Super mooie spullen van Equito!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Super mooie spullen van Equito!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 22:27

Ik ben een echte setjes gek, ik hou er gewoon van om mijn paard in mooie spullen te steken die bij elkaar passen. Ik krijg er rust van in mijn hoofd. En ik heb zonet super leuke spullen besteld bij Equito, een zweeds merk. <3
De prijzen vallen al bij al nog goed mee, maar ik heb er natuurlijk geen idee van hoe de kwaliteit is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb specifiek volgende dingen besteld (zadeldoek, bandages + onderlappen ) :


Afbeelding

Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Super mooie spullen van Equito!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:43

Zag de spullen ook voorbij komen, en vind het erg mooi! Ben ook wel benieuwd naar ervaringen

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 22:47

Joanne1987 schreef:
Zag de spullen ook voorbij komen, en vind het erg mooi! Ben ook wel benieuwd naar ervaringen

Zijn ook heel vriendelijke mensen als je ze een berichtje stuurt op Facebook. Ik hoop dat ze er snel zijn! Mocht niemand hier verder ervaringen delen dan deel ik graag de mijne. Dat ga ik eigenlijk sowieso doen!

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:37

Waar kan je vinden wat hun collectie is? Als ik Google op equito vind ik van alles echter niet hun site of fb pagina....... Ook niet als ik werk met bv horses er bij of Equestrian, sweden e.d..

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Re: Super mooie spullen van Equito!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:02


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Super mooie spullen van Equito!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:10

waarom zitten die onderlappen zo hoog eigenlijk? vind dat persoonlijk echt niet mooi, maar dat is meer smaak denk ik. Ben wel benieuwd naar de reden erachter.

Vind het wel heel mooi spul, vooral die rosekleurige details, love it! <3

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 18:52

Rena100 schreef:
waarom zitten die onderlappen zo hoog eigenlijk? vind dat persoonlijk echt niet mooi, maar dat is meer smaak denk ik. Ben wel benieuwd naar de reden erachter.

Vind het wel heel mooi spul, vooral die rosekleurige details, love it! <3


Heel veel dressuurruiters doen ze zo hoog, daar zijn ze ook voor gemaakt omdat het lange modellen zijn. Dat is vooral om de knie extra te beschermen. Sommigen nemen ook lange lappen om ze dan om te plooien, maar dan heeft het eigenlijk geen nut meer. Is een beetje wat je fijn vindt werken :)

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 18:53

josie schreef:
Waar kan je vinden wat hun collectie is? Als ik Google op equito vind ik van alles echter niet hun site of fb pagina....... Ook niet als ik werk met bv horses er bij of Equestrian, sweden e.d..

gewoon op equito.se :)

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:53

Ooh TS wat doe je me aan, heel mooie en leuke dingen zeg!
Kende het merk helemaal niet :)
Ben benieuwd als je je spullen hebt.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Super mooie spullen van Equito!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:32

Dank jullie wel voor het juiste adres

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 19:44

_Alarm_wlkp schreef:
Ooh TS wat doe je me aan, heel mooie en leuke dingen zeg!
Kende het merk helemaal niet :)
Ben benieuwd als je je spullen hebt.

Hahaha ik zet ook graag anderen aan tot setjes kopen! Ik hou jullie zeker up to date *\o/*

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:33


Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:37

Lijkt eigenlijk heel erg op Equestrian Stockholm.

Afbeelding

Afbeelding

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 10:28

Joanne1987 schreef:

inderdaad! Ik denk wel dat ze redelijk wat duurder zijn dan equito zelf, maar ben niet zeker want ik kan niet omrekenen 8-)

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:02

Ik wilde schrijven wat Maanlicht schreef: het lijkt sprekend op Equestrian Stockholm. Ik kan zeggen dat ES echt een schitterend merk is met fantastische dekjes voor onder springzadels. Ik zou zo al m'n andere dekjes de deur uit willen doen. Denk alleen dat de dekjes van Equito een stuk simpeler zijn qua afwerking en gebruikte stofjes. Ben heel benieuwd naar foto's van jouw bestelling, TS!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 13:18

Bunn schreef:
Ik wilde schrijven wat Maanlicht schreef: het lijkt sprekend op Equestrian Stockholm. Ik kan zeggen dat ES echt een schitterend merk is met fantastische dekjes voor onder springzadels. Ik zou zo al m'n andere dekjes de deur uit willen doen. Denk alleen dat de dekjes van Equito een stuk simpeler zijn qua afwerking en gebruikte stofjes. Ben heel benieuwd naar foto's van jouw bestelling, TS!

Ik denk inderdaad ook dat de kwaliteit net iets minder is hoor.. Ik post een foto van zodra het binnen is!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Super mooie spullen van Equito!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 15:35

Ik heb deze week mijn bestelling binnen gekregen! Precies zoals op de productfoto's, ben er super blij mee! Wel heel lange onderlappen, ze moeten echt gedragen worden zoals op de foto's, tot boven de knie. Heb ik nog nooit mee gewerkt maar we zien dan wel weer of dat fijn is of niet.

Dekje is niet van de langste maar heb het nog niet onder mijn zadel gelegd. Het is een iets dunner dekje. Normaal rij ik met eerder dikkere dekjes zoals de big square's van eskadron dus ik denk dat hier een bontje onder moet omdat mijn zadel wat naar de ruime kant aan het worden is. Zadelmaker komt sowieso binnenkort langs.

De bandages zijn van super zacht fleece materiaal, zachter dan BR, eskadron,... Ook de glitters op al de producten zijn niet echt grove glitters er bovenop, maar eerder echt een soort glitterdraad ofzo, je kan er perfect doorheen wrijven zonder dat er glitters afvallen, dus deze zullen er denk ik langer opzitten dan ik dacht. Ze glitters wel allemaal super mooi!

Al bij al vind ik dit dus zeker een aanrader, ik plaats zeker een update als ik de spullen effectief gebruikt heb!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Super mooie spullen van Equito!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:39

Die hoge sokken voor een paard doen meer kwaad dan goed.
Nooit nooit nooit de achterkant van het voorbeen kniegewricht van het paard bedekken.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 16:28

Dees schreef:
Die hoge sokken voor een paard doen meer kwaad dan goed.
Nooit nooit nooit de achterkant van het voorbeen kniegewricht van het paard bedekken.

Het leek mij inderdaad voor de voorkant niet zo'n probleem maar het leek mij niet handig om een onderlap in je knieplooi te hebben zitten... Je ziet het wel regelmatig voorbij komen bij dressuurruiters, maar ik denk dat ik de onderlappen zogezegd binnenstebuiten aandoe en dan omplooi, dan heb ik nog steeds het randje naar buiten maar dan komen ze zo hoog niet.

Nu ja, moet het nog even bekijken. Als het niet bevalt gaan er gewone onder en gaan deze de deur uit!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Super mooie spullen van Equito!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:59

Aan de achterkant van dat kniegewricht zit een uitsteeksel waar alleen huid overheen zit.
Als je dat gaat irriteren met materiaal eroverheen (zoals deze hoge sokken), dan is dat echt vragen om problemen.

Dus doe het niet. Hoe "mooi" je het ook vindt. Dat gewricht kan er niet tegen.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 19:10

Dees schreef:
Aan de achterkant van dat kniegewricht zit een uitsteeksel waar alleen huid overheen zit.
Als je dat gaat irriteren met materiaal eroverheen (zoals deze hoge sokken), dan is dat echt vragen om problemen.

Dus doe het niet. Hoe "mooi" je het ook vindt. Dat gewricht kan er niet tegen.

Ik zeg toch dat ik dat niet ga doen? :')

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:52

Wat Dees schrijft is kul: juist ómdat er enkel huid op dat uitstekseltje zit wordt dergelijke bescherming gebruikt. Kijk maar naar de peesbeschermers met een verhoogde binnenkant. We hebben hier ook een springpaard dat zijn benen tegen elkaar kruist en precies op dat plekje makkelijk open ligt: verhoogde bescherming biedt uitkomst. :j

@Incelloandme: Goed om te horen dat de producten zo goed bevallen! :D

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Super mooie spullen van Equito!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 16:44

BELANGRIJKE UPDATE :

Dekje : Valt best wel kort uit onder een zadel, ik probeer vanavond een foto te maken.
Bandages : sluitingen zijn erop gemaakt om onderlappen te gebruiken, wat opzich goed is want bandages zonder onderlappen doe ik sowieso niet, maar de zachte fleece stof is naar de fijne kant waardoor die makkelijk opkrult bij het bandageren.

Onderlappen : echt vééééél te lang, ook als je ze over de knie laat komen ze echt wel heel erg lang naar mijn mening. Ik weet nog niet goed hoe ik dit ga oplossen.


Al bij al dus een mooi setje maar als je het gebruikt komen er toch wel enige 'gebreken' naar boven. Ben nog niet zeker of ik dit setje ga houden.

Mochten jullie nog iets willen weten, dan hoor ik het graag!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:46

IncelloAndMe schreef:
BELANGRIJKE UPDATE :

Dekje : Valt best wel kort uit onder een zadel, ik probeer vanavond een foto te maken.
Bandages : sluitingen zijn erop gemaakt om onderlappen te gebruiken, wat opzich goed is want bandages zonder onderlappen doe ik sowieso niet, maar de zachte fleece stof is naar de fijne kant waardoor die makkelijk opkrult bij het bandageren.

Onderlappen : echt vééééél te lang, ook als je ze over de knie laat komen ze echt wel heel erg lang naar mijn mening. Ik weet nog niet goed hoe ik dit ga oplossen.


Al bij al dus een mooi setje maar als je het gebruikt komen er toch wel enige 'gebreken' naar boven. Ben nog niet zeker of ik dit setje ga houden.

Mochten jullie nog iets willen weten, dan hoor ik het graag!


Ik ben heel benieuwd naar foto's :)

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 16:49

freetorun schreef:
Ik ben heel benieuwd naar foto's :)


Wil je er enkel van het dekje onder het zadel of van alles? :)