Zadel voor pony met korte ronde rug.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Zadel voor pony met korte ronde rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:40

Als ze zo veranderd zou ik idd ook naar boomloos kijken. Schakel Teteltee hier op bokt eens in, zij heeft een passervice voor boomloze zadels, je kunt dan direct diverse modellen proberenen zien of dit fijn is voor jullie!



darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:59

Als je Veluwetrail gaat rijden zou ik niet enkel met een Barebackpad gaan. Dit ook ivm drukverdeling. Verder zijn die halfpads helaas niet zo heel ideaal, gaan vaak schuiven. (Halfpad moet onder gewone dekje, om de ruggengraat vrij te houden van druk bij boomloos).
Verder, Barefoot moet maar net geschikt zijn voor jou en je paardje, en is zeker niet het enige goede boomloze merk. Zo heb je o.a. nog Ghost, Trekker en nog semi-boomloze merken...Zie ook de linkjes in je PB met info :)

Edit: zie dat ik al PB terug heb, ik reageer daar even :)

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Zadel voor pony met korte ronde rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:12

Teteltee komt ook door hele land met haar passervice ;)

@tamary hoe verdeeld een boomzadel dan volgens jou de druk van bepakking? Want dit hangt er toch hoe dan ook naast de boom? Dus lijkt me dat het dan evengoed druk geeft aan een kant van het zadel. Het ruitergewicht wordt mooi verdeeld omdat dit midden OP de boom zit, maar zadelpassen hangen aan de zijkanten en doorgaans niet op je zadel.

TS gaat er veel bepakking mee dan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aliedaa, Excalibur, GrapeshotBot, xSCWx en 80 bezoekers