Buikkoorden Bucas Smartex

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 22:00

Hee allemaal,

Ik heb laatst de Bucas Smartex Medium besteld. Op de foto had deze deken de buikkoorden aan de buitenkant vastzitten. Echter zijn de buikkoorden bij de deken die ik binnen heb gekregen aan de binnenkant van de deken bevestigd (net zoals de Select dekens).Ik weet niet of dit een nieuwe variant is of iets dergelijks? Heeft een van jullie hier misschien ervaringen mee? Ik vond de deken niet zo mooi aansluiten op mijn paard, doordat de deken er niet helemaal omheen zat ivm met die buikkoorden. Zou ze het dan niet sneller koud krijgen of iets dergelijks?

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:04

Dit is inderdaad de nieuwe variant van de deken. Het voordeel is dat de regen nu beter van de deken af loopt. Voor het paard niet kouder of warmer.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:05

Mijn bucas smartex medium due ik nu 3 jaar heb, heeft dit ook. Ik vind t echt ideaal. Pony word niet nat van water wat van de deken afloopt en de sluitingen worden ook niet snel smerig.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 22:10

Oh dat wist ik niet! Ik dacht al er zal vast wel een of andere functie voor zijn.

Ik heb trouwens nog een vraagje. In de buikkoorden zit ook elastiek. Moeten deze dan goed aangesloten zitten omdat er toch elastiek in zit? Of moeten deze net zo los zitten als normale dekens zonder elastiek waar de buikkoorden buiten langs lopen?

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:16

Hmm elastiek? Weet eigenlijk zo niet wat ke bedoeld. Je bedoeld toch die brede blauwe banden en niet die zwatre toch?

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 22:18

Siersma schreef:
Hmm elastiek? Weet eigenlijk zo niet wat ke bedoeld. Je bedoeld toch die brede blauwe banden en niet die zwatre toch?


Ja, de brede blauwe inderdaad. Degene die echt bij de buik lopen zeg maar. Ze zijn niet helemaal van elastiek net zoals de bilkoorden, maar wel een stukje elastiek aan zeg maar.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:19

Hmm zou ik morgen ff moeten kijken bij de mijne. Kan me zo niet herinneren dat er stiek aan zit. Ik heb ze gewoon zoals normaal gedaan iig.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:43

Dat is inderdaad bij de nieuwe dekens normaal, ik vind het helemaal niks bij mij gaan ze altijd kapot dus ik heb ze weer op de buitenkant vast laten zetten.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 22:51

QueenE schreef:
Dat is inderdaad bij de nieuwe dekens normaal, ik vind het helemaal niks bij mij gaan ze altijd kapot dus ik heb ze weer op de buitenkant vast laten zetten.


De buikkoorden zelf bedoel je?

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:59

Ja heb ze al bij meerdere dekens kapot gehad

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 23:47

QueenE schreef:
Ja heb ze al bij meerdere dekens kapot gehad


Hmm dat is zeker vervelend. Ik weet niet of ik hier ook last van ga hebben... hoop het natuurlijk niet. Moet morgen sws nog eventjes kijken. Vind de deken zo losjes zitten vergeleken met andere dekens, maar dat schijnt zo te horen.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:59

Ik beb 2 smartex dekens van bucas (rain en medium) en die hebben wel alle 2 de buiksingels op de buitenkant. De ene is vorig jaar gekocht en de andere begin deze herfst. Ik heb ook eens een deken gehad waarbij de buiksingels aan de binnenkant zaten en die waren ook binnen 2 weken geknapt.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 12:53

Daphneeeej schreef:
Ik beb 2 smartex dekens van bucas (rain en medium) en die hebben wel alle 2 de buiksingels op de buitenkant. De ene is vorig jaar gekocht en de andere begin deze herfst. Ik heb ook eens een deken gehad waarbij de buiksingels aan de binnenkant zaten en die waren ook binnen 2 weken geknapt.


Ik heb dan ook eigenlijk liever de oudere uitvoering als ik het zo hoor. Nu hoor ik van sommige mensen weer wel goede verhalen, maar dus ook weer dat ze snel kapot gaan bij anderen. Ik twijfel wel echt. Ik weet natuurlijk niet van tevoren hoe het bij mij zal zijn en de deken is ook niet bepaald “goedkoop”.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:56

Je hebt niet echt een keuze, alle nieuwe dekens zijn nu zo.. Als ze kapot gaan laat ik ze door de dekenwasserij op de buitenkant zetten, kost 10,- dus ook niet echt de moeite, verder ben ik namelijk wel heel erg tevreden over de dekens.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 13:03

QueenE schreef:
Je hebt niet echt een keuze, alle nieuwe dekens zijn nu zo.. Als ze kapot gaan laat ik ze door de dekenwasserij op de buitenkant zetten, kost 10,- dus ook niet echt de moeite, verder ben ik namelijk wel heel erg tevreden over de dekens.


Dat klopt inderdaad. Ik denk dat je misschien nog wel een verkooppunt hebt waar ze toevallig nog de oudere variant hebben liggen, maar dit kost weer tijd en moeite. Die 10 euro doet het hem inderdaad ook niet, dus ik denk dat dit hem dan toch wel wordt. Heb de deken nu ook met 25% korting kunnen kopen wat op veel andere websites ook niet zo is.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 13:38

Ik heb dan een heel net paard ofzo, heb de deken nu voor de 3e winter op maar nog nooit stuk gehad hier.

Ik heb ook even gekeken vanmorgen en idd er zit wat stirk aan, maar is maar een klein stukje. Ik heb de buiksingels gewoon zo vast als bij een andere deken en als nodig maak je ze strakker.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Buikkoorden Bucas Smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:09