Ikonic zadels - Ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Igniss

Berichten: 977
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Ikonic zadels - Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 13:53

Heey,

Ik vroeg me af of er mensen waren met Ikonic (Dressuur)zadels. Ik ben langzaam opzoek naar een zadel voor als mijn merrie bevallen is en we het werk gaan oppakken. Momenteel hebben we geen zadel en rijden we dus een beetje met een bbp.

Ze heeft een erg lange rug en een flinke schoft, dat maakt zadels vinden erg lastig.

Dus, ervaringen van mensen met de zadels? Bedoeling is om eentje nieuw aan te schaffen bij een Ikonic dealer en deze op maat te laten maken.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: Ikonic zadels - Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:08


Ymkeerica

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-12-12

Re: Ikonic zadels - Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:30

Ik heb een Ikonic Classic dressuurzadel, gekocht bij CountyMill in Nijkerk.
Zowel over het zadel als over het aanmeten ben ik enorm tevreden!
Zadel past perfect op mijn paard en ik kan er ook heel erg fijn op zitten.

Igniss

Berichten: 977
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Ikonic zadels - Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 14:52

daaf4ever - Had daar ook al doorheen gebladerd idd, maar dat topic was al wat ouder.
Ymkeerica - goed om te weten, ze waren dus kundig in het aanpassen? Ben met haar lastige rug best huiverig voor slecht passende zadels

Ymkeerica

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-12-12

Re: Ikonic zadels - Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:14

Ja de consult ging heel erg fijn. Ze leggen verschillende maten bomen op je paard om te kijken welke perfect past en daarna komen ze met 'potentiële' zadels aan om die allemaal te passen en te kijken hoe ze liggen en hoe ze onder het zadel liggen (er is daar een binnenbak waar je kunt rijden). Er is zelfs nog een mogelijkheid tot een digitale drukmeting voor tijdens het rijden.

Blue_Berry

Berichten: 474
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:33

Igniss schreef:
daaf4ever - Had daar ook al doorheen gebladerd idd, maar dat topic was al wat ouder.
Ymkeerica - goed om te weten, ze waren dus kundig in het aanpassen? Ben met haar lastige rug best huiverig voor slecht passende zadels


Ik ben ook bij countrymill geweest voor het aanpassen van een zadel. Mijn paard heeft ook een erg lastige rug, hoge schoft en een niet zo gevulde schouder maar ben echt onwijs goed geholpen! Bij het eerste consult een zadel van hun gekocht na het opvullen, en nu een op maat gemaakte kunnen overnemen en aanpassen. Ze zijn heel eerlijk en geven ook aan als iets gewoon niet werkt, ze gaven bij mij ook aan dat het heel lastig tot bijna onmogelijk is voor mijn paard om een 'standaard' zadel te kunnen dragen. Deze zal dus ook altijd aangepast moeten worden ivm de schoft, vandaar mijn keuze voor op maat gemaakte. maar ik snap dat niet iedereen die keuze heeft, ik kan je niet verder helpen wat betreft Ikonic zadels maar kan je zeker countrymill aanraden.

Igniss

Berichten: 977
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Ikonic zadels - Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 09:48

Countrymill hoor ik vaker goede dingen over, waar ligt dat? En.moet je er met je paard naartoe of komen die ook aan huis.

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:52

Mijn vertrouwen in Ikonic is een beetje weg. Eerst kreeg ik na 12 wkn een scheef zadel, toen een beschadigde zadel en nu moet ik weer wachten op een nieuwe omdat het model dat ik wil nog gemaakt moet worden :roll:

Blue_Berry

Berichten: 474
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:55

Igniss schreef:
Countrymill hoor ik vaker goede dingen over, waar ligt dat? En.moet je er met je paard naartoe of komen die ook aan huis.


Nijkerk, je moet naar hun toekomen. Ze hebben een goede binnenbak zonder spannende dingen (ook wel handig met sommige paarden :+ ). Zo kunnen ze zoveel mogelijk zadels passen en eventueel ter plekke gelijk aanpassen in de zadelmakerij. Let wel op, ze hebben een redelijk lange wachtrij mocht je bij ze willen komen.

aniquegraaf
Berichten: 647
Geregistreerd: 02-12-12
Woonplaats: Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:54

Ik heb zelf 2 springzadels van Ikonic en ben er super tevreden over! Sta zelfs op het punt om er ook een dressuur versie van te kopen :D

Appelflap445
Berichten: 111
Geregistreerd: 31-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:45

Ik heb eventueel een paar maanden oud Ikonic dressuurzadel te koop! Het is de kalfsleren versie, op dit moment met een narrow boom erin maar die kan makkelijk worden gewisseld mocht dat nodig zijn :)

Igniss

Berichten: 977
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 20:44

Appelflap445 schreef:
Ik heb eventueel een paar maanden oud Ikonic dressuurzadel te koop! Het is de kalfsleren versie, op dit moment met een narrow boom erin maar die kan makkelijk worden gewisseld mocht dat nodig zijn :)


Een bruïne? Dan heb ik wel interesse!

acondo
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Roeselare

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:26

Wij hebben in november 2016 2 springzadels gekocht. Ze zitten zalig....
Op wedstrijd zit ik ook makkelijk 3 u op mijn paard (viertal, dressuur, parade,...) en geen pijn of last :-)
Dus ik zou ze aanraden

Appelflap445
Berichten: 111
Geregistreerd: 31-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:41

Igniss schreef:
Appelflap445 schreef:
Ik heb eventueel een paar maanden oud Ikonic dressuurzadel te koop! Het is de kalfsleren versie, op dit moment met een narrow boom erin maar die kan makkelijk worden gewisseld mocht dat nodig zijn :)


Een bruïne? Dan heb ik wel interesse!


Helaas, een zwarte ;)

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Ikonic zadels - Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:47

Hier ook Ikonic over de vloer gehad maar die vrouw kende gewoon niks van zadelpassen :( Super jammer, want het zagen er wel geweldige zadels uit!

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:04

Ik heb via Country Mill ook een Ikonic zadel, ik heb de Pro (monoblad dressuurzadel). Mijn paard heeft een blessure in haar rug gehad en met dit zadel krijgt haar rug maximale vrijheid zodat ze haar rug zo optimaal mogelijk kan gebruiken. Ook mijn dierenarts en osteopaat waren enthousiast.

De service bij Country Mill is echt een aanrader! Ben er zelf en met stalgenoten al meerdere malen geweest en ze nemen alle tijd voor je en zijn eerlijk over wat wel en niet kan.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:48

Ik kom dit topic even een schopje geven. Heb gister een ikonic cross country zadel aangeschaft, maar twijfel nog een beetje (heb 2 weken proeftijd)
Ik vind dat het leer erg snel beschadigd en het merk is mij verder ook helemaal niet bekend, dus ben benieuwd naar de kwaliteit en iets meer recente ervaringen. Ze zijn namelijk wel behoorlijk aan de prijs, heb er 2300 voor betaald

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:25

Faelynn schreef:
Ik kom dit topic even een schopje geven. Heb gister een ikonic cross country zadel aangeschaft, maar twijfel nog een beetje (heb 2 weken proeftijd)
Ik vind dat het leer erg snel beschadigd en het merk is mij verder ook helemaal niet bekend, dus ben benieuwd naar de kwaliteit en iets meer recente ervaringen. Ze zijn namelijk wel behoorlijk aan de prijs, heb er 2300 voor betaald



Nu ruim 2 jaar 2 dressuurzadels van hun in gebruik. De Ikonic Elite en de Ikonic met Monoblad. Beide dressuur natuurlijk. Heerlijke zadels, goed aanpasbaar. Boom is licht flexibel dus veert goed mee met het paard.

Nadeel is dat ik er een nu niet helemaal goed passend krijg op mijn paard omdat de boom net iets te rond is en de rug van mijn paard net iets te recht. Daardoor krijgen we hem niet optimaal te liggen. Nog hard aan het sleutelen om dit goed te krijgen.

Het monoblad zadel ligt perfect op mijn grote reus. Veel schoudervrijheid.

Beide zadels zijn dus al ruim 2 jaar oud, geen beschadigingen op het leer, en blijft heerlijk soepel.