Zweetbladen dressuurzadel lengte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nheeren28
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-12-15
Woonplaats: Sint Willebrord

Zweetbladen dressuurzadel lengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-16 07:53

Hallo allemaal,

Even een stukje inleiding:

Ik rij nu op een tweedehands symphony zadel van het merk kn. Heerlijk zadel maar ik wil nu een zadel met dikke kniewrongen. Aangezien het merk kn erg goed bij mijn lichaam past en super op mijn paard past, ben ik voor een kn ouverture gaan kijken.

Ik heb dus laatst op een kn ouverture plus gereden en ben helemaal verliefd op de pasvorm op mijn paard en hoe ik er zelf in zit. Echter waren deze zweetbladen veel korter dan mijn symphony :(. Singel (dressuur) van 65cm zit bij symphony op 4e gaatje elke kant en bij de ouverture maar op het 1e gaatje en bij andere kant ook NET op 1...

Vandaar dat ik eerst hier eens wil vragen wat jullie van de zweetbladmaat vinden voordat ik iets ga kopen. Is mijn symphony misschien met verlengde zweetbladen? (waar kan ik dit zien/meten) of is het gewoon de vorm van het zadel dat de "normale" zweetbladlengte gewoon zo kort is bij de ouverture?




Op internet kan ik nergens vinden hoe lang een zweetblad nu eigenlijk moet zijn in verhouding met je knie/been. Wel dat verlengde bladen voor een langer been zijn bedoeld (maar is een verlengde ouverture misschien net zo lang als mijn symphony nu). Heb eens op foto's gezocht van dressuurruiters en naar de maat van de bladen gekeken in vergelijking met de benen, maar kom niet veel verder...

Ik heb geen hele lange benen namelijk, en kwam bij de ouverture ook met mijn knie en deel van onderbeen (10-15 cm) nog op het blad. De symphony stopt halverwege mijn onderbeen ongeveer.



Hoe lang moet een zweetblad nu eigenlijk zijn in verhouding met knie/onderbeen? En waar kan ik zien of mijn symphony misschien een verlengd zadel is?

Brand allemaal maar los!

Hier nog 2 foto's van mijn symphony lengte met mijn beenmaat nu. Goed of kan het eventueel korter? (Let op: Beugels zaten paar gaatjes korter voor balkjes draven)


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nheeren28 op 24-10-16 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt


nheeren28
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-12-15
Woonplaats: Sint Willebrord

Re: Zweetbladen dressuurzadel lengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-16 08:09

Kan dat ook? Bij een zadelmaker dan? En is het dan onder het zweetblad of zetten ze die echt op het zweetblad?

nheeren28
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-12-15
Woonplaats: Sint Willebrord

Re: Zweetbladen dressuurzadel lengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 09:10

Zat hier idd wat korter om in verlichte zit over balkjes en cavaletti's te draven.

Denk dat ik gewoon voor een nieuw zadel ga kijken, of op deze blijf rijden (met eventueel dikke wrongen).
Heel erg bedankt allemaal!

nheeren28
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-12-15
Woonplaats: Sint Willebrord

Re: Zweetbladen dressuurzadel lengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 19:21

Springen is dan voorgoed bijbij ja haha.

Even een update:
Heb vandaag een nieuw dressuurzadel gekocht, een kn ouverture (met lange bladen). Zit heerlijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, GoogleAdsense, LisaaSophie, roosjenat, tiwi1969 en 11 bezoekers