Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:46

Hoihoi ! Sinds vandaag ben ik eigenaar van rambo micklem in kleur havana!

Ben erg benieuwd. Ik heb hem al wel gepast op mijn paard en de maat is goed.

Nu zie ik alleen als ik google het kopstuk elke keer anders.. op de ene foto het uitstekende stuk naar achter (dus wat rechter achter de oren) andere foto zie ik da brede stuk naar voor dus de uitsparing achter de oren.

Wat is juist of kan het allebei ?

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:09

Uitstekende stuk moet naar achter, dus aan de kant vd oren het rechte stuk.

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:19

Als t goed is, staat er ook "front" op, met de pijl naar voren

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:34

Getup schreef:
Als t goed is, staat er ook "front" op, met de pijl naar voren


Op veel kopstukken is dat fout gegaan met de productie dus kan je daar niet van uit gaan :n

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:44

Hoe vinden jullie deze zitten? Mijn paard zit tussen cob en full, maar de full was echt veel te groot, dus een cob besteld, maar ik vind deze eigenlijk toch wel weer erg klein. De neusriem zegmaar die zit op zijn langste gaatje en toch wel vrij strak, ik dacht dat die nog iets omhoog moest misschien, maar dan krijg ik hem dus niet meer dicht. (Bit zit nog niet goed, dit was even snel met passen gisteravond om te kijken of die neusriem nog wel over het bit heen paste en dicht kon dan)


Afbeelding

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:19

Ik vind het er wel mooi uitzien hoe die zit nu. hopelijk word het leer nog wat soepeler waardoor je meer speling krijgt in de ruimte/gaatjee. zoubhem niet hoger doen iig. hangt al hoog genoeg.

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:41

Ik had mijne ook net in het eerste gaatje zitten. Inmiddels heb ik hem bij de mond in het 3e en bij de keel in het 2e. Ik vet hem niet extreem in maar houd hem gewoon netjes schoon en vetten doe ik eigenlijk alleen met een bijenwas balsem voor wedstrijd.

De riempjes van je bit zitten overigens ook niet goed, door het bit halen, door het passantje en dan door het ringetje van het hoofdstel dan blijft hij het mooiste zitten en is het het makkelijkste als je bitten wisselt zoals ik met springen pelham en drs watertrens.

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:57

Oh dat wist ik niet,dat het zo vaak verkeerd stond.

Die van mij begint ook vorm te krijgen
Afbeelding

Weet nog niet,of ze er fijner van wordt. Vind haar er wat duwerig op. Maar heb nu niet zoveel tijd om fatsoenlijk te rijden,dus is t wat lastig beoordelen.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:59

Ook bij mij zat hij eerst bij het eerste gaatje, inmiddels kan hij 1 of 2 gaatjes strakker zonder dat hij strak zit. Ik twijfel nu wel erg over de mijne moet ik zeggen. Op zich zit hij nu op de neus en bij het jukbeen goed, alleen ik heb het idee dat het onderste riempje wat teveel druk op het bit gaat zetten, alsof hij hem een beetje omhoog duwt als het ware. Dit zit beter als de neusriem een gaatje lager zit, maar dan zit hij niet meer goed op de neus en op het jukbeen :(
Misschien ga ik hem toch maar weer te koop zetten en verder kijken naar een PS of Sweden Pioneer of een soortgelijk model...

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:38

Getup, bij mijn eerste multi stond het er verkeerd op, de 2 die ik nu heb (multi en competition) staat het pijltje wel goed!

Rijden er hier meer bokkers met een kneveltrens en micklem?

Ik rijd mijn jonkie met een kneveltrensbit, ze heeft een paar weken alleen voor de kar en op buitenrit gelopen zodat ze sterker kon worden in dr achterhand. Nu sinds 2 weken weer ohz in de bak en geeft ze al fijn stukjes na en speelt/kauwt met het bit maar nu blijft er snel een knevel stekeb in het ringetje van de neusriem.

Iemand die dit ook heeft?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:49

Ik had dat idd ook met mijn kneveltrens en de micklem. Rijd hem dan ook niet meer met die combinatie daarom.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:26

Ik vind hem wel fijn werken met kneveltrens. De neusriem een gaatje hoger of lager doen kan hierbij veel verschil maken.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:13

Djeradalover schreef:
Nu sinds 2 weken weer ohz in de bak en geeft ze al fijn stukjes na en speelt/kauwt met het bit maar nu blijft er snel een knevel stekeb in het ringetje van de neusriem.

Iemand die dit ook heeft?


Knevelriempjes gebruiken. Dat gaat die knevel nergens meer heen.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:21

vera_pino schreef:
Ik had mijne ook net in het eerste gaatje zitten. Inmiddels heb ik hem bij de mond in het 3e en bij de keel in het 2e. Ik vet hem niet extreem in maar houd hem gewoon netjes schoon en vetten doe ik eigenlijk alleen met een bijenwas balsem voor wedstrijd.

De riempjes van je bit zitten overigens ook niet goed, door het bit halen, door het passantje en dan door het ringetje van het hoofdstel dan blijft hij het mooiste zitten en is het het makkelijkste als je bitten wisselt zoals ik met springen pelham en drs watertrens.

Daphneeeej schreef:
Ik vind het er wel mooi uitzien hoe die zit nu. hopelijk word het leer nog wat soepeler waardoor je meer speling krijgt in de ruimte/gaatjee. zoubhem niet hoger doen iig. hangt al hoog genoeg.


Oké in dat geval ga ik hem toch wel houden en hopen dat die wat gaat rekken
Klopt Daphneee, dit was alleen even gauw voor het passen omdat ik eigenlijk dacht dat ik hem niet dicht zou krijgen, ga hem nog een keer goed afstellen, lengte zal ook nog niet helemaal goed zijn.

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:40

Ik heb ook wel gereden met kneveltrens en micklem. Heb het zelf maar 1x gehad dat hij achter een riempje bleef haken. Zal mischien ook met de lengte vd knevel t.o.v de neusriem te maken hebben. De ene mond/neus is de andere niet :D Gebeurd je dit vaker kun je of kiezen voor een halve knevel of zoals Allegra zegt knevelriempjes.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:53

M'n nieuwe EQP vrijdag opgehaald <3 lange levertijd door de kleur maar is perfect bij ons zadel. Enorm blij mee.

Afbeelding
Afbeelding

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:07

Afbeelding

Mijn bit blijft dus steken in de ringetjes vd neusriem. Een halve knevel heeft niet veel effect denk ik? Ik heb echt nog geen onwijs goed stuur dus een hele knevel is niet overbodig :D . Ik ga kijken of het goed gaat met die riempjes er aan en anders maar even over op een normale neusriem.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:58

Djeradalover schreef:
[ [url=m/LWma9e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn bit blijft dus steken in de ringetjes vd neusriem. Een halve knevel heeft niet veel effect denk ik? Ik heb echt nog geen onwijs goed stuur dus een hele knevel is niet overbodig :D . Ik ga kijken of het goed gaat met die riempjes er aan en anders maar even over op een normale neusriem.

oehh even offtopic maar waar heb je jou dekje vandaan als ik vragen mag? :wow: Ik zoek al een tijdje een dekje met zo'n motief :):)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:12

HV Polo :)

sanneXjessy

Berichten: 467
Geregistreerd: 09-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:55


pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:57

Die zit op de foto al niet zoals hij hoort te zitten om in de categorie anatomisch te passen. Dit lijkt mij meer een gewone neusriem met een alternatief bochtje.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:59

[quote="sanneXjessy"]Iemand ook ervaring met de Kavalkade Ivy?

https://www.agradi.nl/kavalkade-hoofdst ... -zwart.htm

m/zdGA3P.jpgquote]

Wel heul mooi zeg! Lijkt wel wat op de Nika:

Afbeelding

Die heb ik zelf en ben er erg tevreden over. Qua werking vind ik het gewoon een normaal hoofdstel, mijn paard loopt er wel heel fijn op, maar ik weet niet hoe ze op een ander hoofdstel loopt, dit is mijn eerste hoofdstel die ik heb voor dit paard :)

sanneXjessy

Berichten: 467
Geregistreerd: 09-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:43

Lees ook dat het leer niet zo heel goed is..
Vind deze ook erg mooi, wel met een andere frontriem..
Hij lijkt wel wat op de Schockemohle Beta.

Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:20

Oeh die van tyson is idd erg mooi! Iedergeval neem aan dat die van tyson is ken t merk niet

Idd andere frontriem wel

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:15

Zoiets zoek ik dus al járen. Micklem maar dan minder hoekig en betere leerkwaliteit.

*verliefd*

Even gekeken, met verzending komt ie op 99 uit vanuit Duitsland