Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 12:17

Beetje lasting om te omschrijven, maar de sluiting van mijn beugelriem heb ik nu onderaan bij de beugel en daar zit een hoesbeschermer omheen. Dus geen deel van de riem door de lus van het zadel.

Alleen heb ik momenteel voor nood (onverwacht een paard gekocht) er 'normale' beugelriemen bij, waardoor het laatste gedeelte enorm uitsteekt. Dit zou ik kunnen afknippen, maar gezien de staat van de beugelriemen, ben ik op zoek naar nieuwe!

Alleen welke gebruiken jullie daarvoor? De meeste zijn ontzettend lang en ik vind het zonde om daar een stuk van af te gaan knippen, helemaal als ze nieuw zijn :+ Een tiental jaar geleden had Wintec hele fijne beugelriemen, maar die kan ik helaas niet meer vinden (de sluiting van de huidige vind ik persoonlijk vervelend, ik heb liever de normale gesp).

Wat zijn goede alternatieven?

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:22

Korte (spring) beugelriemen
Evt toch een stukje afknippen indien nodig. Handig/praktisch gaat bij mij voor t mooie ;)

En ik zou gaan voor met nylon ingegd want die rekken niet en zitten dus altijd gelijk.

RianneH

Berichten: 28235
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:49

Destijds hebben wij gewoon de beugelriem omgedraaid, zodat de gesp beneden zit. Uitstekende deel viel heel erg mee in dit geval.

Nu heb ik enkele beugelriemen, zoals de wintec webbers, bevalt uitstekend :)

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:52

Bedoel je misschien de wintec webbers?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 12:59

De huidige Wintec Webbers vind ik door de huidige sluiting niet zo heel fijn. Voorheen hadden ze ook een gewone gesp, maar die kan ik zo niet meer vinden.

Voor springbeugels kom je zeker terecht in de 130cm? Epplejeck heeft daar alleen maar 'pony' beugelriemen in. Ze Mogen best iets duurder zijn met nylon ingeweven. Ik stap altijd wel op met een kruk, maar wil wel dat ze minimaal gaan rekken.

Ik hoorde ook dat de Anky beugelriemen korter zijn, alleen daar staat bij de site van Divoza weer geen lengte bij :')

joelleo97
Berichten: 76
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: Sint-Willebrord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:02


Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:49

Je kan indd gewone beugels omdraaien ideaal. Als je wat kleiner bent kortere zoeken

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 15:54

joelleo97 schreef:
Niet de goedkoopste maar ben wel heel blij met deze van anatomica:
https://drunensruiterhuis.nl/nl/zadels/486-anatomica-beugelriemen-enkel-1000000030594.html

De gesp zit niet helemaal onderaan maar waar je been contact met het zadel maakt is de riem enkel


Dat zijn maten waar ik wel blij van word! Naar zoiets ben ik inderdaad op zoek, alleen kan niet vinden of ze met nylon zijn. De beschrijving is wat karig. Voor dat bedrag ga ik er trouwens wel vanuit dat ze niet direct uitrekken :D

Kortere is inderdaad een optie Joltsje, maar bij de meest korte zit je op 1.3m en ik weet van 'vroegah' dat er speciale beugelriemen voor waren. Alleen kan ik ze nu niet meer vinden, op die van Wintec na.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:56


joelleo97
Berichten: 76
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: Sint-Willebrord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:44

Sakura789 schreef:
joelleo97 schreef:
Niet de goedkoopste maar ben wel heel blij met deze van anatomica:
https://drunensruiterhuis.nl/nl/zadels/486-anatomica-beugelriemen-enkel-1000000030594.html

De gesp zit niet helemaal onderaan maar waar je been contact met het zadel maakt is de riem enkel


Dat zijn maten waar ik wel blij van word! Naar zoiets ben ik inderdaad op zoek, alleen kan niet vinden of ze met nylon zijn. De beschrijving is wat karig. Voor dat bedrag ga ik er trouwens wel vanuit dat ze niet direct uitrekken :D

Kortere is inderdaad een optie Joltsje, maar bij de meest korte zit je op 1.3m en ik weet van 'vroegah' dat er speciale beugelriemen voor waren. Alleen kan ik ze nu niet meer vinden, op die van Wintec na.


Toevallig heb ik van de week een extra gaatje in mijn beugelriemen geprikt en kwam een hoop nylon tegen! Ook is de "ophanglus" volledig van nylon!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 02:46


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 08:39

Dank jullie wel, die van Anatomica vind ik er heel fijn uit zien! Ik denk dat die het gaan worden, dan heb je ook maar een enkele naar beneden en geen dubbele.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:49

Hm, ik breek ff in.. ik zoek idd een soort webbers, omdat je dan je beugels kan wisselen zonder dat je de bovenkant van de beugelriem van je zadel af moet prutsen.
Maar is webber de enige met dit systeem? Want ik vind op zich die webber ophanging met dat haakje in de beugel een beetje... euh.. risky zeg maar?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 10:37


petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:25

@Cer: met de oude webber kon ik mijn beugels niet van de riemen krijgen, het stuk waarin de T-sluitign zat was te dik. (of het lag aan mijn stijgbeugels). Met mijn enkelvoudige riemen van stubben kan het wel. MAAR moet er ook bij zeggen dat het al mijn 2de paar is en dat het eerst na 2maanden teruggegaan is naar de fabrikant, omdat uitgerokken waren en met een verschil van 2.5cm (ene kant 1 gat korter moeten zetten en de andere 2 bijna 3) en vond (en nog steeds) dat wel zonde voor die prijs.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:12

Cer schreef:
Hm, ik breek ff in.. ik zoek idd een soort webbers, omdat je dan je beugels kan wisselen zonder dat je de bovenkant van de beugelriem van je zadel af moet prutsen.
Maar is webber de enige met dit systeem? Want ik vind op zich die webber ophanging met dat haakje in de beugel een beetje... euh.. risky zeg maar?


Ik heb, denk ik, al wel 8 jaar, Prestige monobeugelriemen,die ook het Webbersysteem hebben (ik denk zelfs dat die eerder op de markt waren dan Wintec) Ze waren destijds niet goedkoop maar hebben er al heel wat jaren en kilometers opzitten en zijn nog steeds prima. Over de kwaliteit van Wintec durf ik niks te zeggen maar Prestige is een aanrader.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:08

Ik vind die van anatomica er wel mooi uitzien, maar ik kan zo van het fototje niet zien hoe de beugel aan de riem moet...

Ik ga de prestige en stubben eens googlen, thanks! +:)+

joelleo97
Berichten: 76
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: Sint-Willebrord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:53

Cer schreef:
Ik vind die van anatomica er wel mooi uitzien, maar ik kan zo van het fototje niet zien hoe de beugel aan de riem moet...

Ik ga de prestige en stubben eens googlen, thanks! +:)+


Als je wil kan ik van de anatomica met beugel eraan wel een foto maken! Je moet de riemen wel loshalen om er een beugel aan te doen.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:56

maar moeten die riemen van dat haakje van je zadel af?
Dat haakje is bij mij nl enorm strak .. en ik wissel nog wel eens van beugel, vandaar dat het onderaan wisselen mij zo makkelijk leek.. :o

joelleo97
Berichten: 76
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: Sint-Willebrord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:57

Cer schreef:
maar moeten die riemen van dat haakje van je zadel af?
Dat haakje is bij mij nl enorm strak .. en ik wissel nog wel eens van beugel, vandaar dat het onderaan wisselen mij zo makkelijk leek.. :o


Ja de riem moet helaas van het zadel af.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 13:06

Kun je de riemen wel opsteken met die Anatomica beugel trouwens?

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:07

-O- ow.. dan wil ik ze niet...

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:10

@ Cer: van alle enkelvoudige beugelriemen die ik al ben tegen gekomen zijn die van stübben de enige waarbij je de beugels zou kunnen wisselen zonder de riemen van je zadel te halen.

@TS: dit lijkt mij wel, als je een gaatje bijmaakt kort aan de ophanglus.

joelleo97
Berichten: 76
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: Sint-Willebrord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:13

petitparis schreef:
@ Cer: van alle enkelvoudige beugelriemen die ik al ben tegen gekomen zijn die van stübben de enige waarbij je de beugels zou kunnen wisselen zonder de riemen van je zadel te halen.

@TS: dit lijkt mij wel, als je een gaatje bijmaakt kort aan de ophanglus.


Dit gaatje zit er inderdaad.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:23

Ik zag een kennisje van mij met de Wintec variant, die kon dat ook .. maar dat kon ook aan het beugelgat liggen misschien.. maar dat was voor mij wel een epifany :oo #handig!