16" zadel, welke maat dekje???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeszc
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-10-15

16" zadel, welke maat dekje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 16:33

Hoi, :)

Ik heb via marktplaats een heel leuk dekje gevonden (schockemöhle _/-\o_ ). Het enige probleem is dat ik bang ben dat hij een beetje te groot is. Het is namelijk voor een grote D pony (1,47) met een 16" dressuurzadel. Het dekje is full dressuur.
Gaat dit wel redelijk passen of verdrinkt de pony straks in het dekje? Wat denken jullie?
En weet iemand misschien hoe de schockemöhle dekjes qua maat uitvallen? (ruglengte en hoogte)
Hoop op een reactie *\o/*

Groetjess

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Re: 16" zadel, welke maat dekje???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:36

Bij een 16 inch denk ik dat het net wat te groot is, maar dat ligt ook deels aan de bouw van de pony zelf. Ik heb zelf een 16,5 inch/17 inch vzh zadel, op een kleine D-pony maar wel een full vzh dekje. Ik denk dat cob beter gaat passen, ik weet niet of je kunt ruilen?

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:36

Pebblea schreef:
Bij een 16 inch denk ik dat het net wat te groot is, maar dat ligt ook deels aan de bouw van de pony zelf. Ik heb zelf een 16,5 inch/17 inch vzh zadel, op een kleine D-pony maar wel een full vzh dekje. Ik denk dat cob beter gaat passen, ik weet niet of je kunt ruilen?


EDIT: welk maat dekje heb je nu dan? Als je daarop kijkt weet je het ook :j

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:42

Denk wel dat het gaat passen, maar het verschilt enorm per dekje! Eskadron valt bijvoorbeeld enorm groot uit. Ik gebruik ook full dressuur dekjes op mijn pony van 1.40m en 17 inch dressuurzadel.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:43

Ik heb onder mijn 16 inch zadel gewoon full dressuur liggen.

Mijn pony is 3 cm groter dan die van jou en dat kan prima, cob dekjes onder zo'n zadel zijn heel mini.
Ook op mijn paard heb ik onder en 16 inch zadel full liggen, persoonlijk vind ik het mooier om wat meer dek te zien dan zo'n onder het zadel gefrommeld lapje stof.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:44

Ik zou de afmetingen vragen bij de verkoper en dan vergelijken met dekjes die je nu hebt.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: 16" zadel, welke maat dekje???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:54

Het is per merk verschillend hoe groot doekjes vallen. Van de meeste doekjes zou een cob perfect zijn voor de ruggensteun van een 16 inch zadel, maar het is ook afhankelijk van de lengte van de zweetbaden natuurlijk. Meest ideaal is inderdaad om naar de maten te vragen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: 16" zadel, welke maat dekje???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:26

Het verschilt maar hier onder 17inch dressuur rossner zadel maat pony dressuur van br en qhp pads.full is echt te groot maar heb ook al sjabrakken van andere merken waar pony echt te klein zal zijn en we cob nodig hebben.maar ik zou nooit full onder een 16inch zadel leggen