Welke barebackpad om houding te verbeteren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Welke barebackpad om houding te verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 21:05

Sorry dat ik het zoveelste topic maak over een BBP, maar ik kon mijn specifieke vraag nergens terugvinden.

Ik ben op zoek naar een BBP die de paardenrug voldoende beschermt als ik zonder zadel ga rijden (ongeveer 1x per week). Mijn doel is het verbeteren van mijn houding en mijn onafhankelijke zit. Verder ben ik op zoek naar een BBP die mij een 'veilig' gevoel geeft tijdens het rijden zonder zadel. Nu ben ik geïnteresseerd in de volgende BBP's:
    Vantaggio freestyle pad
    Emiel Voest Bareback Pad de Luxe
    Christ Basic Plus

Die bovenste lijkt mij comfortabel en is prijstechnisch aantrekkelijk, maar is deze ook geschikt voor mijn doel? Die van Emiel Voest en Christ liggen in dezelfde prijsklasse. Zijn deze (beter) geschikt, maw zijn ze hun prijs waard?

Alvast bedankt!

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Welke barebackpad om houding te verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:14


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke barebackpad om houding te verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:30

Ik heb er gewoon eentje van Best Friend, kost nieuw 70 euro, maar is tweedehands ook nog wel eens te krijgen. Zit antislip op zowel de onderkant als de bovenkant en een handgreep, maar ik doe eigenlijk altijd een halstertouw om de hals, die is toch sneller gepakt. Een veilig gevoel... dat zit tussen je oren. Gewoon ontspannen zitten en rijden!

fjordie333
Berichten: 813
Geregistreerd: 09-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:32

ik heb die van emiel voest, erg fijne pad hoor lekker dik en je gaat er een beetje "in zitten" dus je zit lekker stevig.

FenneBecidor

Berichten: 47
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:39

In principe helpt iedere barebackpad met het verbeteren van je onafhankelijke zit, echter sommige barebackpads maken het gebruik van beugels mogelijk. Mocht je deze gebruiken (ik zou het niet aanbevelen) dan kan je nog weleens teveel daarop rekenen waardoor je niet met je zit bezig bent. Dit zelfde geldt voor barebackpads die wrongen hebben, allemaal voor een beetje extra ondersteuning.

Als je op zoek bent naar een barebackpad die je een veilig gevoel geeft dan ben je denk ik opzoek naar en stabiel gevoel. Als je daarna opzoek bent dan kan ik je een barebackpad met lederen/suède bovenzijde aanbevelen. Deze zitten echt als een "huis".

Feit dat je de barebackpad slechts een keer in de week wil gebruiken geeft je wel de mogelijkheid tot meer keus. Want licht gebruik vraagt niet zo'n luxe barebackpad, al kan je daarvoor natuurlijk wel kiezen.

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 23:21

Bedankt voor de reacties!

@Fenne: ik had inderdaad al gelezen over barebackpads icm beugels en dat dat wordt af geraden. Omdat ik het ook echt wil gebruiken voor het verbeteren van mijn onafhankelijke zit, ga ik zonder beugels rijden (in ieder geval oefenen).
Vooralsnog blijf ik bij mijn eerste keuze: de Vantaggio. Die heeft naar mijn idee een mooie prijs/kwaliteit verhouding en ziet er comfortabel uit.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:53

Je houding wordt niet beter van een barebackpad. Bij veel mensen wordt hij juist slechter :+

Je balans kan wel heel veel beter worden.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:30

Koper schreef:
Je houding wordt niet beter van een barebackpad. Bij veel mensen wordt hij juist slechter :+

Je balans kan wel heel veel beter worden.


Dat ligt niet aan de barebackpad maar meer aan het feit dat veel mensen er als een zoutzak op gaan zitten. Als je actief aan je eigen houding werkt kun je hiermee wel degelijk een onafhankelijke zit ontwikkelen :)