Het leed wat een passend zadel vinden heet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:59

Als je paard nu al zo gevoelig reageert zou ik boomloos gaan, vaak reageren paarden daar heel positief op als ze onder een boomzadel niet kunnen ontspannen. Je paard moet nog ontwikkelen, wacht met een maatzadel totdat hij wat constanter in postuur is anders blijf je bezig en je paard explodeert. Veel boomloze zadels zien eruit als een dressuurzadel en mag gewoon mee gestart worden, Je moet kijken of de lengte wel klopt, veel merken zijn erg lang. Ghost heeft hele kleine maten bijvoorbeeld, en is ook betaalbaar.



dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:56

MarryAnneR schreef:
Dankjewel voor de tips.
Boomloos kruipt niet in de oksel?
Ook als schuift de singel niet, er blijft teveel plooi over voor de singel (waar ik uiteraard gladstrijk) en daar komen de wondjes.

Het is gewicht van de ruiter is slechts 35 kg. ( ze wordt in januari alweer 14, dus verwacht ik niet dat ze ineens een zwaargewicht zal worden)

I


Boomloos kruipt naar mijn ervaring veel minder dan boom, het is de plank in het zadel die dat vaak veroorzaakt. Maar ik vermoed dat je ook een andere singel moet. Anatomisch gevormd, of juist zoals in het geval van mijn paard veel dunner, dat is ook uitproberen vrees ik.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jasminlisa, MirjamRobin en 79 bezoekers