Schuurplekken van singel. Tips gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Schuurplekken van singel. Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 17:19

Hoi!

De laatste tijd valt het mij op dat mijn paard schuurplekjes heeft van zijn singel. Hij is geschoren en dan is zijn huid wat gevoeliger. Maar alsnog lijkt het me niet fijn voor hem. Ik ben dus opzoek naar een andere singel.

Ik heb nu een simpele singel van thorowgood, de Airoform.
https://www.divoza.com/nl/thorowgood-ai ... suursingel

Ik heb verder niet heel veel kennis van singels dus ik vroeg mij af hoe ik dit het beste kan oplossen.
Met een leren singel? Eventueel een singel met merinowol?

Dit is hoe mijn singel op mijn paard ligt:

Afbeelding

Alvast bedankt! :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Schuurplekken van singel. Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:21

Ik had altijd een wintec singel met dezelfde structuur als die van jou.
Paard kreeg ook kleine plekjes en heb toen een neopreen singel aangeschaft, probleem verholpen :j

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:31

Ik heb zowel neopreen, airoform als een mega dure leren anatomische singel geprobeerd. Alle types zowel met als zonder bontje. Uiteindelijk loopt ze nu zonder problemen op een katoenensingel (wel op letten dat je echt katoen hebt). Ik heb nu de singel van Bucas, voor de prijs hoef je het proberen niet te laten.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Schuurplekken van singel. Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:59

Dat hebben mijn paarden momenteel ook. Komt door de verharing. Gaat over zodra de zomervacht er is. Voordat je een nieuwe dure singel koopt zou ik dat even afwachten :-)

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:04

wwillemijn schreef:
Dat hebben mijn paarden momenteel ook. Komt door de verharing. Gaat over zodra de zomervacht er is. Voordat je een nieuwe dure singel koopt zou ik dat even afwachten :-)



Was mij ook al opgevallen. Heb nooit last van kale plekjes en nu ineens wel. Wilde al op zoek naar een bontje maar ik wacht het nu even af.

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Schuurplekken van singel. Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:05

Ik zou er gewoon even een singelbontje om doen tot dat het haar weer wat is terug gegroeid.
Ik snap ook nooit waarom mensen een stukje voor het zadel laten zitten met scheren en bij de singel alles weghalen, dat drukt toch net zo goed?

marielle98

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-08-14

Re: Schuurplekken van singel. Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:20

ik heb een pony die van zich zelf vrij snel schuur plekken heeft rondom de singel. Ik gebruik een singelbondje, en strek na het aansingelen de benen naar voren zodat er geen velletjes dubbel gaan zitten of schuren en dan heeft ze er eigenlijk geen last van.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Schuurplekken van singel. Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 11:00

Bedankt voor de tips! Ik ga in de tussentijd even een neopreen singel gebruiken want die heb ik nog liggen. En ik denk inderdaad gewoon even afwachten totdat zijn zomervacht terug is. Viel mij namelijk op dat hij op dit moment snel plekjes krijgt.

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Schuurplekken van singel. Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:53

Omdat dit topic gaat over 'schuurplekken', gooi ik mijn vraag ook even neer. O:)
Ik gebruik juist een neopreen dressuursingel, maar mijn pony krijgt steeds vaker last van schilfers achter haar oksels op de plek van de singel. Ookal poets ik het goed, was ik het, singel ik strakker aan of juist losser; de schilfers worden eigenlijk steeds erger.

Iemand enig idee wat voor singel het beste hierbij is voor een redelijke prijs (dus niet boven de €100)?

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Schuurplekken van singel. Tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:12

Ik had precies hetzelfde probleem. Bontje erom hielp ook niets.
Ik heb toen zo'n simpele ouderwetse katoenen singel gekocht bij Eppeljeck. Geen plekjes meer!
Uiteindelijk bleek mijn zadel niet goed te liggen (schoof naar voren en daardoor trok de singel strak achter de elleboog).
Nu goed zadel en katoenen singel en geen plekjes meer!