Welke (korte) beugelriemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Catoohh

Berichten: 266
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Achterhoek

Welke (korte) beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 18:24

Hee iedereen,

Ik heb uiteraard eerst uitgebreid de zoekfunctie gebruikt en daar ook een aantal suggesties vanaf gehaald. Maar omdat ik niet een groot budget heb (+/- €35), toch even een 'eigen' topic, en de meeste waren al redelijk oud.

Zoals de titel al zegt, ik ben opzoek naar redelijk korte beugelriemen. Degene die we nu hebben zijn opzich van goede lengte, maar lastig verstelbaar (stroef), en de meest gebruikte gaatjes raken nu wel 'op' zegmaar. Ik heb trouwens geen idee van welk merk ze zijn...
Ik heb de totale lengte van mijn huidige riemen opgemeten en dat is 140 cm, dus ik moet zeker niet langer hebben, aangezien ik al best veel gaatjes nog over heb (ik ben 1.67m).
Ik heb geen eigen paard, dus vandaar het redelijk lage budget. Ik heb op Google gezocht en ben wat beugelriemen tegengekomen die me wel wat lijken. Ik hoor graag jullie ervaringen met een van deze, of misschien nog wel betere/andere suggesties?

1. Harry's Horse https://www.agradi.nl/harrys-horse-beug ... rt-cob.htm

2. Tekna (ik twijfel of deze misschien wel te lang zijn) https://www.agradi.nl/tekna-beugelrieme ... t-80cm.htm

3. Wintec https://www.divoza.com/nl/wintec-webbers-beugelriemen

4. Horka https://www.horseshopinternational.nl/z ... -kern.html

Ik hoor graag wat jullie suggesties/ervaringen zijn :)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:26

Ik heb de Wintec webbers beugelriemen, voorheen aan mijn springzadel en nu aan mijn dressuurzadel. Geen idee welke maat ik heb, maar ik heb ze voor mijn dressuurzadel op het langste gaatje :) Voor het fijne zou ik een maat groter moeten hebben, maar ik had ze toevallig over van mijn springzadel. Ik vind ze zelf echt ideaal, geen gedoe met lange riemen overhouden en makkelijk te verstellen :j

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:30


Catoohh

Berichten: 266
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 18:56


Anoniem

Re: Welke (korte) beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:30

Ik heb de wintec webbers en op zich prima.
Alleen rekken de gaatjes wat uit.
Ik heb 1 keer meegemaakt dat m'n beugel eruit schoot omdat ik m kennelijk niet goed genoeg in t gaatje had geschoven.

Ook heb ik nog boterzachte prestige beugelriemen.
Boven je budget maar misschien tweedehands te vinden?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Welke (korte) beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:50

Ik heb de tekna, maar dan de extra lange versie. Voor mijn vriendin van 1.65 is hij op het kortste gaatje goed. De normale versie zal dus zeker goed passen dan!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Welke (korte) beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:29

Beugelriemen kun je toch altijd gewoon gaten bijdrukken? Snap het probleem niet.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Welke (korte) beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:37

Ik heb de tekna beugels. Ben er heel tevreden over. Vooral omdat je op die manier geen 'vlapperende' riemen over hebt.
Bij tekna is het als het goed is dat de beugels niet uitrekken, omdat het geen leer is. Dus hoef je er ook niet over na te denken om ze om de zoveel maanden om te wisselen :D

Catoohh

Berichten: 266
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 11:20

Anne_GTI schreef:
Beugelriemen kun je toch altijd gewoon gaten bijdrukken? Snap het probleem niet.


ja dat klopt, maar er rijden drie mensen op het paard, dus de lengte moet elke dag verwisseld worden. Bovendien heeft het zadel niet zo'n lusje waar je je overige riem in kan doen, dus het liefst heb ik een zo'n kort mogelijk stukje over, of een enkele riem. :)

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:24

Ik ben 1.69 en mijn beugelriemen zijn 78 cm. De Tekna zou ik persoonlijk niet doen, hoor ik echt hele slechte verhalen over.

Catoohh

Berichten: 266
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 11:35

Drico schreef:
Ik ben 1.69 en mijn beugelriemen zijn 78 cm. De Tekna zou ik persoonlijk niet doen, hoor ik echt hele slechte verhalen over.


ierusju schreef:
Ik heb de tekna beugels. Ben er heel tevreden over. Vooral omdat je op die manier geen 'vlapperende' riemen over hebt.
Bij tekna is het als het goed is dat de beugels niet uitrekken, omdat het geen leer is. Dus hoef je er ook niet over na te denken om ze om de zoveel maanden om te wisselen :D


Hmm wisselende ervaringen dus....
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Horka beugelriemen? (https://www.agradi.nl/horka-stijgbeugel ... zilver.htm )
Want ik twijfel een beetje of de Wintec of Tekna gaan kraken of schuren op leer...