Jong paard laten wennen aan bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Jong paard laten wennen aan bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:26

Ik ben begonnen met enkelgebroken bustrens. Maar door hoofdschudden en gevoelige mond ben ik nu overgestapt op een dubbelgebroken watertrens. Gaat een stuk beter dus zou daar mee beginnen..



kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:30

ElanJV schreef:
Ik zweer bij rubber! Dik, rubber enkel gebroken bitje, heel zacht en vriendelijk.
Heb een jong paard daar altijd mee gereden, ben pas sinds twee weken overgestapt op een dubbel gebroken watertrensje. Die accepteerde ze namelijk eerst echt niet, maar het rubberen bitje heeft hier, bij haar althans, heel erg geholpen.

dat niet accepteren van dat bit.. waar uitte zich dat in,

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Jong paard laten wennen aan bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:57

Hmm.. dat heb ik ook

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Jong paard laten wennen aan bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:24

Dubbelgebroken watertrens! Hiervoor had ik een enkelgebroken bus

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Jong paard laten wennen aan bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:33

Sinds vandaag heb ik een ongebroken bustrens. Die van mij gooide zo met haar hoofd en was al een keer van bit gewisseld. Ik begon met een enkelgebroken bustrens 19mm, daarna en dubbelgebroken watertrens 18 mm, en nu ik er achter ben dat ze maar een klein gevoelig mondje heeft heb ik deze aangeschaft. Hij is maar 12mm dik maar wat een verschil.. persoonlijk zou ik zonder bijzonderheden met een dubbelgebroken beginnen..

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:39

ralphtdw schreef:
kellaxy schreef:
Sinds vandaag heb ik een ongebroken bustrens. Die van mij gooide zo met haar hoofd en was al een keer van bit gewisseld. Ik begon met een enkelgebroken bustrens 19mm, daarna en dubbelgebroken watertrens 18 mm, en nu ik er achter ben dat ze maar een klein gevoelig mondje heeft heb ik deze aangeschaft. Hij is maar 12mm dik maar wat een verschil.. persoonlijk zou ik zonder bijzonderheden met een dubbelgebroken beginnen..

jou paard kan ook last hebben van hangend rooster,
dat komt veel al voor als het paard met zijn hoofd gooit en daarom doet een bit vaak zeer en dan is een ongebroken bit ook het fijnst voor hem


Wat houd dat in? Nu voel ik me dom! Geen idee namelijk.. :=

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Jong paard laten wennen aan bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:43

Oh ik weet het al! Ja dat vermoed ik wel. Ook omdat ze aan het wisselen is. Ze is ook gevoelig op de lagen en dan is een bit wat op de lagen inwerkt natuurlijk ook niet fijn!

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:37

ralphtdw schreef:
Hangend rooster is zeg maar het gehemelte wat nog lager hangt dan zijn tanden of gelijk is je kan zien als je het paard zijn mond los doet.
Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen haha maar is heel simpel op te lossen vitamine c bruistablet van welk merk dan ook gewoon voor mensen in zijn waterbak doen en drinkt het paard dit vanzelf op.
Maar let wel op dat ze ook echt drinken 99% drink gewoon maar 1 keer een geval gehoord die het gewoon niet dronk


Hoe zie je dit? Ik denk dat dit wel het geval is gezien ik niet echt ruimte zie in haar mond als ik haar lip om hoog doe.
hoevaak moet je dat doen dan, zo'n bruistablet?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 12 bezoekers