Waarom zit er in peesbeschermers eigenlijk neopreen?

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:52

Ik heb die flextrainers van HH. Waarbij het me ook al opviel dat met mijn standaard BR beschermers de benen na het rijden altijd heel warm waren (bezweet) en het met die flextrainers inderdaad ook nog wel warm was, maar niet zo heet en bezweet als met de BR beschermers. Terwijl die flextrainers er met dat wol er heel warm uitzien en dan zijn ze nog helemaal dicht... Met mijn Dalmar beschermers zijn de benen nauwelijks warmer dan de rest van het lichaam van het paard.

Intergalactic (v. Wynton)
Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:05

Jorinda schreef:
Ik hoorde laatst zelfs dat een dierenarts (zonder optische beoordeling, alleen via de telefoon) aanraadde om een paard met een schiefel 's nachts op stal te zetten en maar een paar uur in een kleine paddock/wei met peesbeschermers om... Persoon in kwestie heeft dit advies overigens verder niet opgevolgd, paard maakt het prima en heeft geen last van de schiefel, maar waarom zou een dierenarts zoiets adviseren?

Zijn de 3-in-1 beschermers wel oké dan, trouwens?

Omdat als een paard een schiefel aantikt je daar meestal helemaal niet vrolijk van word. En het aantikken van een schiefel (de kans) is vele malen groter dan het te warm worden onder beschermers als ze niet intensief aan het bewegen zijn (dus een uur intensief trainen)

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:16

Jorinda schreef:
Dat begrijp ik, maar als neopreen niet ademt, zal het na 3/4 uur op de paddock dan niet net zo warm zijn als een uurtje intensief trainen?

Mijn paard stond in het begin ook ruim 2u met zijn peesbeschermers (neopreen) in de weide. Het was weliswaar warm, maar niet zo warm als na een uur intensief trainen (Z2 niveau).

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Re: Waarom zit er in peesbeschermers eigenlijk neopreen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:41

Maar de hoeveelheid wol op een schaap is toch vele malen dikker dan dat er aan de binnenkant van een beenbeschermer zit... ?

Lovely (v. Guardian S)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie