Foam of wol voor onbespierd paard DRINGEND

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Foam of wol voor onbespierd paard DRINGEND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 19:27

Mijn paard staats sinds 3 maand stil. Problemen opgelost en nu wil ik terug starten. Hiervoor is een nieuw zadel nodig.
Zadelmaker is gisteren langsgekomen. Zadel gekozen maar nu zie ik net dat het foam (is dat zoals Cair?) kussenvulling heeft. Had ik nog nooit van gehoord dus net zoekfuncite gebruikt.

Nu lees ik dat foam als voordeel heeft zich aan te passen aan de rug. Paard heeft een moeilijke rug dus lijkt cair ideaal.
Maar als nadeel lees ik dat men foam niet kan aanpassen en dus niet geschikt is bij paarden waarvan de rug nog zal veranderen (zoals bespiering in mijn geval).

Klopt dit? Wat zijn jullie ervaringen?
Hoop snel een duidelijk antwoord te krijgen want ik kan het zadel enkel tot morgen terugbrengen!

Dit is mijn paard in augustus (toen nog in training, nu meer vet maar minder spieren):
Afbeelding
Afbeelding

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Foam of wol voor onbespierd paard DRINGEND

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:49

Cair en foam zijn twee verschillende producten.
De overeenkomst is dat beide niet aanpasbaar zijn.

Watvoor zadel heb je?

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Foam of wol voor onbespierd paard DRINGEND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 19:52

Springzadel, merk geen idee (blauw logo SL ??)
Heb echt geen informatie gekregen, ben dan ook niet tevreden over de zadelmaker. Dat het een foamvulling is kwam er uit omdat ik verbaasd was dat hij niet sprak over heraanpassen van de wolkussens. Maar op dat moment had ik geen kennis over het betsaan van andere zadelvullingen dan wol dus vnd ik wel dat hij dat had mogen vermelden. Het is toch niet aan mij om dit te vragen.

callass

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-10-13

Re: Foam of wol voor onbespierd paard DRINGEND

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:57

Ik zou proberen het zadel terug te brengen. Dit is duidelijk geen goede zadelpasser. Probeer er een ander bij te halen die wel de kennis heeft en een goed zadel past en goed informeert. Ik zeg altijd een zadel en hoefsmid kunnen je paard maken en breken.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:01

Het is niet aan jou om dat te vragen?
Het is een consumentenkoop, jij bent de kopende partij, de zadelmaker de verkopende partij. De verkopende partij heeft mededelingsplicht (oftewel, hoort jou van informatie te voorzien) en jij hebt onderzoeksplicht. Kortom: vragen stellen hoort bij de aankoop van een zadel, zéker als de zadelmaker weinig informatie lijkt te geven.

Dat brengt me gelijk op wat in mijn ogen een goede zadelmaker is (je centrale vraag van dit topic).
Een goede zadelmaker heeft in de eerste plaats moraal, in de tweede plaats wordt een paard volledig opgemeten en in de derde plaats wordt tijdens een zadelpassessie alles uitgelegd.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 20:05

Is nogtans een erkende en bekende zadelmaker. Ik heb hem vandaag uitgebreid gemaild over mijn ontevredenheid over de service en het zadel. Na enige emails stemt hij toch toe dat ik het zadel terugbreng. Zal me helaas +/- 100 euro kosten. Spijtig want had veel goeds over hem gehoord, misschien heb ik gewoon pech gehad. Daarom ook mijn vraag over meer informatie van de soorten zadelvullingen.