Herkent iemand dit bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Herkent iemand dit bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 13:06

Herkent iemand dit bit?

Afbeelding


HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 13:17

Just_Sannee schreef:
Even magda_90 op bokt even benaderen. Die heeft veel verstand van bitten :)


OK, doe ik met een PBje...

HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Re: Herkent iemand dit bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 13:19

Ik heb haar de link naar dit topic gestuurd met de vraag of ze even wil kijken, we wachten het af!

HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 16:31

magda_90 schreef:
Ik kom zo niet op de naam van het bit, maar qua beschrijving kan ik i.i.g. het e.e.a. vertellen. Het is een bit bestaande uit twee mondstukken:
- De eerste is diegene met die bolletjes (overigens geen waterford wat dat moeten echt aaneengesloten schakels zijn http://paardenbitten.nl/images/Mondstuk ... erford.jpg) die vooral meer druk geeft op de tong, de bolletjes zijn in theorie bedacht om het paard uit te nodigen om met het mondstuk te spelen en vastpakken te voorkomen.
- Het tweede mondstuk zit met zijn bitringen vast aan de eerste én aan de teugels. Dit mondstuk is zo extreem gebogen omdat het zo de ruimte kan geven aan de eerste. Dit tussenstuk zie je niet vaak omdat deze veel druk per mm² op een klein oppervlakte overbrengt op de tong.

Het is een bit wat t.o.v. de reguliere trens veel meer inwerkt op de tong en op de lagen. Qua vormgeving zie je ook dat dit bit bedoeld is om het hoofd naar beneden te krijgen.

Ik ben hem eens eerder tegengekomen maar ik moet even herinneren waar ook al weer. -:)

Als dit jouw eigen foto is, zou ik hem dan wellicht mogen introduceren op mijn website?


OK... :o ...ik weet dat er bitten bestaan met rolletjes zodat het paard er mee gaat spelen ipv vast houden maar deze combinatie was mij onbekend. Thanks Magda voor de openbaring.

Ik gebruik dit hoofdstel al bijna een jaar bij twee paarden en laat het mondstuk met rolletjes altijd onder de kin hangen als soort kinriem. Heb net even goed gekeken en gepast: beiden passen inderdaad naast/op elkaar maar ik vind het wel een hele mond vol hoor...
De reden van mijn vraag is dat ik een ander hoofdstel erbij neem en hetzelfde soort bit wil gebruiken omdat beide paarden daar aan gewend zijn en goed op reageren.

(Je mag die foto gebruiken hoor, geen probleem)

HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 20:27

takkie_muis schreef:
Oh ja dat enge ringbit , apart bit TS waar komt ie vandaan?


Zover ik kan terug gaan komt het uit Chili...

HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 20:34

magda_90 schreef:
Als eerste bedankt.

Ik wou net als Just_Sanee vragen waarom je niet bent overgegaan naar iets als Sprenger/Myler? Gezien dat mondstuk niet als kinding is bedoeld kan ik mij voorstellen dat je toch een iets andere werking krijgt dan een normale trens.

Niet om aan te vallen hoor, maar ik vraag het mij zo af namelijk.


Tja, beide paarden reageren goed op het dubbele gebroken bit alleen en door de ombuiging ligt het heel mooi in de mondhoeken. Vandaar dat ik er nog een zoek.

Deze heb ik ook nog liggen om te proberen.

Afbeelding

HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 20:41

Just_Sannee schreef:
Ts, heb je misschien een foto van paard met hoofdstel/bit? Ben wel benieuwd hoe ie ligt in de mond


Van welke... de vraag foto of die nieuwe?


HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 20:45

magda_90 schreef:
Die hierboven? Dat is een halve kneveltrens, regulier in gebruik.

De myler is ook aardig voorgevormd, wellicht is dat een optie? Al vraag ik mij af hoeveel kwaad dit bit kan zoals jij hem gebruikt. Qua werking zal hij wel wat anders zijn... even de gedachten erover laten gaan.


Hoe bedoel je hoeveel kwaad dit bit kan zoals jij hem gebruikt ?

HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 20:57

Ah, ik begrijp je.
Ik wil deze ook niet vervangen hoor, dit blijft gewoon zo, maar eenzelfde opzet van hoofdstel erbij.
Vandaar mijn zoektocht...

HappyHarry

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-13
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 09:53



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Charmaine, cinniz123, kimmetje26, veertje99, Yellowstone en 9 bezoekers