Wintec of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:19

gohya schreef:
Neem een zadel met terug gesneden kamer,dan ligt de schoft vrij.


Bij een zadel zonder terug gesneden kamer, hoort de schoft toch ook niet tegen de kamer te zitten? Ik vraag me altijd af hoe zo'n terug gesneden kamer echt 'vrijheid' aan de schoft kan brengen?

@TS
Ik heb zelf sinds een zestal maanden een Wintec Isabel Werth (daarvoor 10 jaar lang een Wintec Pro Dressuur gehad, zadel ziet er nog top uit ondanks weinig onderhoud, enige reden dat ik een nieuw gekocht heb, is omdat ik eigenlijk al 10 jaar met een zadel reed wat voor mezelf te groot was)

De vervangbare kopijzers zijn inderdaad wel handig, bij de nieuwe Wintecs nu gaan er ook een soort van inlegpads onder de kussens waardoor de kussens meer aangepast kunnen worden.

Persoonlijk zit ik heel fijn op mijn Isabel Werth, maar voor mijn paard heb ik het gevoel dat de kussens iets breder uit elkaar zouden mogen liggen, met name aan de zijkanten van de schoft. (Paard met vrij brede botten, maar slappe bespiering)
Mijn ervaring met Wintec is over het algemeen erg goed, maar het blijft een feit dat ze niet op alle paarden echt goed passen. Dit kan je dus (net als voor eender welk ander zadel) best even passen met een betrouwbare zadelpasser.

Ireika!
Royal Grande!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 45 bezoekers