Boomloos Kinderzadeltje welke?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kaatastrof

Re: Boomloos Kinderzadeltje welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:36

Voor een grote Shet kan een Trekker Pony ook wel denk ik :) Is semi-boomloos. Er stond onlangs eentje te koop op facebook ergens.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:16

Van die pinokkio en pannenkoekzadeltjes ben ik echt geen fan :n Is echt een aanslag op de rug van je pony, want de drukverdeling is nihil..

Zelf jarenlang op mijn pony gereden met zo'n pannenkoekding (In de tijd dat we die kochten, had je nog niet zo veel keus als nu). Pony heeft helaas dus wel degelijk schade ervan opgelopen. Hij zit op zijn oudere dag erg vast in rug en bekken. Als ik toen de kennis van nu had... dan wist ik het wel.

Ik heb voor hem nu zo'n Wintec Kids. Dat vind ik dan nog één van de betere zadels voor Shetjes op de markt. In overleg met de osteo heb ik wel een dikkere pad met lichte inlages. Puur omdat zelfs die kussentjes niet al te goed zijn.

@Shirley Ik heb pas achteraf gezien hoe groot de Shet trouwens was ;) Dan is ie idd te groot.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:22

Is niet echt geheel boomloos. Er zitten kussentjes onder. Maar er zit ook niet echt een hele vaste boom in. Het is best flexibel op zich.

Hier het zadeltje op mijn pony:
Afbeelding
Mijn broertje rijdt heel sporadisch op hem. - Tegenwoordig niet meer want hij loopt zo verschrikkelijk stijf door de artrose ;(

@Denbine Dat berichtje was niet geheel naar jou bedoelt :) Op zich is er niets mis mee, al zou ik er dan wel een dekje met inlages onder doen (Evt Heavy Duty inlages), om toch de druk ietwat te verdelen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie