bates zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 15:50

hihi,

heeft iemand ervaring met Bates zadels? en kan mij hier wat meer over vertellen?
kwaliteit, prijs, waar te koop in Nederland etc?

ze zien er namelijk zo gaaf uit :)

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:21

Geen ervaring mee, maar misschien dat je hier wat nuttigs uit kunt halen (ook wat betreft de prijs). ;)
[HAR] Merk Bates

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:40

Voor mijn haflinger heb ik 2 bates zadels. Een dressuurvariant en de veelzijdigheidsvariant.
Zelf vind ik het heerlijke zadels, handig dat je de kniewrongen kan verplaatsen en de boom is makkelijk te verwisselen. Zadels blijven ook mooi.
Zelf heb ik deze in Belgie gekocht.

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:43

meer dan _/-\o_ <3 :~ :+: kan ik niet zeggen!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:44

Mijn verzorgpaard had een Bates springzadel, heb er niet vaak meegereden, maar ik vond hem prima zitten. Over de prijs kan ik niks zeggen

Mimo

Berichten: 264
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Västernorrland , Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:45

ik heb een Bates stockzadel en die bevalt prima! Heerlijke zachte zit en ideaal dat je de boom kunt verwisselen als hij in de zomer 'een maatje groter' is.
Kwaliteit is prima en mooi afgewerkt: kortom alleen maar tevreden!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:47

Bates caprilli dressuur zadel, heb ik al jaren, bevalt nog steeds prima!
Prijs, weet ik veel toendertijd? Geen idee, heb hem nieuw gekocht, maar dat weet ik echt niet meer.
Heb hem nu denk ik al zeker jaar of 8.
Ik reed er dressuur mee, endurance, sprong en crosste er (recreatief) mee.

Heeft verwisselbare boom, maar helaas pasvorm die totaal niet bij mijn 2e paard paste dus daar moest ik toch ander zadel voor kopen.

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:48

Ben het helemaal eens met hierboven.
Ik heb er ook één en kan hem nu eindelijk gaan gebruiken (paardje inrijden) en moet zeggen;
Het zit als een huis en alles is heel simpel aan te passen.
Ik laat de zadelmaker nog even komen om alles helemaal goed aan te passen aan mijn paardje.

Vind het mooie zadels om te zien, zitten geweldig en prijs is dan ook naar kwaliteit :)

Ik heb trouwens de bates dressage met cair.
Je kan ook werken met het easy change riser systeem en je kan ook de boom verwisselen.
Dus eigenlijk heb je een zadel voor je hele leven omdat hij zo makkelijk aan te passen is (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ben iig zoals je kan lezen tot nu toe zeer tevreden!!

Nieuwprijs van dit zadel is 1350 euro bij piafferuitersport. Maar ik heb hem tweedehands gehaald in haast nieuwstaat!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:53

xAnnouk schreef:
Ben het helemaal eens met hierboven.
Ik heb er ook één en kan hem nu eindelijk gaan gebruiken (paardje inrijden) en moet zeggen;
Het zit als een huis en alles is heel simpel aan te passen.
Ik laat de zadelmaker nog even komen om alles helemaal goed aan te passen aan mijn paardje.

Vind het mooie zadels om te zien, zitten geweldig en prijs is dan ook naar kwaliteit :)

Ik heb trouwens de bates dressage met cair.
Je kan ook werken met het easy change riser systeem en je kan ook de boom verwisselen.
Dus eigenlijk heb je een zadel voor je hele leven omdat hij zo makkelijk aan te passen is (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ben iig zoals je kan lezen tot nu toe zeer tevreden!!

Nieuwprijs van dit zadel is 1350 euro bij piafferuitersport. Maar ik heb hem tweedehands gehaald in haast nieuwstaat!


Nou dat aanpassen gaat wel, maar zeker niet voor het leven en elk paard.
Voor hetzelfde paard zal het wel redelijk aan te passen zijn, maar mijn andere paard kan ik er echt niet mee laten lopen.
Ik had uiteraard gehoopt dat ik geen ander zadel meer hoefde te kopen.
Andersom wel... zijn zadel past wel op het paard waard de bates normaal gesproken op ligt.

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:55

Sjolvir schreef:
xAnnouk schreef:
Ben het helemaal eens met hierboven.
Ik heb er ook één en kan hem nu eindelijk gaan gebruiken (paardje inrijden) en moet zeggen;
Het zit als een huis en alles is heel simpel aan te passen.
Ik laat de zadelmaker nog even komen om alles helemaal goed aan te passen aan mijn paardje.

Vind het mooie zadels om te zien, zitten geweldig en prijs is dan ook naar kwaliteit :)

Ik heb trouwens de bates dressage met cair.
Je kan ook werken met het easy change riser systeem en je kan ook de boom verwisselen.
Dus eigenlijk heb je een zadel voor je hele leven omdat hij zo makkelijk aan te passen is (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ben iig zoals je kan lezen tot nu toe zeer tevreden!!

Nieuwprijs van dit zadel is 1350 euro bij piafferuitersport. Maar ik heb hem tweedehands gehaald in haast nieuwstaat!


Nou dat aanpassen gaat wel, maar zeker niet voor het leven en elk paard.
Voor hetzelfde paard zal het wel redelijk aan te passen zijn, maar mijn andere paard kan ik er echt niet mee laten lopen.
Ik had uiteraard gehoopt dat ik geen ander zadel meer hoefde te kopen.
Andersom wel... zijn zadel past wel op het paard waard de bates normaal gesproken op ligt.


Daarom zeg ik ook uitzonderingen daargelaten. ;)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:58

Ik duim wel dat het zadel op mijn nu 2 1/2 jarige gaat passen..

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:00

Ik duim met je mee, hopelijk gaat het passen voor jullie :)
Zou zonde zijn als het niet past.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:24

Op het moment loopt er een actie voor Bates en Wintec
Bij aankoop van een zadel krijg je een Riser set en een kopijzerset erbij. Deze actie loopt t/m het einde van deze maand.

Voor de Bates zadels zijn er ook Flexiblocks verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren.

BritHittepit

Berichten: 2544
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:41

ik vind het fijne zadels maar heb al bij enkele paarden gemerkt dat ze te ver op de schouder liggen... als je ze dan achter de schouder legt, dan komen de singelstoten te ver naar achteren waardoor je niet kan aansingelen... de kwaliteit is wel goed (voor zover ik er ervaring mee heb) maar voor dezelfde prijsklasse of zelfs minder heb je ook kwalitatief goede zadels zoals, euroriding, fairfax, kent and masters is zelfs goedkoper,...

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:12

Ik heb de Bates Innova dressuurzadel met de dikke kniewrongen! Ik zit er super graag op, hij blijft mooi en hij paste op de verschillende typen paarden :-) van mijn breder paard tot een supersmalle die ik ooit reed! Ik ben fan!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:14

Heb twee jaar lang op een Bates gereden, heerlijkste zadel waar ik ooit mijn kont op heb mogen planten. Echt héérlijk, súperzacht, mijn eerste ervaring met een 'echt' dressuurzadel en oh my, het enige wat ik mis aan die pony is z'n zadel :+

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:13

heb al jaaaren een bates, nieuw gekocht en ziet er nog steeds als nieuw uit. Echt een heerlijk zadel maar helaas op mn 9jarige niet 100% passend dus voor haar heb ik een ander zadel maar als ik mag kiezen zit ik liever op de bates dan op mijn AGM terwijl dat toch een zadel is met een nogal ander prijskaartje...(vergelijkbaar met o.a forrestier/antares en Devoucoux)

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 21:18

denken jullie dat het zou passen op een arabiertje ?