shetland westrenzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

shetland westrenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 17:26

Hallo iedereen,
na een tijdje heeft mijn shetlander het wel gehad met het springen/dressuur dus zijn we wat nieuwe dingen gaan uitproberen .
1 van die dingen is 'western'rijden, ze pakt dit erg leuk op en lijkt er heel wat plezier in te hebben,ook mijn broer(die nu op haar rijdt) vindt het helemaal geweldig : het doet hem denken aan cowboys :D
Maar nu , ik ben stilletjes aan het rondkijken voor een zadeltje,pad etc.
nu zag ik dit zadel http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... 1032-BL-SH
Ik weet dat een pony een deftig zadel verdient maar ik heb geen geldboom in m'n tuin en DA kosten etc. gaan nu eenmaal voor .
Dit zou dan een eerste zadel zijn later komt er dan mss een tweedehandsje van een goed merk.
Nu vraag ik of er iemand misschien ervaringen heeft en of dit wel verstandig is om al meteen een zadel te kopen .
groetjes


jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:09

Ok bedankt voor de reacties
Ik woon alleen in een 'gat ' waar vreselijk weinig paardenspullen worden aangeboden.
Het zadel,dat ik nu heb paste perfect voor mij maar voor deze ruiter minder helaas .
Ik vrees dat die barefoot niets wordt mijn pony is ong 90 cm
Zijn er anders nog andere merken waar ik naar kan kijken ?
Het moet echt western zijn , ik ga ook niet teveel aan het zadel uitgeven het is voor een paar keer in de maand ofzo.
Het zadel moet ook. 12inch zijn en ruim verstelbaar liefst kunststof .
En ik weet dat bokt me nu wrs wil opvreten maar ik heb echt niet genoeg geld om een zadel te laten aanmeten door een zadelpasser . Kost hier in de buurt 75 euro dat is me ècht teveel geld ;)

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: shetland westrenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:13

Die barefoot is me te veel geld , daarvoor heb ik mijn tekna zadel gekocht (tweedehandsje)
Ik ga echt niet zoveel betalen voor een zadel voor een shet voor die 3x in de maand !

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:14

Blubje11 schreef:
Kan je niet beter meteen een tweedehands zadel kopen? Kan je meteen een leren zadel kopen, voor de prijs waar je nu een nieuwe voor hebt van kunststof. Daarbij verkoop een je goed tweedehands zadel makkelijker voor de prijs waar je m voor gekocht hebt(zolang ie niet heel veel meer versleten is natuurlijk) dan een gloednieuwe.

Probleem is , hier in belgie in mijn buurt wordt echt zelden een zadel aangeboden laat staan western boor een shet :/


jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: shetland westrenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:25

Ja helaas wel
Ik ga nu de bokmarkt,marktplaats en kapaza afspeuren

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: shetland westrenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:38

Allemaal al verkocht de zadeltjes
Ik heb een engels zadel maar de ruiter past niet in het zadel waardoor hij te ver naar achteren zit

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: shetland westrenzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:51

Omdat ik een westernzadel wil !
Maar ik heb nu nog een oude voltigesingel gevonden kortere singel eraan en zo zal het ook wel gaan
En nee de ruiter is niet te groot, hij is alleen wat dikkjes :o


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, XladyX en 10 bezoekers