Zadel drukt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 14:59

Hey,

Ik heb meer dan een half jaar geleden een fjord gekocht, daar zat haar eigen zadel bij. Zadel zit lekker, mooi van leder en ziet er nog best mooi uit maar toen ik haar kocht had ze witte plekken op haar schoft. Laatst zei iemand me dat het zadel van mijn fjord erg knelt op haar schoft, dat klopte want als ik druk uitoefende dan knelde het echt.

Maar wat nu? Verder ligt het zadel goed.
Zadel kiept niet naar voren of naar achter, gaat niet over de laatste wervel heen en haar schouder is vrij.

Moet ik een nieuw zadel of kan dit opgelost worden?

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar


Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 15:11

Ik kan vanavond wel even een foto maken, dat is geen probleem. Ik ben al een heletijd het denken aan een nieuw zadel, als dit nodig is krijgt ze die natuurlijk maar dan moet ik wel even gaan sparen.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 15:18

Ik ben het zoeken naar een wintec zadeltje, de zadelpasser heeft tweedehands wintecs vanaf 200 euro.
Dat vindt ik te doen, ik denk dat ik dan in januari/februari een nieuw zadel heb. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 15:24

Dit is het zadel, dit is van juni. Mijn fjord is nu wel wat afgevallen maar knelt alsnog.

Afbeelding

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 15:35

Om de zadelpasser tot bij mij te laten komen kost al 50 euro, vullen kost ook 50 euro of meer.
Dan wacht ik liever even tot janauri/februari dan heb ik genoeg geld en kan ik evt een nieuw zadel aanschaffen zonder voorrij kosten. :)

En totaal niet rijden is helaas niet te doen, anders wordt ik letterlijk gekatapulteerd.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar


Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 15:57

Bij ons op stal komt bijna nooit de zadelpasser dus ik kom er alleen voor op te draaien.
Het probleem is dat ik pas januari/februari genoeg gespaard heb dus dan moet ik 2 maanden uit de running en dat is niet te doen met mijn ronde fjord die 6 keer per week getraind wordt. ;(

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:04

Nee hoor, is niet gemeen. Ik wist vanaf het begin al alles hoor, ben niet zomaar ergens aan begonnen. Maar ik heb alle opstart spullen moeten aanschaffen (zadel moet) en dat koste me al een fortuin, ik kreeg het paardje cadeau onverwachts. Ik wilde vanaf het begin al een ander zadel maar al verschillende zadels gepast maar het was steeds niks. Ik wilde toen geen wintec maar achteraf is het toch het beste ivm verstelbare boom.

Maar wat moet ik dan 8 weken doen? In rust wordt ze te dik, aan de longe heb ik een raket die me lanceerd, zonder zadel weigert ze omdat het niet prettig is en ik veilig wil kunnen zitten want ze kan nog wel eens gauw 180 graden draaien, grondwerk is niet te doen daar is de bak te druk voor.

Ik zal zometeen wel eens bellen of ik een zadel in termijnen kan betalen want ik heb geen geldboom in de tuin. (Alhoewel ik dat wel graag zou willen hoor) :P

Ze heeft nu geen drukplekken meer, die zijn van de zomer weggetrokken.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:08

Nee oke, maar wintec ligt financieel iets meer in mijn straatje want massimo's zijn ook veel geld.
En als een wintec past, doe ik het. Anders een ander zadeltje die de zadelpasser heeft voor dat geld.

En nee ik wil me paard niet kapot rijden, maar ik heb niet even 200 a 300 euro op zak. Ik heb al vanalles moeten doen.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 06-12-13 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:12

Zo zojuist gebeld het grapje gaat me met alles 500 euro kosten.
En daar spaar ik 4 maanden op. :+

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:15

Nogmaals, ik koop niet zomaar een zadel.

1. Hij gaat waarschijnlijk niet passen
2. Ik ben dan me geld kwijt

Ik kijk wel wat ik doe.

Maar ik heb antwoord op mijn vraag bedankt. :)
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 06-12-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:16

Voor jou een koopje, voor mij best duur hoor om in 1 keer te betalen
Ik ben al door mijn potje heen door dierenarts etc.

Mijn zadel is niets waard, daar vang ik misschien nog 50 euro voor. En boomloos is niks voor mij, ik had er 1 en die heb ik weer verkocht. Ik gleed naar links en rechts, opstappen met krukje ging helemaal al niet en ook niet vanaf de grond.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 06-12-13 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:19

Geld voor een zadel is iets anders dan voor een dierenarts.
Als mijn paard iets heeft kan het allemaal geregeld worden.
En om te zeggen dat ik geen paard had moeten kopen vindt ik nogal erg om te zeggen, ik heb haar cadeau gekregen nadat ik welgeteld 12-13 jaar gewacht heb.
Dat ik blind was van liefde voor haar en ik niet dacht aan het zadel, tsja dat is een foutje die ik eerder had moeten zien.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 06-12-13 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:25

Maar boomloos is gewoon niks voor mij en mijn paard.

Longeren heb ik met haar 3 keer in de week gedaan de eerste 4 maanden maar ik heb geen zin om steeds te skieen door de bak. (Aan touw hangen omdat ze geen fatsoenlijke volte kan maken en dan wegrennen en ik met me voeten in ski houding sta) mijn paard is op de manege waar ze eerst stond ontzettend verpest, dat zegt mijn instructrice ook. Als ze haar zin niet krijgt zorgt ze wel dat ze haar zin krijgt. Het enige wanneer ik haar kan corrigeren is als ik op haar rug zit.

Maar ik ga niet meer rijden. :) ik wacht even een paar maanden en kijk het dan wel aan dan heb ik genoeg geld en kan ik weer fatsoenlijk rijden.

Hartstikke bedankt iedereen. :)

@powerreiner, de foto is van juni dat staat er ook bij. Het is nu december. Ik heb haar sinds het einde van april. Ze is nu smaller.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 06-12-13 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:28

Longeren ga ik niet doen sorry, dan maar op rust 4 maanden. ;)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:33

Heb ik gedaan, ook al met 3 personen. Ik in het midden, iemand anders achter haar en iemand anders aan de buitenkant. Ze is scheef en daar werk aan met mijn instructrice.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:34

Kirsha schreef:
Als ik nou even spelbreker mag zijn... Dus je paard gaat 4 maanden op rust, zal dus wel wat bespiering verliezen en vast ook wel wat dikker worden. Dan komt er een nieuw zadel dat passend wordt gemaakt. En daarna ga je weer trainen, zodat je paard weer verandert... Hou je er wel rekening mee dat de zadelmaker dan vast snel opnieuw kan komen? :)


Dat snap ik.

De enige manier om haar te trainen, en dat ze luistert, is onder het zadel.



Maar nogmaals hartstikke bedankt voor jullie goede hulp en tips.
Ik ga niet meer rijden en 4 maanden sparen. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:44

Ik vindt longeren niet leuk, mag dat? En het maakt het niet leuker dat mijn paard me door de bak heen lanceerd. Ik mag zelf weten of ik mijn paard wel of niet doe longeren, dat is mijn eigen keuze. Ik vroeg alleen hulp bij mijn zadel. Ik heb hierbij mijn antwoord gekregen, voor de zoveelste keer bedankt.

En freya, ik wil geen boomloos. ;( mijn paard kan zomaar 180 graden omdraaien en dan ligt ik ervan af omdat ze rond is.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:46

Maar ik heb nu toch al 5 keer ofzoiets aangegeven dat ik niet meer ga rijden?

En precies safiera, ik zoek een tijdelijke oplossing zodat ik alsnog kan rijden en ondertussen kan sparen voor een passend zadel. Als die er niet is, dan rij ik gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 06-12-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:54

Iedereen zegt dat ik niet meer mag rijden, vervolgens zeg ik dat ik niet meer ga rijden en dan moet ik mezelf maar tegenkomen?

En powerreiner, idd ik zoek even iets wat tijdelijk kan en dat ik daarna genoeg geld heb. Nee helaas hebben we geen roundpen, ze zijn wel een gedeelte aan het verbouwen zodat daar de longeer ruimte komt maar dat laat even op zich wachten helaas.


Want ookal zijn de meeste mensen met paarden rijk, hebben een goede baan, dikke bmw/audi/mercedes etc. Die heb ik heel toevallig niet maar ik heb wel een schat van een pony die mijn leven is.

Ik probeer zoveel mogelijk goed te doen net zoals ieder ander en ik vindt het niet leuk dat ik dan te horen krijg dat ik dan geen paard moest aanschaffen.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 16:57

Bedankt. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 17:54

Er is niks fout gegaan?

Alles gaat juist goed op het zadel na dan. Ik doe wat ik kan op dit moment. Maar het is nooit goed genoeg.

Jullie reageren op 1 foto. Dat is niet eens een goede foto, die was ter voorbeeld.

Als ik niet zo de grond wordt ingetrapt plaats ik vanavond wel een goede foto.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 19:36


:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 20:57

Oh zoiets! Dankje. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadel drukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 21:21

Kun je me wel vertellen wat je op de foto ziet?

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 22:10

Maar als het geld er niet is? :)
Het liefste heb ik nu nog een nieuw zadel maar dat is helaas niet mogelijk.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers