[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:23

Roelke_ schreef:
Mooie recensie Bz! Ik kan me voorstellen dat je daar fijn mee kunt springen. Het is ook heel stevig allemaal.

Ik ga dit weekend mijn lipica zonder inlages proberen. Ik heb niet meer geknutseld aan de kussens, zonder inlages ligt het geheel al veel beter. Meer ruimte bij de schoft (niet meer zo hoog aan de voorkant!) en ook de singelstoten hangen nu mooi recht naar beneden. Ik denk dat dit wel kan zo, de kussens zijn stevig genoeg!

[ [url=m/dS5p4E.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat dat wel kan met die kussens met jou paardje..Met mijn paardjes is het ook gauw te dik en ik gebruik ook meestal voor een betere ligging dunne inlages..Ik heb dezelfde kussens,maar vind deze wel heel fijn omdat ze een stuk stabieler voelen dan de standaard kussens(nummer huppeldepup :D )

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:46

Vandaag de cheyenne even op “
Projectje” gelegd.
Schuift wat naar voren ( model ronde tafel).
Had ik wel verwacht doet de barebackpad ook.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:08

Anoniem schreef:
Vandaag de cheyenne even op “
Projectje” gelegd.
Schuift wat naar voren ( model ronde tafel).
Had ik wel verwacht doet de barebackpad ook.

Je zou combinatie met anatomische singel kunnen proberen, dit was voor mij de oplossing, zowel met mijn boomzadel als met de Ghost.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:20

Nou na enige tijd geduld hebben is mijn Hidalgo af en de verkoopster had alsvast een foto voor mij gemaakt. Ben er al erg blij mee hoe het geworden is. Blij met hoe de kleuren zijn uitgepakt.
Nu nog eventjes wachten tot het bij mij binnen is en het op paardje te proberen.
Afbeelding

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:22

Heb al een anatomische singel, de prolite.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:39

Wow, heel mooi die Hidalgo hierboven!! :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:48

Zeker mooie Hidalgo! Maar voor ons was t niks. Voor mij te brede zit en pony kreeg er witte vlekken van. Dus heb m helaas weer moeten verkopen. Maar t blijven wel mooie zadels :j

Phrono

Berichten: 8939
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:02

Wauw mooi Daphneeej! Jij hebt inmiddels ook een mooie zadel verzameling of niet? Zijn de hidalgo zadels nu ook anders/vernieuwd?!

Pleiada dankjewel, de italy kussens zijn echt heel mooi stevig, erg blij mee! Zeker in combi met mijn ronde paardje moet dat wel goed gaan zonder inlages. Mooi dat ze jou ook zo goed bevallen :)

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:25

Heb er nu idd 3 als de hidalgo ee bij is. Een dresuur boomloosje, een spring boomloosje en dan deze barokke.
Durf niet te zeggen of ze veel veranderd zijn nog. Weet wel dat ze nu ook kusens hebben met extra schouder uitsparing en je kan de kussens in dikte zelf samenstellen (bijv voorkant dikker dan de rest) En de special zadels kunnen ietswat op maat en naar keuze gemaakt worden. Denk dat Buitenzinnig misschien wat meer daarover kan vertellen die gaat ook weer dealer zijn zag ik.

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:58

Mooi die Hidalgo. Ben zelf nog steeds blij met die van alleen jammer dat ik niet meer zoveel rij wil het wel weer rustig op gaan pakken deze winter mits paard gemotiveerd is zonder vooruit te moeten schoppen/slaan.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:28

staat een lazy mountain op marktplaats te koop zag ik

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:28

Hier is mijn testzadel binnen gekomen, Barefoot barrydale maat 1.
Dus die moest vandaag met het mooie weer meteen even getest en gepast natuurlijk.

Pommel maat L was te groot, M was goed. Rondje stap-draf buiten gedaan. Paard liep er fijn onder en ik had voldoende steun aan de wrongen. Lijkt dus voor mij in combi met dit paard een hele goede optie te zijn :)

Eerder op andere paard gereden met Barefoot Lexington (lag niet goed helaas), Barefoot Arizona (te weinig steun) en Barefoot Notting Hill (en nog boomzadels).
Ander paardje ingereden met Ghost Firenze, ook best fijn, maar toch lichte voorkeur voor Barefoot. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paardlief viel half in slaap met t zadelen.

Ook mooi meteen de FRA supersingel kunnen testen, ook erg fijn ding! :) Miste alleen lusjes om de singelstoten in weg te kunnen steken.

Phrono

Berichten: 8939
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:15

Nou die ligt als gegoten darkadia. Erg mooi!

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:19

Die ligt erg mooi darkadia

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:45

zuzu schreef:
ik zou graag jullie mening willen over de aanschaf van een barefoot zadeltje

ik heb een mini tinkertje van 1.20 en twijfel enorm of ik een barefoot kids moet nemen of een barefoot Cheyenne maat 0 ......

er zou maar heel af en toe eens een keer in het weekend een keertje op gereden worden door jonge / lichte meisjes ...

op de foto heb ik er een deken op gelegen voor het idee ...deken is ca 49 cm lang ....dus ongeveer de maat van een Cheyenne maat 0
als ik een maatje kids neem , heb je kans dat op een gegeven moment de meisjes misschien niet meer zo goed in het zadeltje passen

wie kan mij advies geven?


Zo kort vind ik je tinkertje niet. Ik denk dat de maat 0 wel gaat hoor.

Zie mijn tinkertje van 1.43m met eenn barrydale maat 0



Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:49

Stokmaat 1.20 en 1.43 is toch wel een groot verschil hoor... :+

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:55

Klopt maar als je naar de lengte kijkt van zijn rug , zie je dat mijn tinker in verhouding een kortere rug heeft. Dit zadel is 48 cm

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:56

darkadia schreef:
Hier is mijn testzadel binnen gekomen, Barefoot barrydale maat 1.
Dus die moest vandaag met het mooie weer meteen even getest en gepast natuurlijk.

Pommel maat L was te groot, M was goed. Rondje stap-draf buiten gedaan. Paard liep er fijn onder en ik had voldoende steun aan de wrongen. Lijkt dus voor mij in combi met dit paard een hele goede optie te zijn :)

Eerder op andere paard gereden met Barefoot Lexington (lag niet goed helaas), Barefoot Arizona (te weinig steun) en Barefoot Notting Hill (en nog boomzadels).
Ander paardje ingereden met Ghost Firenze, ook best fijn, maar toch lichte voorkeur voor Barefoot. [ [url=m/IWR2IV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/anAlo0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/evlYMf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paardlief viel half in slaap met t zadelen.

Ook mooi meteen de FRA supersingel kunnen testen, ook erg fijn ding! :) Miste alleen lusjes om de singelstoten in weg te kunnen steken.


Normaal gesproken heeft de Fra supersingel zo'n losse elastieke "hoesjes" om je singekstotem in tr doen. Dus als je m nieuw koopt heb je die wel ;)

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:08

op de foto lijkt ze echt veel groter dan ze in het echt is hoor ...ze is echt super klein ...als je haar naast mijn tinker van 1.48 ziet lopen , is ze haast de helft kleiner en korter

maar goed ...ik heb gisteravond een maatje 0 2e hands gekocht en het zal denk net gaan .....

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:50

Mooi Daphne!

Ik ben inderdaad weer dealer van Hidalgo zadels. Het klopt wat je zegt wat er allemaal vernieuwd is. Ik heb een mail gestuurd naar Hidalgo om te vragen of er nog meer veranderd is

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:36

Mooi die barrydale. Vind dat zadel er zo comfy uit zien alleen ik blijf me maar indenken dat je last houdt van die 'extra' flap leer bij je kuit.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:47

Ik heb daar iig nooit last van gehad :) Zadel was uiteindelijk te breed voor mijn lijf, maar zat verder prima. Heel wat kilometers mee gemaakt :))

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:47

Die extra flap zorgt er bij mij voor dat mn lange benen mooi stil liggen en ik goed steun heb. Helaas blijkt mn jonge paard toch beter te lopen met een boomzadels dus ik ga mn barrydale en London helaas weer verkopen, zonde om ze ongebruikt op te bergen worden ze niet beter van.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:04

Hier ook eindelijk eens het zadel met pad erop gelegd vorige week.

Afbeelding

Lijkt aardig te liggen ondanks d'r dikke pens, waar ik dan ook meteen even een vraagje over heb. Ik denk dat het een stuk fijner op z'n plek blijft als ik er een anatomische singel aan zet maar maatje trekpaard ben ik eigenlijk nog niet tegen gekomen hier, heeft iemand hier een idee waar ik die zou kunnen vinden?

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:23

Harrys horse freefit gaat tot redelijke grote maten en kost rond de 70 euro, prima singel van mooi leer voor die prijs