Zadeltassen bevestigen achter een dressuurzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Zadeltassen bevestigen achter een dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 15:56

Jaja, daar ben ik weer :') Heel kort achtereen, maar vragen, vragen...

Vorig jaar ben ik op trektocht geweest met een vzh zadel waar geen ringen op zaten, dus me moeten behelpen met de zakken heel gelijk vullen, maar dan nog schoof de boel de hele tijd. Tegenwoordig rijd ik met een Tekna dresuuurzadel en ook hier, geen ringen aanwezig.

Mits iemand een handige manier weet om de zadeltassen te bevestigen, laat zeker weten! Het is een beetje een miserie als je geen ringen hebt. :')

Afbeelding

Dit was het zadel waarmee ik destijds reed, met de zakken achterop.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Zadeltassen bevestigen achter een dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:59

Schoenmaker er ringen op laten zetten evt?

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:01


Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zadeltassen bevestigen achter een dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:23

Handig tasje! Maar een bananentas heb ik al en mijn tassen zijn van super kwaliteit :P Plus, enkel in dubbele tassen raakt wat je nodig hebt voor een trektocht (niet gezegd in de OP). Toch bedankt voor de suggestie!

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Zadeltassen bevestigen achter een dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:28

Ik heb dezelfde tassen als die van jou (ander merk, slagje kleiner maar zelfde principe) en geen ringen. Bij mij blijven ze bij gelijke verdeling goed liggen. Zitten van die touwtje aan die om je singelstoot/beugelriem gaan voor en het midden van de tassen ligt onder het einde van mijn kussens. Liggen deze nu gewoon los? Want dan is het een optie om er een riem aan te laten maken?

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zadeltassen bevestigen achter een dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:59

Ze zijn aan de singelstoten bevestigd, maar die bevestiging is dus net onder het zweetblad, jammer genoeg. Ik ga eens moeten prutsen denk ik met een touwtje dat van de voorste ringen naar achteren toe loopt en terug rondgaat, misschien kan ik daar de haakjes van mijn zakken aan vasthaken? Ik hoop het allesinds!

Hier blijven ze bij gelijke verdeling ook niet liggen, eens ik dan een linker- of rechtergalopje doe zakken ze langs de respectievelijke kant :( Die hartjespoep van haar is geweldig comfy, maar zorgt voor heel wat beweging _O-

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:16

Eventueel kan je een losse ring voor een staartriem aanschaffen, dat ding kan je klem zetten tussen de kussens van je zadel aan de onderkant van je zadel. Heb je een extra bevestigingspunt gecreƫerd dat je er ook zo weer af kan halen.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Zadeltassen bevestigen achter een dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:42

Gewoon ringen eraan laten zetten.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Zadeltassen bevestigen achter een dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:44

Touwtjes aan de zadeltassen en die onder het zweetblad door aan het voorste ringetje van je zadel knopen. Werkte prima bij mij!

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Zadeltassen bevestigen achter een dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:07

Zadelmaker zet er zo ringen aan, is vrij simpel te doen.

Maar zulke zadeltassen horen door de boom van je zadel gedragen te worden en dus niet op de rug(gengraat) van je pony te rusten. Ze horen eigenlijk op een westernzadel waar de boom ook achter de zitting door loopt. Stowaway heeft achtertassen die over de lepel gaan en dus wel door de boom van jouw zadel gedragen worden.