum in van 2014.
Ik vond hem heerlijk zitten, maar er moet nog veel opgevuld worden voor optimaal resultaat. Slaap er dus even over..

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:49

iemand enig idee wie er naast kees bregman Erreplus zadels verkoopt en opvult?

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:52

Welke regio zit je?
Waarom wil je Kees niet?


Afbeelding

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:55

Ik heb 7 weken geleden mijn erreplus zadel meegegeven voor nieuwe kussens. Het zou 2 a 3 weken wachten zijn, maar hier zit ik inmiddels ver over heen. ik baal enorm want zou graag weer willen rijden.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:10

Mijn erreplus komt bij ruitersport Hermans vandaan.
Ze verkopen erreplus en vullen ze ook op
Hij komt deze maand nog even langs om Mn zadel na te kijken

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:58

loismooij15 schreef:
Ik heb 7 weken geleden mijn erreplus zadel meegegeven voor nieuwe kussens. Het zou 2 a 3 weken wachten zijn, maar hier zit ik inmiddels ver over heen. ik baal enorm want zou graag weer willen rijden.


Ik zit nu op 5 voor een nieuwe boom maar is volgensmij vooral Italië wat zo lang duurt en kan Kees niet veel aan doen

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:30

Capriootje schreef:
loismooij15 schreef:
Ik heb 7 weken geleden mijn erreplus zadel meegegeven voor nieuwe kussens. Het zou 2 a 3 weken wachten zijn, maar hier zit ik inmiddels ver over heen. ik baal enorm want zou graag weer willen rijden.


Ik zit nu op 5 voor een nieuwe boom maar is volgensmij vooral Italië wat zo lang duurt en kan Kees niet veel aan doen


Het gaat meer om het feit dat hij niks van zich laat horen. dat vind ik heel erg vervelend. Uitleg geven kan toch gewoon? :(