HD Ruitersport Failliet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shet_rules

Berichten: 488
Geregistreerd: 22-04-06
Woonplaats: Zuid-Limburg

HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 22:50

Ik las op de Facebook van HD Ruitersport dat ze failliet zijn.

Voor iedereen die daar nog 2e hands spullen of dekens heeft liggen, je kunt deze morgen nog ophalen, en daarna niet meer!
Dus als er nog iets ligt.. morgen ophalen, of iemand anders laten doen.

Tegoedbonnen kun je helaas niet meer inleveren.. -O-
Al zag ik op FB dat je ze nog bij Peerke in Horn kunt inleveren voor korting.
https://www.facebook.com/permalink.php? ... ed_comment

Jammer dat ze failliet zijn, ik kon er mooi zo nu en dan eens wat 2e hands artikelen verkopen.
Al was er in de winkel niet veel meer te krijgen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:30

ED --> HAR

swaatje

Berichten: 636
Geregistreerd: 27-04-09

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:16

Oke, maar er staat ook dat je de 20ste december nog je spullen kunt ophalen... heb er nov drie zadels liggen voor de verkoop!

Ja balen indd, fijne winkel met mensen die verstand van spullen hebben

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:24

Ik heb er een zadel gekocht laatst. dat paste niet en kon ik terug sturen, maar ik heb dus dat zadel netjes teruggestuurd en mijn geld nooit terug gekregen... Heb wel contact opgenomen met de Curator maar nog geen reactie.
Praktisch gezien is dat zadel van nu dan van mij toch? Dan moet ik het maar weer ophalen en zelf verkopen o.i.d....
Wel jammer dat ze eerst netjes reageerden op al het mail-verkeer, ook dat ik het zadel gewoon terug kon sturen e.d. en een week later niet meer reageren op mijn vraag of ze het goed hebben ontvangen en wanneer ik mijn geld terug krijg.

Asje1289

Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:06

Ik had hier ook een zadel liggen en kon dit 20 december ophalen. Op 20 dec word ik echter gebeld dat de nacht ervoor in de winkel ingebroken zou zijn en ook mijn zadel zou gestolen zijn.
Ik moest maar aangifte doen bij de politie en daarmee was voor HD de kous af. Ik heb direct aangifte gedaan en een claim neergelegd bij de curator (waar ik nooit meer wat van gehoord heb!!!).

Graag wil ik weten of er meer mensen door deze diefstal gedupeerd zijn. Ik heb er namelijk geen goed gevoel bij en vind het te toevallig!

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:52

wordt het in jouw geval dan geen verzekeringswerk?
er is toch sprake van diefstal en daar zijn ze toch voor verzekerd?

Asje1289

Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:17

Tja alleen zijn ze failliet... Ben nu bezig met het juridisch loket, aangezien ik van de curator niets meer hoor.
Wil alleen graag weten of er meer mensen gedupeerd zijn. Samen sta je toch sterker, niet waar...

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:27

Heb je ook gebeld met de curator misschien is het in behandeling?
Heb je een rechtbijstand verzekering? Hopen dat het jurisch loket je verder kan helpen dit is echt balen.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:59

Ik heb de rechtsbijstand de boel doorgespeeld. maar die kunnen waarschijnlijk ook niet heel veel doen.
Ik heb dus een tweedehandszadel daar gekocht, en teruggestuurd. Zadel kon ik niet ophalen als ik dat bonnetje niet heb, en geld kreeg ik ook niet terug...

Maar die inbraak lijkt mij wel heeeeeel toevallig allemaal. Of er moet echt een schuldeiser iets te fanatiek aan het werk gegaan zijn, maar dat lijkt me sterk.

Ik heb tot op heden ook niets meer terug van de Curator. Heb me ook officieel gemeld als schuldeiser maar krijg geen enkele reactie meer. Vreemd allemaal!

Asje1289

Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:07

Misschien dat we, als we over 2 weken nog niets gehoord hebben, samen een reactie naar de curator kunnen sturen?
Samen staan we vast sterker....

Zijn er echt niet meer mensen op dit forum die gedupeerd zijn? Vorige week heb ik ook een artikel in de krant laten plaatsen. Dus wie weet levert dat nog aanknopingspunten of tips op.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:22

Nou inderdaad!
Laten we maar even afwachten wat de rechtsbijstand ook denkt te kunnen doen, en daarna wellicht even samen contact zoeken ja!

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:55

Ik heb bericht gehad van de Curator (via de rechtsbijstand) en ik sta nu officieel als schuldeiser... wel stond er direct bij vermeld dat kans op uitbetaling erg klein zal zijn... :S

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:58

Asje1289 schreef:
Ik had hier ook een zadel liggen en kon dit 20 december ophalen. Op 20 dec word ik echter gebeld dat de nacht ervoor in de winkel ingebroken zou zijn en ook mijn zadel zou gestolen zijn.
Ik moest maar aangifte doen bij de politie en daarmee was voor HD de kous af. Ik heb direct aangifte gedaan en een claim neergelegd bij de curator (waar ik nooit meer wat van gehoord heb!!!).

Graag wil ik weten of er meer mensen door deze diefstal gedupeerd zijn. Ik heb er namelijk geen goed gevoel bij en vind het te toevallig!

ik heb een foto gezien, er is echt ingebroken.
er stond een foto van een geheel kapot geslagen ruit van hun :j

verder zag ik op hun facebook dat er niet meer gereageerd werd, en een heleboel mensen boos waren omdat ze geen reactie kregen over hun spullen

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:05

(Ook een ruitje kun je zelf makkelijk intikken, het komt ze nu wel erg goed uit als ze die spullen niet terug hoeven te geven) Maar okee, laten we wel van de goedheid van de winkel uitgaan, falliet gaan is natuurlijk nooit leuk...

Nee dat is dus ook het vervelende.. Ze hebben helemaal niet persoonlijk laten weten dat de spullen opgehaald kunnen worden of dat je het zadel NIET retour hoeft te sturen omdat ze falliet zijn... Je krijgt nu gewoon helemaal geen antwoord meer en dat is erg triest.
Paardenspullen, en vooral zadels, zijn erg duur en daar wordt (door mij althans) wel even voor gespaard voor ik dit kan betalen, als je daarna je geld EN je zadel kwijt bent en je niet eens fatsoenlijk te woord gestaan wordt, is dat heel frustrerend...

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:11

Hoogstwaarschijnlijk krijgen de eigenaren van de zaak jullie mailtjes, brieven etc...niet, die gaan direct door naar de curator volgens mij!!

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:14

Ja, maar helaas reageert ook de curator niet of nauwelijks... Pas nu de rechtsbijstand zich er mee bemoeid hebben we na 2 weken dan toch eindelijk een reactie.
Kijk ik snap heel goed dat de situatie voor hen ook vervelend is, dat echt wel, maar ik vind niet dat je zo met andere mensen om hoort te gaan... Genegeerd worden is erg irritant, zeker als je gewoon een goed passend zadel voor je paard aan het zoeken bent en je nu weer opnieuw kunt gaan sparen...

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:21

toen we nog niet failliet waren heb ik een mailtje gestuurd met onder andere
de vraag hoe het zou gaan als er iets gesloten werd.
daar kreeg ik op terug:
''Stel dat er iets gestolen wordt is dat onze verantwoordelijkheid.
We hebben dan ook camera’s ophangen en een deel van de spullen is ook beveiligd''

Asje1289

Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:09

Ik heb helaas nog steeds niets gehoord. Dus ik ga er maandaf maar weer achteraan.

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:21

De curator is alleen maar bezig om zijn eigen zakken te vullen, zijn allemaal narcisten die over lijken gaan. Ik zou nergens op rekenen als ik jou was Chimanga.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:35

Bassenqua schreef:
De curator is alleen maar bezig om zijn eigen zakken te vullen, zijn allemaal narcisten die over lijken gaan. Ik zou nergens op rekenen als ik jou was Chimanga.

Ben ik deels idd met je eens, want zijn salaris gaat voor (en die is niet mis)

Failliet gaan is nooit leuk, dat is voor iedereen duidelijk.
En je helaas sta je (zoals in jullie geval met jullie zadel) bijna onderaan de lijst als schuldeiser.
Meneer belastingdienst gaat voor alles.
Dan meneertje curator
Tja en als er dan nog wat overblijft, dan gaan ze weer eens verder kijken.
Maar dan gaan leveranciers, energie maatschappij etc allemaal voor.
Hoe meer macht je hebt, des te eerder je geld.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:48

Klopt helemaal... terwijl juist voor die mensen een paar honderd euro niet veel meer uitmaakt, en voor de particulier dus heel veel, maargoed!
T is helaas niet anders, ik wacht het af maar verwacht er niets van. :(

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: HD Ruitersport Failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:02

Ben ik helemaal met je eens hoor!
Maar verwacht niets van de curator hoor, vaak nemen ze niet eens de moeite om daarna nog wat van zich laten horen -:(-

Weet er alles van helaas, wij konden naar ons geld fluiten en dat was best een heel groot bedrag.

jupiterius
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:05

Citaat:
En je helaas sta je (zoals in jullie geval met jullie zadel) bijna onderaan de lijst als schuldeiser.

Dit is helaas de waarheid. Als gewone consument, heb je niet zoveel rechten. Eerst komt de curator dan de belastingdienst etc. etc. Erg vervelend allemaal.