Welk bit of bitloze hoofdstel voor shet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Welk bit of bitloze hoofdstel voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 23:25

Hallo Bokkers,
Ik heb even een dilemma waar ik graag jullie meningen en ervaringen bij wil gebruiken.
Ik heb namelijk een super lieve shetlander die wat mij betreft bitloos kan. Ze is prima te sturen en om te stoppen hoef ik nieteens te remmen maar met 'ho' staat ze al stil (in het mennen, langelijnen, longeren ed). Maar nu ben ik niet echt tevreden over de bitloze hoofdstellen die ik heb. Ze blijven namelijk niet echt goed zitten. Bij lichte druk krullen de bakstukken op (ik trek dus eigenlijk de neusriem omhoog :( )

Dit is mijn barefoot kaakgekruist, hier is dit dus het geval
Afbeelding

Maar dat is ook bij deze sidepull zo
Afbeelding

Dus ik ben eigenlijk opzoek naar de tip voor een goed bitloos shetlanderhoofdstelletje.
Maar mocht dat onvindbaar zijn zit ik toch te denken aan een vriendelijk bitje. Hebben jullie daar misschien suggesties voor? Liefst ook geschikt voor mennen.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen,
Groetjes _Celess

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3


_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 23:36

Beafie schreef:
https://www.minihorseshop.nl/hoofdstellen/bitloos-hoofdstel-pardoes.html

Is dit misschien iets? Zelf heb ik hem niet omdat mijn mini hem niet past maar zoiets zou ik zelf denk ik uit proberen als hij wel in haar maat zou bestaab
Ik heb hetzelfde probleem als jij hebt wanneer ik bitloos met mijn pony werk dus ik ken je probleem...


Dankjewel voor je reactie! Dit hoofdstel valt inderdaad te proberen, maar vind t wel een beetje duur alleen om uit te proberen haha. Is wel in de aanbieding.. ik kijk even

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welk bit of bitloze hoofdstel voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 14:46

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga even kijken of ik ergens de fra pardoes kan uitproberen :)

Kaakriempje had ik ook al aan gedacht, maar dat kan ik niet echt goed bevestigen aan de hoofdstellen die ik heb.

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welk bit of bitloze hoofdstel voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 15:23


<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 20:44

Bedankt voor jullie reacties!

@karinlady , die gespen passen niet aan elkaar, maar ik kan de strengen onder de kaak door er wel afhalen en dan de ringetjes als sidepull gebruiken, maar dit lost het probleem helaas niet op.

Jackytje schreef:
Hier ben ik heel tevreden over de Nurtural bij mijn shet ruintje. Kon hem er prima op houden en de release is ook gewoon goed. :)

[ [url=m/M175Xa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij het tweede fotootje is eigenlijk mijn probleem te zien, ik wil graag dat het hoofdstel goed aansluit en blijft zitten als ik stuur.

@dennis, dankjewel, ga ik ook even kijken of er iets kingekruist te vinden is met een goede release. Valt te proberen :)

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3


_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-17 21:29

Hallo, alweer een tijdje geleden hierzo, maar inmiddels heb ik de fra pardoes kunnen lenen van iemand om uit te proberen. Helaas was dat m ook niet :( (heb zelfs nog een kaakriem gedaan want anders zaten de bakstukken in dr oog maar helaas zat t nog steeds niet lekker).
Omdat ik toch iets wil hebben wat echt goed zit, zit ik te twijfelen voor een bitje. Wat voor bit raden jullie aan? Ook om mee te mennen, maar ik wil geen liverpool, totaal niet nodig voor mijn pony, staat al stil als ik ho roep.

<3 Flinn Tygo Mimi en konijntjes Snoopy en Jessie!! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers