Ik zoek een goedkope bareback pad, waar kan ik die vinden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maartjevdx
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-05-17

Ik zoek een goedkope bareback pad, waar kan ik die vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 16:32

hallo allemaal!

Ik zoek voor mijn vriendin/ buurmeisje een barebackpad voor haar en haar pony.
haar pony is al aardig op leeftijd, maar nog goed in conditie!
ze wilt geen zadel meer op haar pony leggen want dat vind hij niet prettig meer, maar zonder zadel is het ook niet fijn, dus een barebackpad zou een super oplossing zijn! maar waar kan ik dan de goedkoopste vinden?

met vriendelijke groetjes!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Ik zoek een goedkope bareback pad, waar kan ik die vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:39

Als het paard geen normaal passend zadel meer '"prettig" vind (en waarom niet?),dan is een barebackpad zeker géén "super" oplossing.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:47

Verdiep je alsjeblieft goed in barebackpads voor je er een aanschaft. Ze kunnen ideaal zijn mits je de perfecte hebt. Je kunt ook alleen beugels gebruiken bij barebackpads met een hele goede drukverdeling. Dezen kosten ook al snel 300 tot 400 euro.
Het goedkope segment bevat eigenlijk alleen maar pads met een slechte singelplaatsing die voor puntdruk kan zorgen. Met deze pads beschadig je de rug heel snel. Ook hebben deze pads geen goede drukverdeling waardoor je zitbeenknobbels in de rug van je paard prikken wat voor ernstige problemen kan zorgen. Laat je dus alsjeblieft goed informeren voordat je paard straks last krijgt van zn rug. Dan mag je nog wel meer betalen dan wat je betaalt voor een goede pad.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Ik zoek een goedkope bareback pad, waar kan ik die vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:50

Je kan beter voor een goede kijken in plaats van een goedkope. Voor 100 euro heb je al een goede.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ik zoek een goedkope bareback pad, waar kan ik die vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:21

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ik zoek een goedkope bareback pad, waar kan ik die vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:53

Ik zou op zoek gaan naar een Barefoot Cheyenne met VPS(en uiteraard een goede pad), dan heb je het redelijk gevoel van een barebackpad en heel weinig kans op onprettig zitten maar wel met een fatsoenlijke drukverdeling en kan je met beugels rijden.

maartjevdx
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 19:48

Ik heb onderhand wss een goede gevonden dankjewel! Het is niet zo dat hij een slechte rug heeft hoor en ik pas zeker op met de maat zodat hij geen rugklachten gaat krijgen!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:58

maartjevdx schreef:
Ik heb onderhand wss een goede gevonden dankjewel! Het is niet zo dat hij een slechte rug heeft hoor en ik pas zeker op met de maat zodat hij geen rugklachten gaat krijgen!

Welke heb je dan?
Goedkoop en goed voor de rug gaat helaas vaak niet samen dus ben benieuwd welke je gevonden hebt die wel goed is :j

maartjevdx
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-05-17

Re: Ik zoek een goedkope bareback pad, waar kan ik die vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 20:13

Ik heb een pb van iemand gehad en ik ga even nadenken als dit misschien iets is en anders ga ik idd even naar een winkel toe om daar te kijken naar goed pads waardoor ik rugklachten mee kan voorkomen!