Peesbeschermers waarom wel/niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 21:54

Hoi allemaal,
Ik heb al een beetje gezocht maar kon niet echt vinden wat ik bedoelde.
Mijn vraag is of jullie met peesbeschermers rijden en waarom? (Dus ook als je ze niet gebruik!) ik moest ze zelf altijd om doen bij mn verzorgpony maar vond zelf dat de pezen altijd zo heet werden... Heb nu een eigen pony (halfinger) en twijfel om ze te kopen...
Alvast bedankt!!!

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:14

Niemand???

don110

Berichten: 715
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:15

Ik doe ze áltijd om, omdat mijn pony heel snel met zijn achterbenen zijn voorbenen aantikt.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:17

Ik heb ook altijd zo'n dubbel gevoel. Ik gebruik ze alleen als het risico op vreemde sprongen groot is zoals naar het bos of bij springen. Ik heb zo'n gevoel dat ze alleen maar 'in de weg' zitten. Mn paardje loopt veel liever zonder peesjes.. En ik denk dat de kans dat ze zich verwond gewoon in de wei groter is dan tijdens een dressuurtraining. En in de wei draagt ze ook geen bescherming...

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:18

Ik rij op een manege en op dat paard moeten ook pezen is ook al wat ouder en loopt raar maar als het niet nodig hoeft hetniet

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:19

Gebruik ze alleen bij springen/cross
Ze tikt niet aan dus met dressuur is het niet nodig.

don110

Berichten: 715
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:20

Bij de dressuurtraining zou ik juist eerder denken dat 'ie ze nodig heeft, omdat hij dan achter onder moet treden. Maar dan ligt het er nog aan of die aantikt of niet denk ik. Maar dat doet mijn pony dus heel erg. :P Ik zou het mezelf echt niet vergeven als die zichzelf aantikt, en geen beschermers om heeft wat uiteindelijk een peesbeschadiging zou worden. Hij heeft ook altijd strijklappen om, omdat hij ook behoorlijk strijkt.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:22

Ze tikt tot nu toe nog niet echt aan ofzo maar ik heb dr pas 2 weken... Vindt het met springen misschien ook wel beter maar las gister weer een bericht dat je beter geen pees beschermers kon om doen als ze van neopreen zijn...

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:22

Het is idd ook per paard verschillend. Mijn paard tikt zichzelf niet aan. De peesjes zijn ook nog steeds zgan terwijl ze toch al gebruikt zijn... Daarom gebruik ik ze alleen bij kans op vreemde kunstjes ;)

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:23

Volgens mij is er nog nooit een paard overleden door neopreen peesjes....? Gewoon goed onderhouden!

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:24

Mijn paard wou met haar achterbenen nog wel eens langs elkaar tikken.. Als ik geen kogelbeschemers om had lag het serieus open.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:25

Sjira schreef:
Het is idd ook per paard verschillend. Mijn paard tikt zichzelf niet aan. De peesjes zijn ook nog steeds zgan terwijl ze toch al gebruikt zijn... Daarom gebruik ik ze alleen bij kans op vreemde kunstjes ;)


Haha maar ze is pas 4 dus kan nog niet echt springen enzo maar wil wel graag al het duin in enzo en vindt het toch nog best lastig hihi

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:26

Op zich hoeven ze niet zo duur te zijn. Je kan ze aanschaffen en dan gebruiken wanneer je het nodig lijkt.. Toch?

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:27

Las vanmorgen een interessant artikel op www.horses.nl
Beter leren nemen. Of zonder, als je ze niet echt nodig hebt.
Zelf rij ik zonder, en op buitenrit nog wel eens met HAF beschermers, dat zijn hele luchtige. :)

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:30

Dabo schreef:
Las vanmorgen een interessant artikel op www.horses.nl
Beter leren nemen. Of zonder, als je ze niet echt nodig hebt.
Zelf rij ik zonder, en op buitenrit nog wel eens met HAF beschermers, dat zijn hele luchtige. :)


Die las ik ook! Heb je misschien een foto of site ofzo van die?

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:33

omdat ik zuinig op haar benen ben. En omdat ze zich zelf aan tikt. En met springen helen maal fijner vind. Als ze een balk der af tikt. Heb zelf met los rijden van wedstrijd heb ze altijd aan behalfen met me proeven maar daar mag ook niet. Maar veder heeft ze altijd om.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:34

valerie2012 schreef:
omdat ik zuinig op haar benen ben. En omdat ze zich zelf aan tikt. En met springen helen maal fijner vind. Als ze een balk der af tikt. Heb zelf met los rijden van wedstrijd heb ze altijd aan behalfen met me proeven maar daar mag ook niet. Maar veder heeft ze altijd om.

Oke, welk merk heb je?

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:36

Tanja_14 schreef:
valerie2012 schreef:
omdat ik zuinig op haar benen ben. En omdat ze zich zelf aan tikt. En met springen helen maal fijner vind. Als ze een balk der af tikt. Heb zelf met los rijden van wedstrijd heb ze altijd aan behalfen met me proeven maar daar mag ook niet. Maar veder heeft ze altijd om.

Oke, welk merk heb je?



uuuummm van divoza huis merk en br.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:37

Ik zou ze zeker niet gebruiken als je paard zich niet aantikt. Die dingen zijn vaak meer een mode verschijnselen of iets dat veel mensen uit gewoonte doen, dan dat het echt nodig is. Zeker die standaard neopreen dingen doen vaak meer slecht dan goed, wordt veel te warm in die dingen. Ik heb een mega stuiteraar, die flink rara capriolen uit kan halen met zijn benen, maar die laat ik ook gewoon zn gang gaan met blote benen. Mocht je ze wel willen gebruiken neem dan ander materiaal dan neopreen. Zal wel wat duurder zijn, maar is wel veel beter.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:43

knuffeldier schreef:
Ik zou ze zeker niet gebruiken als je paard zich niet aantikt. Die dingen zijn vaak meer een mode verschijnselen of iets dat veel mensen uit gewoonte doen, dan dat het echt nodig is. Zeker die standaard neopreen dingen doen vaak meer slecht dan goed, wordt veel te warm in die dingen. Ik heb een mega stuiteraar, die flink rara capriolen uit kan halen met zijn benen, maar die laat ik ook gewoon zn gang gaan met blote benen. Mocht je ze wel willen gebruiken neem dan ander materiaal dan neopreen. Zal wel wat duurder zijn, maar is wel veel beter.


Oke dankjewel!

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:45

Ik doe ze alleen om bij het springen en in de trailer. Ik vind de belangrijkste reden om ze niet om te doen, dat de pezen erg warm worden er onder en kans op over hitting wat ook tot blessures kan leiden

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:06

Tanja_14 schreef:
Dabo schreef:
Las vanmorgen een interessant artikel op www.horses.nl
Beter leren nemen. Of zonder, als je ze niet echt nodig hebt.
Zelf rij ik zonder, en op buitenrit nog wel eens met HAF beschermers, dat zijn hele luchtige. :)


Die las ik ook! Heb je misschien een foto of site ofzo van die?

Ik denk dat ze bijna nergens meer te koop zijn, kwam via google ook niet veel tegen behalve deze:
http://www.podiumzadel.nl/N_frame.html? ... t_245.html
Dat zijn de kogelbeschermers, ik heb ze dan voor de voorbenen, zelfde principe. Ze lijken op pijpkousjes.
[edit] zoekterm even aangepast, en ik kwam ook de pijpkousjes tegen:
http://www.podiumzadel.nl/N_frame.html? ... t_244.html
Ze zijn wel een heel stuk duurder dan toen ik ze kocht :oo

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:17

alleen voor, achter heeft die ze niet nodig.
Heb ze van kentucky met veel luchtgaten hij is er ook nooit warm/nat onder.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:17

Dabo schreef:
Las vanmorgen een interessant artikel op www.horses.nl
Beter leren nemen. Of zonder, als je ze niet echt nodig hebt.
Zelf rij ik zonder, en op buitenrit nog wel eens met HAF beschermers, dat zijn hele luchtige. :)


Interessant artikel.
Ga ik op maar even op zoek naar betere peesbeschermers, leer of die van Kentucky, hier ook een paard dat aantikt.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:21

Ik rij zonder maar mijn oude paard tikte bij zijn achterbenen de kogels aan/ streek ze langs elkaar (was niet goed gebouwd...) dus ik reed op hem altijd met achter beschermers. ik doe ze niet om bij een paard wat ze niet nodig heeft!