Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 06:17

Ik gebruik de Recuptex nu een maand of 2 denk ik. Mijn paard kan zich nogal vastzetten achter het zadel (lendenen), beetje een binnenvetter. Voor het rijden zijn die hard en duurt het even voor ze fijn loopt en los laat, na het rijden zijn de lendenen wel zacht. Nu doe ik de Recuptex minimaal 1 uur voor het rijden op en dan zijn de lendenen al helemaal zacht en los voor ik erop zit en heb ik een paard die veel fijner ontspant en los durft te laten tijdens het rijden. Ze begint nu ook een veel mooiere bovenlijn te ontwikkelen. Dus voor mijn paard heeft het zeker baat!


ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:49

Ik ben er nog steeds blij mee. Alleen met die warme dagen heb ik hem niet gebruikt. Maar dat gaat goed komen zodra het kouder wordt.


ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:59

Harvey1 schreef:
ninne1 schreef:
Ik ben er nog steeds blij mee. Alleen met die warme dagen heb ik hem niet gebruikt. Maar dat gaat goed komen zodra het kouder wordt.


Wat is het grootste verschil dat je merkt zodra je de deken wel gebruikt?


Mijn paard zet zich heel snel in der lendenen vast, ook als ze gewoon in de wei/paddock staat. Als ik de deken ongeveer 30 min tot 1 uur voor het rijden opleg dan zijn die al heel wat losser en zachter geworden.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:52

sunny43 schreef:
Dan ben ik ongeveer om van al dit gelees en kom ik dit tegen: https://www.bitmagazine.nl/welzijn/onde ... ten/19110/


Ik merk toch wel degelijk verschil. Mijn paard had de recuptex zaterdag op zondag nacht opgehad en had zondag hele zachte lendenen. Zondag op maandag nacht alleen de gewone deken op (300 gram) en maandag waren de lendenen weer wat strakker...

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:52

Jotoma schreef:
Ik baal. De deken valt bij zn boeg en kont erg lang (niet ver over zn kont, maar ver over zn been) zit bij de hals goed, maar hij komt onder mijn rambo regendeken uit. Alleen bij die legarches. Maar als ik die op doe en t wordt natgeregend, dan gaat het natte ook omhoog trekken toch?

Wat denken jullie, maatje kleiner of jammer maar helaas?

Hij moet dus 24/7 als onderdeken.

Ik merk overigens gelijk dat mijn paard zn ionic niet heeft opgehad de afgelopen 24 uur. Dus eigenlijk wil ik zsm een nieuwe.

[ [url=m/0lTfD0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vKeLLT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kan je niet bij een handige kleermaker ook van die legarches in laten maken?
Onder mijn Rambo komt hij gelukkig niet uit.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:34

Net de hals voor een leuke prijs bij EJ besteld!
Afbeelding

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:32

Ik heb vandaag voor het eerst de Recuptex deken met hals op gehad. Voor de deken op ging waren haar nekspieren best hard en strak.En met opzadelen, ong 45 min tot een uur later, waren ze echt een stuk zachter geworden. Op haar moeilijke kant wilde ze iets makkelijker buigen vandaag. Ik ben er blij mee!

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:17

Fauvetje schreef:
Enige mogelijkheid om de hals ook 24/7 te dragen?
Momenteel heb ik de recuptex als onderdeken, doorboven de Bucas select outdoor met hals ...


Dat lijkt mij wel mogelijk.
Ik zelf zou dan voor mijn paard kiezen met droge dagen geen extra hals erover en alleen met regen/nattigheid een extra 0 grams hals erbij.
Zou alleen bang zijn dat de manen snel door de recuptex afbreken bij 24/7 dragen.....

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:11

Mijn paard wordt er ook niet warm(er) onder. Maar merk wel dat haar spieren zachter en losser zijn. Als ze de deken niet heeft op gehad zijn ze een stuk harder en strakker.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:05

Ik heb vandaag als test voor het rijden de recuptex deken en hals eens niet op gedaan. Nou had ik dus een erg strak paard die pas na ruim 30 min los en ontspannen was. Dus voor mij is het duidelijk!

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:47

Yvank_ schreef:
maar hoe willen jullie dat dan straks gaan doen? Mij lijkt het geen deken die geschikt is als het weer voorjaar/zomer is.


Als het 20 graden of warmer is in de zomer gebruik ik de Recuptex ook niet. Merk ook dat ze in de zomer al een stuk losser in der spieren is vanwege de warmte door de zon.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:49

Ik doe de deken alleen na een intensive training/les op tegen eventuele spierpijn. Bij een lichte training eigenlijk nooit. Dan alleen voor de training.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:20

Ik heb de hals vorige winter gebruikt. Ik had het idee dat mijn paard wat sneller in de kaak los wilde laten. Zodra het weer kouder is gaat de hals ook weer om. Nu doe ik alleen voor en na het rijden de Recuptex even een uurtje op.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:52

Ik heb mijn Recuptex met neutral gewassen.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:29

Ik doe de deken ook maar 30 minuten tot ruim 1 uur op voor het rijden. Ondertussen stal en paddock mesten, voer klaar zetten enz. En na het rijden nog ong 30 min als ze haar bietenpulp opeet. Merk zeker wel verschil!

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:57

Heeft iemand een tip op de haren uit de recuptex te krijgen? En dan vooral het onderste gedeelte? Wil hem wassen, maar zo wil ik hem niet in de machine doen. Ben al in de weer geweest met de Magic brush, morgen neem ik een kleef roller mee.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:25

@Bobje26, dank je voor de tip!

@Susanne, die ga ik even opzoeken!

@Evelienepien, ja dat is echt een nadeel van de Recuptex. Ik heb verder ook idd alle liners van Rambo, dat is echt ideaal. Misschien toch eens overwegen om een ionic liner aan te schaffen.
Merk je verder verschil qua werking bij je paard met de recuptex of ionic?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:17

Ik heb het dekje van Harry's Horse. Kan niet echt zeggen dat het iets doen. Mijn paard krijgt er alleen schuurplekken van, ze was toen nog geschoren. De binnenkant is best ruw naar een paar keer gebruiken. Ga hem binnenkort weer gebruiken nu ze in der zomervacht zit. Hopelijk krijgt ze dan geen schuurplekken. Het dekje ligt verder wel heel mooi.

Hier staan meer ervaringen en foto's te paard.
[HAR] Wie heeft ervaring met dit dekje? Harry Horse Exceed.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:16

Ik merk bij mijn paard na 30 min tot 1 uur al dat de lendenen losser zijn met de recuptex.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:24

nina82 schreef:
Ik heb een vraagje. Zou iemand voor mij de ruglengte van de Bucas recuptex uitrijdeken in maat L en XL willen opnemen? Ik heb de gewone recuptex, en die werkt super voor mijn paard. Maar omdat Bucas niet mooi past op mijn ruin, maar ik de deken toch graag 24/7 wil gaan gebruiken, wil ik kijken of ik de uitrijdeken op het rug gedeelte van mijn eigen deken kan maken.
Dus als iemand deze wilt opmeten!



ik heb toevallig precies het zelfde probleem! Paard krijgt schuurpelekken bij de borst bij langdurig dragen. En kwam dankzij jou op het idee om i.p.v de uitrijdeken om de hals te gebruiken :D. Ik had vandaag de recuptex hals op de rug van mijn paard gelegd om te kijken hoeveel deze bedekt (maat L), was bijna de volledige rug. Dus nu zag ik bij de Paardendrogist de hals in de uitverkoop, heb XL genomen. Dus ga komend weekend even creatief zijn :+

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:09

Voor de geïnteresseerden. Ik heb de recuptex hals in mijn 100 gram Horseware liner genaaid. De rug word nu bedekt van net achter schoft tot een hand breedte voor de staart aanzet. (Paard is 155 en draagt dekenmaat 190 en hals is maat XL) Gisteren nacht voor het eerst opgelegd, en nu is de deken niet naar achteren geschoven en gaan trekken, wat de gewone recuptex wel gebeurde. Ga de deken niet 24/7 gebruiken, maar ong 3 nachten per week als ik in de ochtend ga rijden. De andere keren doe ik de gewone recuptex op even voor en na het rijden.

Afbeelding

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:52

nina82 schreef:
ninne1 schreef:
Voor de geïnteresseerden. Ik heb de recuptex hals in mijn 100 gram Horseware liner genaaid. De rug word nu bedekt van net achter schoft tot een hand breedte voor de staart aanzet. (Paard is 155 en draagt dekenmaat 190 en hals is maat XL) Gisteren nacht voor het eerst opgelegd, en nu is de deken niet naar achteren geschoven en gaan trekken, wat de gewone recuptex wel gebeurde. Ga de deken niet 24/7 gebruiken, maar ong 3 nachten per week als ik in de ochtend ga rijden. De andere keren doe ik de gewone recuptex op even voor en na het rijden.

[ [url=m/mVZN53.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe bevalt het zo met de recuptex hals in een liner gemaakt? Ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen om het te maken, maar wil er binnenkort aan beginnen.


Ik heb het helaas maar 1 of 2 keer kunnen uitproberen..... Heb kort daarna helaas mijn mooie dame moeten laten inslapen |( |(

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:03

bobje26 schreef:
Ach wat verdrietig Ninne! Heel veel sterkte :+:


Ja, dank je.
Het ging enorm snel..... ene moment ben je heerlijk aan het rijden, ander moment heeft ze heftig koliek. Met spoed naar de kliniek, gedraaide dunne darm. Heb ze nog laten opereren, wilde haar alle kansen geven die mogelijk waren. Maar helaas 2 dagen later toch de heftige keuze moeten maken op ze te laten gaan. Was voor haar de best keuze, ze mag niet lijden. Maar oow zo moeilijk en een enorm gemis....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 8 bezoekers